Greičio matuoklis – priemonė ne tik policininkams

  • Teksto dydis:

Dažnam vairuotojui greičio matavimas siejasi su trikoju – mobiliuoju greičio matuokliu "PoliScan FM1", kurį nuo šių metų pradžios vis dažniau išvystame gatvėse. Tačiau greičio matavimas, pasak Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų, tik viena iš daugybės dedamųjų, kam yra naudojami greičio jutikliai.

Dažnai nesusimąstome

KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (KTU EEF) profesorius Vytautas Markevičius ir Elektronikos inžinerijos katedros vedėjas prof. Dangirutis Navikas tikina, kad greičio jutiklių panaudojimas yra kur kas platesnis, nei mes įsivaizduojame.

"Tai ne tik priemonė, skirta drausminti eismo taisyklių pažeidėjus, bet ir naudinga kontroliuojant automobilių srautus susidarius spūstims ar atpažįstant transporto tipą", – teigia mokslininkai.

Anot V.Markevičiaus, greičio jutikliai naudojami automobilių srautui skaičiuoti, jį nukreipti ir reguliuoti, pasitelkiant išmanuosius ženklus.

"Matuoti, ar ne per greitai važiuojame ir fiksuoti pažeidėjus – tik eilinė priemonė, skirta eismui stebėti. Stebint važiuojančių automobilių greitį taip pat galima apskaičiuoti preliminarų automobilių kiekį, kelio apkrovą", – tikina profesorius.

Daugiau privalumų

V.Markevičius pastebi, kad pagrindinis technologinis skirtumas tarp važiuojamąja dalimi įrengto greičio jutiklio ir "PoliScan FM1" yra jo priežiūra.

Trikojį reikia stebėti ir saugoti nuo vandalų, jį įkrauti. O greičio jutiklis yra nepastebimas ir nereikalaujantis didelės priežiūros, todėl įrenginio eksploatacijai reikalingos kur kas mažesnės išlaidos", – sako profesorius.

D.Navikas priduria, kad, lyginant su indukcinėmis kilpomis, kurios yra įrengtos prie daugumos šviesoforų, KTU EEF mokslininkų sukurtų greičio jutiklių intervencija į kelią yra kur kas mažesnė, todėl juos daug lengviau sumontuoti.

Stebint važiuojančių automobilių greitį taip pat galima apskaičiuoti preliminarų automobilių kiekį, kelio apkrovą.

"Mūsų sukurtas jutiklis, kuris yra įrengtas pakeliui į vieną Lietuvos oro uostų, išsiskiria tuo, kad su juo galime ne tik fiksuoti transporto judėjimo greitį, bet ir jo tipą bei tai, kaip jis važiuoja, pavyzdžiui atlieka lenkimo manevrą", – pažymi  mokslininkai.

Pasak jų, vienas iš jutiklių privalumų – nufotografuoti automobilio numerius reikiamoje vietoje, ne pastebėjus judesį, o automobiliui apie metrą priartėjus prie jutiklio, priklausomai nuo judėjimo greičio. Tikslioje vietoje gaunama kokybiška nuotrauka.

"Dėl netikslaus automobilių srauto pasiskirstymo apskaičiavimo didžiuosiuose miestuose spūstyse vairuotojai praleidžia daugiau laiko, nei vairuodami. Intensyviai apkrautuose keliuose įrengus greičio jutiklius būtų kur kas lengviau paskirstyti automobilių srautus. O fiksavus spūstį ne piko metu, būtų galima įtarti apie avariją ir vairuotojus įspėti apie kito kelio pasirinkimą", – teigia mokslininkai.

Magnetinis parašas

Greičio jutikliai, radarai ir kitos eismo stebėjimo priemonės, norint surasti transporto savininką, fiksuoja automobilio numerius, tačiau KTU EEF mokslininkų teigimu, po daugiau kaip dešimtmečio juos gali pakeisti įvairios alternatyvos.

"Vienas iš sprendimų galėtų būti automobilio magnetinis parašas", – tikina V.Markevičius.

Transporto priemonės magnetinis parašas – vadinamas Žemės magnetinio lauko iškraipymas, kai šalia jutiklio pravažiuoja transporto priemonė. Magnetinis parašas, integruotas automobilyje, nereikalauja papildomų priedų, priešingai nei RFID (atpažinimas radijo dažniu, angl. radio frequency identification).

D.Naviko teigimu, automobilių valstybinius numerius galima pakeisti ir kitomis priemonėmis, kurios yra daug kartų tikslesnės – tai RFID, žymos.

Pastebėta, kad kai įvažiavimas į automobilių parkavimo aikštelę buvo galimas su bilietu, RFID sistemos parkavimo valdymo principas nebuvo toks populiarus kaip dabar, kai automobiliai identifikuojami pagal valstybinius numerius.

"Šis stovėjimo aikštelių valdymo principas nebuvo toks populiarus, nes žymas, integruotas į įvairias korteles, – itin lengva pamesti. Tačiau jei visą tai būtų integruota pačiame automobilyje, viskas būtų kitaip", – sako D.Navikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

>dw< \\\\\.../////

&gt;dw&lt;  \\\\\...///// portretas
Laikas tau smegenis keisti,aišku jei juos turi.

dw

dw portretas
globaline sekimo manija--laikas valdzia keisti...........

Trikojis \\\\\.../////

Trikojis   \\\\\...///// portretas
Laukiu savo broliukų,kelių chamų siaubo.
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti
    Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti

    Prieš penkerius metus regėjimo netekęs nutrūktgalvis Sigitas Sinkevičius rugsėjo 5-osios, kai turėtų įvykti su motociklininkų bendruomenės žmonėmis suplanuotas susitikimas "Mane veža", laukia labiau nei Kalėdų, Velykų ir Jonini...

  • Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?
    Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?

    Praėjusio šimtmečio pabaigoje pirkėjai, rinkdamiesi, kuo bus varomas jų automobilis, turėjo du variantus: benziną ir dyzeliną. Dabar prie šių variklių tipų prisijungė ir elektrinis, tačiau jo savybės tenkina ne kiekvieną, tad nemenk...

    2
  • Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?
    Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?

    Automobilio švara reikia rūpintis, tuomet jis ne tik labiau džiugins akį, bet ir bus malonesnis ilgesnėse kelionėse. Galiausiai parduodant didesnę vertę turės išsaugotos kėbulo ir salono apmušalų spalvos. Tad dalinamės keliais p...

    1
  • Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų
    Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų

    Lietuvos gatvėse daugėjant paspirtukų, daugėja ir su jais susijusių traumų. Ypač daug darbo vasarą turi vaikų traumatologai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad incidentus sukeliantys paspirtukų vairuotojai dažnai ne tik nukenčia patys, bet ir apgadi...

    1
  • Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“
    Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“

    Šeštadienio rytą prasidėjo didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas tik moterims, „Moterų ralis“. Į Vilniaus gatves išvažiavo per 260 ekipažų. Laikantis Vyriausybės nustatyto atvirose erdvėse vyksta...

    3
  • Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos
    Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos

    Paskutinę liepos savaitę įvyko neeilinis Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) suvažiavimas, kuriame buvo išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Egidjus Janavičius. "Kauno dienos" pokalbis su juo apie tai, kokią federaciją jis...

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    5
Daugiau straipsnių