- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgyvendino Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) rekomendacijas dėl administracinių nuobaudų skyrimo už stacionariais greičio matuokliais nustatytus pažeidimus. Iš penkiolikos STT pateiktų pasiūlymų buvo įgyvendinti keturiolika, o vienas pasiūlymas įgyvendintas iš dalies.
Siekiant užtikrinti atsakomybės už greičio viršijimą neišvengiamumo principą, buvo patobulintas Administracinių nusižengimų registras (ANR) ir pakeista Pranešimo dėl užfiksuoto Kelių eismo taisyklių pažeidimo forma. Pagal ją transporto priemonės, užfiksuotos stacionariu greičio matuokliu, savininkas, kai transporto priemonę vairavo kitas asmuo, turi nurodyti visus vairavusio asmens duomenis, įskaitant ir vairuotojo pažymėjimo duomenis. Anksčiau buvo galima nurodyti tik asmens vardą, pavardę, gimimo datą ir gyvenamąją vietą, kas sudarydavo prielaidas išvengti atsakomybės.
Taip pat, įgyvendinant siūlymus, Policijos departamentas inicijavo ANR nustatytų baudų už duomenų apie vairavusį asmenį nepateikimą didinimą, kad jos būtų lygios arba didesnės už baudas dėl greičio viršijimo. Projekte siūloma nustatyti nuo 600 iki 900 eurų baudą už tokių duomenų nepateikimą (šiuo metu numatytos baudos nuo 150 iki 300 eurų).
Nuo 2020 m. sausio 1 d., pakeitus ANR nuostatas ir atlikus techninius sistemos tobulinimo darbus, buvo praplėstos procesinių dokumentų siuntimo elektroniniu paštu galimybės – administracinių nusižengimų protokolai siunčiami e. paštu. Tokiu būdu panaikinta galimybė greitį viršijusiam vairuotojui išvengti atsakomybės, protokolo neįteikiant fiziškai.
Taip pat šių metų pradžioje pradėjusi veikti automatinio administracinių nusižengimų protokolų surašymo funkcija leidžia greičiau surašyti administracinio nusižengimo protokolus už stacionariais greičio matuokliais nustatytus pažeidimus ir paskirti administracinę nuobaudą. Tolesnis šios sistemos tobulinimas ir dar didesnis procesų automatizavimas, eliminuojant ar optimizuojant pareigūno peržiūrėjimo poreikį tam tikrais atvejais, galėtų prisidėti prie dar greitesnio pažeidimų išnagrinėjimo.
Atsižvelgiant į STT siūlymus, siekiant išnagrinėti daugiau pažeidimų, atskirtos pažeidimus tiriančių policijos įstaigų funkcijos ir nustatyti atvejai, kada kelių eismo taisyklių pažeidimų tyrimą atlieka Lietuvos kelių policijos tarnyba, o kada – apskričių vyriausieji policijos komisariatai.
Iš dalies įgyvendintas siūlymas įteisinti juridinio asmens atsakomybę, kai jam priklausanti transporto priemonė viršijo greitį, o juridinis asmuo nepateikia vairavusio asmens duomenų. Policijos departamentas pasiūlė alternatyvų šios rekomendacijos įgyvendinimo būdą – nustatant galimybę išieškoti nurodytam asmeniui paskirtą baudą iš transporto priemonės savininko (tiek fizinio, tiek juridinio asmens), jei asmuo nesumoka baudos, ir sugriežtinant atsakomybę transporto priemonės savininkams už duomenų apie vairavusį asmenį nepateikimą.
STT korupcijos prevencijos ekspertai prieš metus išanalizavo Policijos departamentui pavaldžių įstaigų – Lietuvos kelių policijos tarnybos ir apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų – veiklą skiriant nuobaudas už greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariais greičio matuokliais, ir nustatė, kad ne visada užtikrinamas atsakomybės neišvengiamumas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?56
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...