- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo saugumui rugsėjį bus skiriamas didesnis dėmesys, tačiau tai turėtų būti ne vien pareigūnų rūpestis.
Skubėti – pavojinga
"Nerimą, išleidę vaikus į mokyklą, jaučia visi tėvai, tačiau labiausiai jaudinasi tie, kurių atžalos į ją pirmą kartą keliauja savarankiškai", – tvirtino Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Administracinės veiklos skyriaus vyr. specialistė komisarė-inspektorė Aistė Dijokaitė, parašiusi knygą "Kelių eismo taisyklės vaikams".
Leidinio autorės teigimu, tėvai, palinkėję saugaus kelio į mokyklą, vaikams turėtų priminti ir svarbiausius savisaugos reikalavimus bei kontroliuoti, ar jų laikomasi.
"Tėvai, kurie nusprendžia, kad jų vaikai jau patys gali eiti į ugdymo įstaigą, turėtų parinkti ne patį trumpiausią, tačiau patį saugiausią atstumą. Geriausia, kad vaikai su savimi turėtų ir kelio schemą, kurioje būtų pažymėti svarbiausi objektai – pavyzdžiui, stadionas, parduotuvė ar panašiai", – patarimus dalijo pareigūnė.
Svarbu, kad visą maršrutą iki mokyklos vaikas kelis kartus įveiktų lydimas tėvų.
"Vėliau, kai vaikas kelis kartus į mokyklą nueis savarankiškai, reikėtų į mokyklą jį palydėti vėl, atkreipiant dėmesį, ar jis nenuklydo nuo tėvų parinkto saugaus maršruto, ar elgiasi saugiai", – priminė A.Dijokaitė.
Daug eismo nelaimių, policijos pareigūnų teigimu, kelyje įvyksta dėl skubėjimo, todėl priminti vaikams, kad kelyje niekuomet nereikia skubėti, ragina ir pašnekovė. "Reikia vaikams akcentuoti, kad kelyje svarbiausia budrumas ir apdairumas", – tvirtino A.Dijokaitė.
Nerimą, išleidę vaikus į mokyklą, jaučia visi tėvai, tačiau labiausiai jaudinasi tie, kurių atžalos į ją pirmą kartą keliauja savarankiškai.
Kitokie eismo dalyviai
Pareigūnės teigimu, šiandieninis saugumo kelyje priešas – ne tik blogas matomumas ar prastos oro sąlygos, tačiau ir naujosios technologijos.
"Tėvai turėtų vaikams priminti, kad eidami per gatvę jokiu būdu nežaistų telefonu, nesiklausytų muzikos per ausinukus", – priminė A.Dijokaitė.
Taip pat nederėtų pervertinti ir šviesoforu reguliuojamų perėjų saugumo.
Pasak knygos "Kelių eismo taisyklės vaikams" autorės, atžaloms reikia išaiškinti ir akių kontakto su transporto priemonės vairuotoju svarbą.
"Tik tuomet, kai transporto priemonės vairuotojas pamatė pėsčiąjį ir visiškai sustojo prieš pėsčiųjų perėją, galima žengti į važiuojamąją dalį. Ypač svarbu įsitikinti, kad sustojo ir kita eile važiuojantys automobiliai", – pabrėžė A.Dijokaitė.
Pasak jos, reikia suvokti, kad vaikui adaptuotis eisme daug sunkiau dėl jo fizinių savybių, pirmiausia – dėl ūgio. Mažųjų piliečių nematyti ne tik iš už didelių transporto priemonių – troleibusų ar autobusų, tačiau jie sunkiai pastebimi ir iš už lengvųjų automobilių, o patys to nesuvokia.
"Vaikų rega ir klausa taip pat kitokia nei suaugusiųjų. Jų regėjimo kampas siauresnis, o smegenys vaizdus atkuria lėčiau, todėl vaikas gali tinkamai neįvertinti automobilio greičio ir atstumo iki jo", – aiškino policininkė.
Iš ugdymo įstaigų mokykliniais ar maršrutiniais autobusais parvežamus vaikus tėvai turėtų pasitikti toje gatvės ar kelio pusėje, kurioje moksleivis išlips, kad, pamatęs tėvus, nebėgtų per kelią.
Jeigu tėvai vaikus į mokyklą veža automobiliu, turėtų atminti, kad specialios kėdutės būtinos mergaitėms ir berniukams iki 135 cm ūgio.
