Quantcast

Naudoto motociklo pirkimas: kaip išvengti katės maiše

Vasara – motociklininkų sezonas ir jų kelionių metas. Tūkstančiai dviračių priemonių zuja mūsų keliais ir gatvėmis. Motociklų, kaip ir automobilių, parko vidutinis amžius Lietuvoje yra gerokai didesnis nei Vakarų Europoje. Tiesa, įsigyti kokybišką naudotą plieninį žirgą įmanoma, tačiau sukčiavimo atvejų pasitaiko ir šioje srityje.

Rida klastojama

Naudoto motociklo pirkimas – rizikinga investicija. Motociklai dažnai patenka į avarijas, todėl tikimybė įsigyti daužtą motociklą ne ką mažesnė nei stipriai nukentėjusį automobilį. Specialistų teigimu, pirkėjai turėtų žinoti ne tik apie motociklo praeities žalas ir ridos atsukimus, bet ir apie įvairius dėl gamintojo kaltės pasitaikančius defektus. Kiek paplitę įvairūs su motociklais susiję sukčiavimo atvejai ir kaip jų išvengti?

Pasak motociklų akrobatikos meistro, „Guinnesso“ pasaulio rekordininko Šarūno Kezio, 100 tūkst. ar 200 tūkst. km rida naudotam automobiliui nėra daug, tačiau tai itin dideli skaičiai motociklui.

„Ridos atsukimai motocikluose yra paplitę ne ką mažiau nei automobiliuose. Jei atidžiai patyrinėsite skelbimus internete, aptiksite, kad didžiosios dalies parduodamų motociklų rida siekia nuo 10 tūkst. iki 20 tūkst. km. Iš tiesų šie skaičiai, ko gero, dešimt kartų didesni“, – spėjo Š.Kezys.

Tikros motociklo ridos žinojimas padeda susiplanuoti ir tam tikrų detalių keitimo laiką. Jei rida atsukta, motociklo savininkas negali tiksliai žinoti, kada reikėtų keisti grandinę ar kitas judančias dalis.

Spragos: nemenka dalis avarijose nukentėjusių motociklų suremontuojama ir vėl parduodama, o naujieji savininkai neturi nė menkiausio supratimo apie jų istoriją / Twitter nuotr.

Pasitikėjo pažįstamu

Net ir profesionalūs vairuotojai nėra apsaugoti nuo blogų sprendimų ir gali įsigyti prastos būklės motociklą. Daugiau nei dešimtmetį dviratėmis priemonėmis važinėjantis Šarūnas pats dirba automobilių  „Porsche“ mechaniku, bet ir jis neišvengė nesėkmingų pirkinių.

„Kartą pirkau motociklą iš pažįstamo, todėl nesivarginau jo atidžiai apžiūrėti. Vėliau pastebėjau, kad rėmas suvirintas iš dviejų dalių, o tai iš karto rodo, kad motociklas buvo patyręs rimtą avariją. Apžiūrėjęs motociklą atidžiau, pastebėjau, kad trūko kai kurių detalių arba jos buvo neoriginalios. Ratai buvo netinkamai įstatyti. Jei būčiau visa tai žinojęs anksčiau, tikriausiai nebūčiau pirkęs tokio daikto arba bent jau būčiau gerokai nusiderėjęs kainą“, – nemalonią istoriją prisiminė Š.Kezys.

Uteniškis pirmenybę teikia japoniškam prekės ženklui „Kawasaki“ ir kas keletą metų vis atsinaujina savo techniką. Tiesa, akrobatas motociklą naudoja specifiniams poreikiams, atlieka sudėtingus triukus, todėl renkasi techniką, kuri tinka toli gražu ne kiekvienam mėgėjui.

Garaže net septyni motociklai

Mūsų kalbintas motociklininkas Gintaras Kaminskas dar neturi didelio jų vairavimo stažo, tačiau gali save vadinti tikru entuziastu. Vos per trejus metus jis spėjo išbandyti net 24 skirtingų gamintojų ir rūšių motociklus. Per tą laikotarpį kauniečio garaže atsidūrė net septynios dviratės transporto priemonės.

Pirmiausia vizualiai įvertinu rėmą, pasižiūriu, ar jis nebuvo pažeistas, suvirintas. Tada sėdu pavažiuoti ir patikrinti kelyje.

„Mano motociklų parkas išties nemažas, bet visais jais naudojuosi skirtingomis progomis. Yra miesto motociklas, kuriuo smagu važinėtis gatvėmis, tačiau išriedėjus į užmiestį, pasukus į mišką jau reikia bekelės (enduro) motociklo ir t.t.“, – pasakojo G.Kaminskas.

Vyras teigia motociklus perkantis įvairiais būdais. Dažnai dominančio modelio ieško interneto skelbimuose, kartais perka iš pažįstamų arba užsuka į oficialų gamintojų saloną. Tad jo garaže išrikiuoti labai įvairaus amžiaus plieniniai žirgai – nuo 20 metų senumo iki pagaminto šiais metais. Paklaustas, kaip pirkdamas saugosi nuo užslėptų trūkumų, pašnekovas išvardijo keletą būdų.

