- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš keliolika metų vadinamajam miesto hečbekų B segmentui priklausę automobiliai nuo savo prabangesnių giminaičių skyrėsi kaip dviratis nuo motociklo. Dabar mažuose gamintojų modeliuose galima rasti naujausių ir moderniausių technologijų bei aukštos kokybės apdailos medžiagų, kurių kokybė užrištomis akimis lengvai leidžia supainioti tokį miesto hečbeką su prabangesniu sedanu.
Daugiau galimybių rinktis
Kokia yra paslaptis, kad nedideli miesto automobiliai tapo tokie technologiškai pažangūs ir komfortiški?
Vieno automobilių gamintojo šūkis "Power of choice" (liet. "pasirinkimo galia") labai gerai atspindi tendenciją pažangias technologijas perduoti mažiesiems automobiliams. Tai reiškia, kad mažųjų automobilių pirkėjai turi itin plačių pasirinkimo galimybių, pavyzdžiui, "Peugeot 208" pirkėjas gali pasirinkti benzininį, dyzelinį arba elektrinį variklį bei mechaninę arba automatinę pavarų dėžę; "Volkswagen Polo" – benzininį ar dyzelinį bei mechaninę ar automatinę pavarų dėžę. Tiek "Peugeot", tiek "Volkswagen" hečbekuose montuojamos moderniausios pavarų dėžės (atitinkamai 8 laipsnių EAT-8 bei 7 laipsnių DSG).
Ar egzistavo tokių pasirinkimo galimybių praėjusio dešimtmečio pradžioje? Apie tai, kad "Volkswagen Polo" turės tokią pačią automatinę pavarų dėžę kaip ir "Passat", retas kuris drįso net pasvajoti. Tačiau gamintojai ilgainiui suvokė, kad verčiau gaminti vieną kokybišką detalę ir ją montuoti į visus automobilius nei kiekvienam kurti atskiras.
Kartais tenka girdėti frazę, jog šiuolaikinių automobilių išorė tampa nuobodi ir vienoda, ji tikrai negalioja nedideliems hečbekams.
Didina prieinamumą
Analogiškai nutiko ir su automobilių įranga – technologijų pažanga leidžia sparčiai ją tobulinti ir didinti prieinamumą. "Peugeot 208" hečbeke jau standartiškai montuojama autonominio avarinio stabdymo, eismo juostos palaikymo, nematomos zonos stebėjimo sistemos. Ne viename aukštesnės klasės automobilyje, net ir Premium segmente, tokios sistemos – tik papildomos įrangos sąraše. Už "Audi A3", BMW 1 ir daug kitų modelių eismo juostos išlaikymo ar autonominio avarinio stabdymo sistemas reikia sumokėti papildomai.
Elektromobiliai apskritai yra kita tema. Daugelis gamintojų juos kuria nuo nulio – taip atsirado "Mitsubishi i-MiEV", "Nissan LEAF", "Audi e-tron, "Jaguar I-Pace" modeliai. Kaip parodė istorija, ne visi tapo populiarūs, klientai vertina galimybę rinktis patinkantį modelį, ir tik tada – variklio tipą.
Kai kurie gamintojai pastebėjo tokį klientų norą, tad pradėjo kurti universalias platformas, pritaikomas įvairiems jėgainių tipams. Tai nulėmė tokių modelių kaip "Volkswagen Golf" ar "Peugeot 208" populiarumą, jų eksterjeras bei interjeras iš esmės nesiskiria nuo pasirenkamo variklio tipo (benzininio, elektrinio ar kito) ar pavarų dėžės.
Augantis praktiškumas
Pati ryškiausia mažųjų segmento savybė – išskirtinis dizainas. Kartais tenka girdėti frazę, jog šiuolaikinių automobilių išorė tampa nuobodi ir vienoda, ji tikrai negalioja nedideliems hečbekams.
Renkantis tokį automobilį akivaizdžiai pastebima kai kurių gamintojų siūloma spalvų gama: ryški oranžinė, sodri mėlyna ar skaisti geltona. Prie stiliaus ir išskirtinumo prisideda technologiniai sprendimai, daugelio priekinę dalį puošia tam tikrą formą atkartojantys LED žibintai: "Volvo" – Toro kūjis, "Peugeot" – žvėries iltys, BMW – ovalai.
Vis dėlto didžiausias pastarojo dešimtmečio pokytis susijęs su praktiškumu. Tam tikros automobilių detalės pastebimai išaugo, pavyzdžiui, statramsčiai, kurie dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų tapo kur kas tvirtesni, juose neretai montuojamos oro pagalvės. Tačiau salono erdvė taip pat auga, vietos daugiau yra tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams, tiek ir bagažinėje.
Pavyzdžiui, pirmosios kartos BMW 1 hečbeko bagažinės talpa buvo 330 l, "Audi A3" – 350 l. Mažųjų miesto hečbekų bagažinės yra kiek mažesnės, tačiau, nulenkus galines sėdynes, erdvė skiriasi minimaliai. Kita vertus, litrais išreiškiama talpa yra tik viena medalio pusė. Norint įdėti pirkinių maišus ar kelis lagaminus, labiau vertinamas bagažo skyriaus išplanavimas, jo konfigūracijos galimybės kaip dvigubas dugnas, kuris šiandien yra daugelyje naujų automobilių.
Mažų automobilių prabangos ir komforto įranga taip pat nebestebina. Odinės sėdynės, "Alcantara" apdaila, beraktė atrakinimo ir variklio paleidimo sistemos, didelio skersmens lengvojo lydinio ratlankiai – tokie atributai gali būti komplektuojami ne vienam B segmento automobiliui. Nedideli miesto hečbekai ne tik inovacijomis, bet ir komfortu jau pavijo aukštesnės klasės modelius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...