- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai pastebi, kad nemažai incidentų degalinėse kyla dėl vairuotojų išsiblaškymo, neatidumo ir Kelių eismo taisyklių (KET) nepaisymo. Nutrauktos degalinės kolonėlių žarnos, aplamdytos transporto priemonės ar į automobilio baką įstatytas ne tos rūšies pistoletas – tai bėdos, kurios, anot draudikų, dažniausiai nutinka vairuotojams ir gali stipriai patuštinti pinigines.
Rimti pažeidimai
Atvyksta į degalinę, įsipila degalų, už juos susimoka ir sėdę prie vairo nuvažiuoja, o degalų pistoletas taip ir lieka bake. Toks scenarijus, pasak draudikų, Lietuvoje yra ne naujiena. Anot jo, kai kuriais atvejais būna nutraukiamas tik pats pistoletas, kartais iš paskos velkasi ir dalis žarnos.
Draudimo įmonės atstovo teigimu, vos tik nutraukę žarną ar pistoletą vairuotojai įprastai iškart supranta, kas įvyko, bet retkarčiais to nepastebi ir su kolonėlės konstrukcijos dalimi išvažiuoja į kelią. Esant tokiai situacijai, vairuotojai gali prisidaryti daug nemalonumų. Jeigu apgadinote kolonėlę ir apie tai iškart pranešėte policijai ar pačiai degalinei, viskas gerai. Tokie incidentai įprastai laikomi draudžiamaisiais, o tinkamai užpildžius eismo įvykio deklaraciją nuostolių atlyginimu pasirūpins vairuotojo draudikas. Bet jei vairuotojas paliko degalinės teritoriją nepranešęs apie padarytą žalą, gali būti traktuojama, kad jis pasišalino iš eismo įvykio vietos.
Priklausomai nuo aplinkybių ir surinktų įrodymų, pripažinus vairuotoją kaltu pabėgus iš eismo įvykio vietos, draudikas regreso teise gali išsireikalauti pinigų už padarytą žalą. Toks manevras gali užtraukti ir piniginę baudą nuo 600 iki 850 eurų, taip pat galima netekti vairuotojo pažymėjimo nuo vienų iki trejų metų.
Ne tie degalai
Nutraukti kolonėlių pistoletai ir žarnos nėra vienintelė problema, su kuria vairuotojai gali susidurti degalinėje. Vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tiesiog įsipila ne tos rūšies degalų. Taip gali nutikti tiek dėl pačių vairuotojų, tiek dėl degalinės personalo kaltės. Draudimo bendrovės atstovas atskleidžia, kad, vairuotojui pačiam susipainiojus ir į baką pripylus automobiliui netinkamų degalų, įvykis nebūtų laikomas draudžiamuoju.
Įpylus netinkamų degalų vairuotojų gali laukti nuostoliai nuo šimto iki daugiau nei tūkstančio eurų.
Čia reikia išskirti du atvejus. Jeigu vairuotojas pats į dyzelinį automobilį pripila benzino, pagal kasko to nelaikoma draudžiamuoju įvykiu, bet techninės pagalbos paslauga suteikiama. Padariniai dėl sumaišymo nėra apmokami. Kitas atvejis – jeigu iš dyzelino žarnos pistoleto bėga benzinas. Taip kartais nutinka, kai benzinvežių vairuotojai sumaišo talpyklas. Toks įvykis jau būtų draudžiamasis pagal kasko. Benzinvežių vairuotojai talpyklas dažniau supainioja automatinėse degalinėse, tačiau ir tokie atvejai reti. Kur kas dažniau suklysta patys vairuotojai: tokie įvykiai dažnesni laikinai naudojant pakaitinį automobilį ar išsiblaškius. Vis dėlto įpylus netinkamų degalų vairuotojų gali laukti nuostoliai nuo šimto iki daugiau nei tūkstančio eurų. Viskas priklauso nuo to, ar buvo paleistas automobilio variklis, ar ne.
Jeigu automobilio bake atsidūrė ne tos rūšies degalų, svarbiausia nepaleisti automobilio variklio. Šį nugabenus į servisą ir išvalius degalų sistemą, galima apsieiti su santykinai mažais nuostoliais, siekiančiais apie 100 eurų. Paleidus automobilio variklį, jis gali kaipmat sugesti, o tada remonto išlaidos gali siekti išties apvalią sumą.
Dešinė ranka
Draudimo įmonės atstovas primena, kad išsiblaškymas, neapsižiūrėjimas ar primirštos Kelių eismo taisyklės degalinėse kelia ir daugiau rizikų. Būtent degalinės teritorijoje dažnai įvyksta smulkių techninių eismo įvykių, kurių nuostoliai nėra dideli, bet gali apkartinti dieną. Tokie smulkūs eismo įvykiai dažniausiai kyla pamiršus vieną svarbią taisyklę.
Dešinės rankos taisyklę tikriausiai gaubia kažkokia mistika, nes būtent šį punktą vairuotojai labai dažnai pamiršta arba tiesiog nežino, kokioms situacijoms esant, jį taikyti. Dažniausiai degalinės teritorijoje nėra kelio ženklų ir čia reikia vadovautis būtent šia taisykle. Deja, tai žino ne visi ir galiausiai sukelia avariją kone lygioje vietoje.
Nežinant kelio pirmumo ar nepastebėjus jį nurodančių ženklų, derėtų elgtis taip, lyg būtų važiuojama šalutiniu keliu. Būna situacijų, kai vairuotojai pamiršta šią svarbią taisyklę ar jos tiesiog nepritaiko. Tiesa, kartais tokie svajotojai atsitrenkia ne tik į kitus automobilius, bet stokodami koncentracijos – į degalų kolonėles, degalinės pastatą ar kitus objektus. Tad lieka tik pabrėžti, kad vairavimas visada ir visur reikalauja budrumo ir maksimalaus dėmesio, vengiant bet kokios pašalinės veiklos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujų lengvųjų automobilių rugsėjį įregistruota 0,5 proc. mažiau
Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas rugsėjį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, mažėjo 0,5 proc. iki 2,5 tūkstančio. ...
-
Kaip paruošti automobilį po vasaros kelionių?1
Manote, kad tik šaltasis metų laikas kelia daug iššūkių stengiantis palaikyti automobilio švarą? Vasara taip pat gali palikti nemalonių ir ne lengviausiai pašalinamų nešvarumų. Nors kai kurie jų atrodo nekaltai...
-
Jaunieji dviratininkai sprendė eismo taisyklių rebusus1
„Kiekvieno savas pomėgis: kas į kalnus kopia, kas buriuoja, o mes dalyvaujame saugaus eismo varžybose“, – šypsojosi Gintaras Urbonas. Jo vadovaujama Lietuvos automobilininkų sąjungos komanda jau 26 metus paeiliui startavo Europos ...
-
Sostinėje pamiršus sumokėti už automobilio stovėjimą, „baudai“ bus skirta savaitė1
Nuo sekmadienio Vilniuje ilgėja vietinės rinkliavos – „baudos“ už nesumokėtą automobilių stovėjimą apmokėjimo terminas: ją bus galima sumokėti nebe per tris paras, o per savaitę. ...
-
Nuo spalio pradžios automobilių numeriai bus paženklinti Lietuvos herbu – Vyčiu26
Nuo spalio valstybės įmonės „Regitra“ išduodami naujo dizaino automobilių numerio ženklai bus su Lietuvos valstybės herbu – Vyčiu. ...
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai3
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų10
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą31
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...