Vėliau juos galima vežti ir be jų, tačiau vaikas turėtų būti tinkamai prisegtas saugos diržu – jis turėtų driektis ne per kaklą, o per petį.
Vaikas dėl eismo įvykio negali būti kaltas. Jis paprasčiausiai buvo neatsargus, o kaltę turėtų prisiimti suaugęs asmuo.
Pėsčiųjų viršenybė
Transporto priemonių vairuotojai ne tik pirmosiomis rugsėjo dienomis, tačiau ir per visus mokslo metus turi būti itin atidūs prie mokyklų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų ir visur, kur yra kelio ženklas "Vaikai".
"Kelių eismo taisyklėse yra apibrėžta: kelio ženklu "Vaikai" pažymėtą kelio ruožą vairuotojas turi važiuoti tokiu greičiu, kad, esant reikalui, galėtų sustabdyti transporto priemonę", – atkreipė dėmesį A.Dijokaitė.
Ši taisyklė galioja ir tiems vairuotojams, kurie užmiesčio kelyje apvažiuoja sustojusį mokyklinį autobusą.
"JAV galioja taisyklė: mokinius vežančiam autobusui sustojus ir įjungus papildomą avarinę signalizaciją, kitų transporto priemonių vairuotojai turi visiškai sustoti, kad vaikai galėtų saugiai kirsti gatvę", – pastebėjo pareigūnė.
Lietuvoje galiojančiuose įstatymuose apibrėžta, kad vaikai iki 10 metų turi teisę per kelią būti palydėti suaugusio asmens.
Vairuotojai taip pat turėtų atminti, kad kelio ženklo "Gyvenamoji zona" ribose negalima važiuoti didesniu nei 20 km/val. greičiu, o pėstieji čia turi pirmenybę prieš transporto priemones.
"Ypač atidūs šioje zonoje turėtų būti vairuotojai, važiuojantys atbuline eiga, nes vaikus itin sunku pastebėti", – teigė pašnekovė.
Pasak jos, vaikų saugumas kelyje priklauso nuo suaugusiųjų požiūrio į eismo saugumą.
"Vaikas dėl eismo įvykio negali būti kaltas. Jis paprasčiausiai buvo neatsargus, o kaltę turėtų prisiimti suaugęs asmuo", – pokalbį baigė A.Dijokaitė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojų pavežėjų dėmesiui: naujas siūlymas dėl 0 promilių2
Lengvaisiais automobiliais keleivius už atlygį pagal užsakymą vežantiems vairuotojams siūloma nustatyti griežtesnę neblaivumo normą – 0 promilių ir už tokį pažeidimą iki 300 eurų didinti administracinę atsakomybę. ...
-
Magistralėje ties Giraite dar šiemet turėtų keistis eismo tvarka4
Magistraliniame kelyje A1 vyksta pokyčiai. Šiuo metu ruošiamasi statyti naują viaduką, kuris užtikrins saugią galimybę apsisukti. Kol kas esamas apsisukimas uždaromas nebus. ...
-
Pajūrio keliuose – dešimtys greičio matuoklių11
Greičio mėgėjų pajūrio keliuose netrukus tykos dešimtys sektorinių greičio matuoklių. Specialistai vien Klaipėdos apskrities keliuose baigia įrengti 14 vidutinį greitį matuojančių įrenginių. ...
-
Intensyvėjant eismui prašo neprarasti budrumo
Įsibėgėjus pavasariui įsibėgėja ir motociklų vairuotojai bei dviratininkai, o su laisvinamu karantinu įsibėgės ir visas eismas. Specialistai, ypač motociklininkus, ragina būti atsargesnius, mat mirtimis pasibaigusių nelaimių pernai netrūko. Eksp...
-
Automobilių pirkėjų lūkesčiai – anekdotiniai, bet piniginės – kiauros10
"Nupirksiu visais ratais varomą tvarkingą automobilį su automatine greičių dėže. Mokėsiu iki 1 tūkst. eurų", – panašių skelbimų lietuviškuose pardavimų portaluose gausu. Specialistų pasiteiravome, kiek realu už nedi...
-
„Toyota“ vadovas – laimingas ir dėkingas: pelnė garbingą titulą
"Toyota Motor Corporation" (TMC) prezidentas ir generalinis direktorius Akio Toyoda tapo "Automobilių pasaulio 2021 metų žmogumi". ...
-
Nacionalinis prieigos punktas – viskas, ko gali prireikti
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) sukūrė Nacionalinį prieigos punktą (NPP). Kas tai? ...
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį5
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?2
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai2
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...