„Pirmiausia vizualiai įvertinu rėmą, pasižiūriu, ar jis nebuvo pažeistas, suvirintas. Tada sėdu pavažiuoti ir patikrinti kelyje. Jei pirkinys man tinka, bet dar yra kokių nors techninių abejonių, nuvarau į servisą ir parodau specialistams, kurie jį įvertina profesionaliau“, – teigė G.Kaminskas.

Abejonės: malonumas skrieti, įsigijus nekokybišką transporto priemonę, gali virsti nusivylimu / Scanpix nuotr.

Praverčia ir „YouTube“

Prieš apžiūrėdamas potencialų pirkinį vyras pasiklausinėja specialistų apie problemines to modelio vietas ir į jas atkreipia didesnį dėmesį per apžiūrą. Nemažai naudingų žinių jis pasisemia ir internete – „YouTube“ teminiuose kanaluose.

Kauniečio žodžiais, kai kurie modeliai pasižymi itin savitomis savybėmis. Pavyzdžiui, pasiekus tam tikrą greitį arba važiuojant netinkamomis padangomis, smarkiai suprastėja motociklo valdymas.

„Turėjau kelis tokius modelius ir galvojau, kad apsigavau nupirkęs į avariją patekusį motociklą su geometrijos ar kitokiais pažeidimais. Tačiau vėliau interneto forumuose išsiaiškinau, kad tai yra tvarkingos transporto priemonės, tik  turi specifinių savybių, tad išmokau su jomis elgtis“, – sakė jis.

Anot G.Kaminsko, kai kurie modeliai pasižymi itin dideliu patikimumu. Jo garaže esantis „Honda NT700“ vadinamas beveik amžinu motociklu. Japoniškas variklis nesunkiai atlaiko ir 100 tūkst., ir 200 tūkst. km ridą. Kita vertus, rida, kaip ir pagaminimo metai, nėra viską pasakantis kriterijus, nes kilometrus galima nuvažiuoti skirtingai. Pavyzdžiui, ilgesnėms kelionėms skirti modeliai, net jei bus apynaujai, dažniausiai turės didelę ridą. Tačiau ir jų variklis yra nemažo darbinio tūrio, pritaikytas nuolatinei eksploatacijai. Specifiniams poreikiams, pavyzdžiui, motokrosui ar lenktynėms, skirta technika paprastai nurieda ne tiek daug kilometrų, tačiau susiduria su itin didelėmis apkrovomis.

„Aš pats gal nepirkčiau 150 tūkst. km nuvažiavusio motociklo, bet tai nereiškia, kad toks daiktas yra blogas. Jei technika yra tinkamai naudojama ir prižiūrima, paruošiama sezonui, reguliariai keičiama alyva, ji gali tarnauti dar ilgus metus“, – svarstė pašnekovas.

Įdiegė naujovę

Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ neseniai paskelbė pradėjusi teikti naują paslaugą – motociklų istorijos ataskaitas. Vairuotojai gali patikrinti motociklo ridą, vagysčių įrašus, gamintojo defektus, žalų istoriją, savininkų kaitą ir pamatyti nuotraukas. Norint sužinoti šią informaciją, platformoje pakanka įvesti motociklo VIN numerį.

G.Kaminskas teigė iki šiol netikrindavęs VIN numerio, bet paslėptų gedimų ar sukčiavimo atvejų išvengdavęs.

Pripažinimas: apie 3 mln. sekėjų soc. tinkluose turintis Šarūnas mūsų dienraščiui pasakojo labiausiai pasitikintis „Kawasaki“ motociklais / „Twitter“ nuotr.

Anot specialistų, prieš pirkimą pasidomėjęs motociklo istorija, klientas įgyja derybinį svertą ir gali sutarti dėl geresnės kainos. Taip pat įrašai padeda apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų.

„Dešimties ar dvidešimties metų senumo motociklas tikriausiai praeityje turėjo bent keletą savininkų, vieną kitą avariją ir galbūt daugybę paslėptų trūkumų. Istorijos ataskaita sumažina riziką tapti nesąžiningų pardavėjų auka ir įsigyti metalo laužo krūvą“, – teigė „carVertical“ bendrovės atstovas Rokas Medonis.

Statistikos duomenimis, kiekvienais metais vien Jungtinėse Valstijose įvyksta nuo 90 iki 100 tūkst. motociklų avarijų. Dalis nukentėjusių motociklų parduodama ir naujieji savininkai dažnai neturi nė menkiausio supratimo apie jų istoriją.

R.Medonio žodžiais, kartais meistrai prikelia sumaitotą transporto priemonę antram gyvenimui ir paverčia ją tikru meno kūriniu. Pasitaiko, kad motociklas patenka į avariją vienoje šalyje, o tada parduodamas kitoje šalyje. Istorijos ataskaita gali atskleisti, kokioje valstybėje motociklas buvo registruotas, ir padėti išvengti nesaugaus pirkinio.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lauryna

Lauryna portretas
Ne pirkti is perekupu

kas tarp kojų

kas tarp kojų portretas
tas ne transportas

Ne emygeriams

Ne emygeriams portretas
Gal jus i zurnalistu etikos komisija paduot uz carvertical reklamos nezymejima? Apie skaitytiju durniais laikyma ir nepagarna nekalbant net..
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių