- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai pastebi, kad nemažai incidentų degalinėse kyla dėl vairuotojų išsiblaškymo, neatidumo ir Kelių eismo taisyklių (KET) nepaisymo. Nutrauktos degalinės kolonėlių žarnos, aplamdytos transporto priemonės ar į automobilio baką įstatytas ne tos rūšies pistoletas – tai bėdos, kurios, anot draudikų, dažniausiai nutinka vairuotojams ir gali stipriai patuštinti pinigines.
Rimti pažeidimai
Atvyksta į degalinę, įsipila degalų, už juos susimoka ir sėdę prie vairo nuvažiuoja, o degalų pistoletas taip ir lieka bake. Toks scenarijus, pasak draudikų, Lietuvoje yra ne naujiena. Anot jo, kai kuriais atvejais būna nutraukiamas tik pats pistoletas, kartais iš paskos velkasi ir dalis žarnos.
Draudimo įmonės atstovo teigimu, vos tik nutraukę žarną ar pistoletą vairuotojai įprastai iškart supranta, kas įvyko, bet retkarčiais to nepastebi ir su kolonėlės konstrukcijos dalimi išvažiuoja į kelią. Esant tokiai situacijai, vairuotojai gali prisidaryti daug nemalonumų. Jeigu apgadinote kolonėlę ir apie tai iškart pranešėte policijai ar pačiai degalinei, viskas gerai. Tokie incidentai įprastai laikomi draudžiamaisiais, o tinkamai užpildžius eismo įvykio deklaraciją nuostolių atlyginimu pasirūpins vairuotojo draudikas. Bet jei vairuotojas paliko degalinės teritoriją nepranešęs apie padarytą žalą, gali būti traktuojama, kad jis pasišalino iš eismo įvykio vietos.
Priklausomai nuo aplinkybių ir surinktų įrodymų, pripažinus vairuotoją kaltu pabėgus iš eismo įvykio vietos, draudikas regreso teise gali išsireikalauti pinigų už padarytą žalą. Toks manevras gali užtraukti ir piniginę baudą nuo 600 iki 850 eurų, taip pat galima netekti vairuotojo pažymėjimo nuo vienų iki trejų metų.
Ne tie degalai
Nutraukti kolonėlių pistoletai ir žarnos nėra vienintelė problema, su kuria vairuotojai gali susidurti degalinėje. Vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tiesiog įsipila ne tos rūšies degalų. Taip gali nutikti tiek dėl pačių vairuotojų, tiek dėl degalinės personalo kaltės. Draudimo bendrovės atstovas atskleidžia, kad, vairuotojui pačiam susipainiojus ir į baką pripylus automobiliui netinkamų degalų, įvykis nebūtų laikomas draudžiamuoju.
Įpylus netinkamų degalų vairuotojų gali laukti nuostoliai nuo šimto iki daugiau nei tūkstančio eurų.
Čia reikia išskirti du atvejus. Jeigu vairuotojas pats į dyzelinį automobilį pripila benzino, pagal kasko to nelaikoma draudžiamuoju įvykiu, bet techninės pagalbos paslauga suteikiama. Padariniai dėl sumaišymo nėra apmokami. Kitas atvejis – jeigu iš dyzelino žarnos pistoleto bėga benzinas. Taip kartais nutinka, kai benzinvežių vairuotojai sumaišo talpyklas. Toks įvykis jau būtų draudžiamasis pagal kasko. Benzinvežių vairuotojai talpyklas dažniau supainioja automatinėse degalinėse, tačiau ir tokie atvejai reti. Kur kas dažniau suklysta patys vairuotojai: tokie įvykiai dažnesni laikinai naudojant pakaitinį automobilį ar išsiblaškius. Vis dėlto įpylus netinkamų degalų vairuotojų gali laukti nuostoliai nuo šimto iki daugiau nei tūkstančio eurų. Viskas priklauso nuo to, ar buvo paleistas automobilio variklis, ar ne.
Jeigu automobilio bake atsidūrė ne tos rūšies degalų, svarbiausia nepaleisti automobilio variklio. Šį nugabenus į servisą ir išvalius degalų sistemą, galima apsieiti su santykinai mažais nuostoliais, siekiančiais apie 100 eurų. Paleidus automobilio variklį, jis gali kaipmat sugesti, o tada remonto išlaidos gali siekti išties apvalią sumą.
Dešinė ranka
Draudimo įmonės atstovas primena, kad išsiblaškymas, neapsižiūrėjimas ar primirštos Kelių eismo taisyklės degalinėse kelia ir daugiau rizikų. Būtent degalinės teritorijoje dažnai įvyksta smulkių techninių eismo įvykių, kurių nuostoliai nėra dideli, bet gali apkartinti dieną. Tokie smulkūs eismo įvykiai dažniausiai kyla pamiršus vieną svarbią taisyklę.
Dešinės rankos taisyklę tikriausiai gaubia kažkokia mistika, nes būtent šį punktą vairuotojai labai dažnai pamiršta arba tiesiog nežino, kokioms situacijoms esant, jį taikyti. Dažniausiai degalinės teritorijoje nėra kelio ženklų ir čia reikia vadovautis būtent šia taisykle. Deja, tai žino ne visi ir galiausiai sukelia avariją kone lygioje vietoje.
Nežinant kelio pirmumo ar nepastebėjus jį nurodančių ženklų, derėtų elgtis taip, lyg būtų važiuojama šalutiniu keliu. Būna situacijų, kai vairuotojai pamiršta šią svarbią taisyklę ar jos tiesiog nepritaiko. Tiesa, kartais tokie svajotojai atsitrenkia ne tik į kitus automobilius, bet stokodami koncentracijos – į degalų kolonėles, degalinės pastatą ar kitus objektus. Tad lieka tik pabrėžti, kad vairavimas visada ir visur reikalauja budrumo ir maksimalaus dėmesio, vengiant bet kokios pašalinės veiklos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...