- „Kauno diena“, if.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus.
Senienoms – daugiau išlaidų
Draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliktos apklausos duomenys rodo, kad įsigyti kitą automobilį labiausiai (91 proc.) linkę tie, kurių dabartinis automobilis yra dešimties metų ar senesnis.
Žmonės, kurių automobilių amžius siekia ketverius–šešerius metus ar septynerius–devynerius metus, irgi svarsto (88 proc.) apie naują transporto priemonę. Šiek tiek mažiau – 72 proc. – apklaustųjų turi iki trejų metų automobilius.
Įsigyti kitą automobilį labiausiai linkę tie, kurių dabartinis yra dešimties metų ar senesnis.
„Atsižvelgiant į tyrimo duomenis, visiškai normalu, kad didžiausias procentas žmonių, galvojančių apie naują automobilį, yra tie, kurių transporto priemonė yra dešimties metų ar senesnė. Senesni automobiliai dažniau genda, brangiau kainuoja techninė priežiūra. Be to, šie automobiliai yra mažiau ekonomiškesni, sunaudoja daugiau degalų, tad ir eksploatacija kainuoja daugiau“, – komentavo Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Kokie kaimynų ketinimai?
Didžioji dalis apklaustųjų – 32 proc. – naują automobilį ketina įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus, net 21 proc. respondentų teigia nežinantys, kuriuo metu įsigis naują transporto priemonę.
17 proc. Lietuvos gyventojų naują automobilį planuoja pirkti per ateinančius ketverius penkerius metus, 15 proc. – per artimiausius metus, 11 proc. – vėliau negu per penkerius metus ir tik 4 proc. – per artimiausią pusmetį.
„Lietuvoje, palyginti su kitomis Baltijos šalimis, situacija yra beveik identiška. Latvijoje taip pat didžiausia dalis (33 proc.) apklaustųjų nurodė, kad naują automobilį ketina įsigyti per artimiausius dvejus trejus metus. Estijoje, kaip ir Lietuvoje, 32 proc. apklaustųjų naują automobilį planuoja įsigyti per tą patį laiką. Taip greičiausiai yra dėl to, kad toks laiko tarpas yra saugus variantas, žmonės dar svarsto, kad senasis jų automobilis gali tarnauti kelerius metus, bet vėliau gali atsirasti įvairių gedimų, o tai atsilieps finansiškai“, – teigė G. Jasaitė.
Atsižvelgia į galimybes
Tyrimo duomenys rodo, kad 55 proc. gyventojų planuoja atidėti transporto priemonės pirkimą.
Vienos pagrindinių priežasčių yra susijusios su ekonomine padėtimi: 33 proc. apklaustųjų neketina įsigyti automobilio dėl šalies ekonomikos būklės, 34 proc. nėra tikri dėl savo arba šeimos finansinės padėties.
Maždaug kas trečias teigė, kad naudotų ir naujų automobilių kainos yra per didelės (taip mano atitinkamai 37 proc. ir 30 proc. respondentų).
„Kitos priežastys buvo nurodytos kur kas rečiau. Vis dėlto nemaža dalis apklaustųjų – 21 proc. – nurodė, kad sutaupytas lėšas nori panaudoti kitur. 14 proc. teigė, kad yra per mažas naudotų automobilių pasirinkimas, o 4 proc. išskyrė, kad per mažas naujų automobilių pasirinkimas“, – sakė „If“ transporto žalų grupės vadovė.
„If“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje surengtoje apklausoje dalyvavo šiek tiek daugiau nei po 1 tūkst. žmonių iš kiekvienos šalies.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...