- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
-
Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo modeliai skaičiumi lenkia įprastus automobilius. Šiemet jų net 22 iš 38 pretendentų. Tačiau tik du gali vadintis tikrais bekelės monstrais – tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.
Dėl „Metų visureigio“ titulo kovos tik tikri visureigiai
Vis populiarėjant „netikriems“ visureigiams (krosoveriams) „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose esanti nominacija „Metų visureigis“ pradėjo kelti labai aštrias diskusijas. Tikrų visureigių rinkoje per metus pasirodo vos vienas kitas, nes didžiajai daliai pirkėjų pravažumo savybės nelabai įdomios. Jie tenori aukščiau sėdėti ir stilingai atrodyti. Suradus kompromisą ir skyrus nominaciją tiesiog aukštesnę prošvaisą turinčiam ir visais ratais varomam modeliui nebūtų pasiektas tikslas, „Metų visureigio“ vardą tada nešiotų ne visai visureigis.
Šių metų „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose didesnio pravažumo automobiliai bus atskirti nuo tikrų visureigių ir kovos dėl dviejų nominacijų: „Metų miesto visureigio“ ir „Metų visureigio“. Dėl titulo užvirs rimta kova, mat čia kovos saujelė itin rimtų modelių, kuriuos atrinkti padės rinkimų konsultantas, Lietuvos rally-raid 2019 m. čempionas Merkys Saukevičius. Tačiau ir be jo verdikto galima numanyti mažiausiai du pretendentus į šį titulą – vienus rimčiausių bekelei sukurtų automobilių pasaulyje – „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.
Automobilis, laimėjęs Antrąjį pasaulinį karą
„Jeep Wrangler“ nereikia pristatinėti net automobiliais nesidomintiems asmenims. Visureigius žmonės džipais vadina ne be reikalo, o vaikas, piešiantis visureigį, tikriausiai atkartos „Wrangler“ formas. Ir nors modelis debiutavo tik 1986 m., jį iš tiesų galima vadinti pačiu pirmuoju visureigiu, menančiu dar Antrąjį pasaulinį karą.
„Willys Jeep“: visiškai paprastos konstrukcijos, lengvas, patikimas ir nuvežti bet kur galintis visais ratais varomas modelis debiutavo 1941 m. kaip sąjungininkų kariuomenės transportas. 1944 m. karui einant į pabaigą ir sąjungininkams jaučiant, kad jis jau laimėtas, „Willys“ kompanija suprato, kad užsakymai šių modelių gamybai iš kariuomenės greitai baigsis, tad sukūrė versiją civiliams – CJ (Civilian Jeep). Modelis bėgant metams tobulėjo, keitėsi gamintojo savininkai, susikūrė atskira „Jeep“ markė, atsirado „Wrangler“ vardas ir štai šiemet prieš Lietuvos žurnalistų autoklubo narių teismą stojo jau ketvirtosios kartos modelis.
Šis modelis techniškai neturi nieko bendro su pirmuoju džipu. Tai modernus automobilis su moderniomis saugumo ir komforto sistemomis, 7 colių liečiamu ekranu, nuožulnesniu, mažesnį oro pasipriešinimą sukuriančiu priekiniu stiklu, gera garso izoliacija. Tačiau jis išlaikė pamatines savybes ir prigimtinę orientaciją į bekelę. Tai tikras rėminis visureigis, parduodamas tik su visų varančiųjų ratų sistema. Jis turi blokuojamus tiek priekinį, tiek galinį diferencialus, tvirtas „Dana 44“ ašis. Net baziniai modeliai turi 25 cm prošvaisą ir gali įveikti 76 cm gylio brastą.
Automobilis, galintis atlaikyti ir Dakarą
Tuo tarpu „Ford Ranger Raptor“ – visiškai naujas vardas Europos rinkoje. „Raptor“, ne „Ranger“. „Ranger“ pikapus „Ford“ čia pardavinėja ilgą laiką, o „Raptor“ debiutavo tik šiais metais. Jo istorija toli gražu ne tokia ilga kaip džipo, tačiau ne mažiau turininga.
Kol kiti gamintojai iš savo modelių šalino bekelei skirtas sistemas ir visureigius po truputį pavertė krosoveriais, „Ford“ 2009 m. Šiaurės Amerikos rinkoje atliko eksperimentą ir į F150 pikapą sumontavo itin tvirtą sportinę bekelės lenktynėms pritaikytą važiuoklę bei beprotiškai galingą variklį.
Rezultatas viršijo lūkesčius, bekelės entuziastai tiesiog pamišo dėl šių modelių ir jie tapo tokie populiarūs, kad „Raptor“ versijos dabar gaminamos masiškai. Šie pikapai sukurti ekstremaliam važiavimui ir yra tokie tvirti, kad jų nereikia perdarinėti lenktynėms. „Youtube“ platforma pilna vaizdo įrašų, kaip standartiniai „F150 Raptor“ dideliu greičiu važiuoja per dykumas, bekelės trasas ir šokinėja į orą.
Dabar „Raptor“ vardas pasiekė ir Europos rinką. Tiesa, su kiek mažesniu, bet mūsų kontinento standartais vis dar dideliu „Ranger“ pikapu. Europoje jis pardavinėjamas su „Ford Performance“ patobulintu 2 litrų, dviejų turbinų „EcoBlue“ dyzeliniu varikliu, kuris čia pasiekia 213 AG ir 500 Nm, galią visiems varantiesiems ratams siunčia per 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę.
Galingas variklis – tik mažmožis palyginti su tuo, ką inžinieriai padarė „Raptor“ važiuoklei. Ji turi 15 cm platesnę provėžą nei įprastas „Ranger“ ir 5,1 cm aukštesnę prošvaisą. Sumontuoti sportiniai FOX amortizatoriai su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu leis nekreipti dėmesio į ant kelio gulinčius akmenis, duobes ar šiaip dangos ypatybes ir važiuoti bet kokiu paviršiumi dideliu greičiu.
Išskirtiniai automobiliai – išskirtiniams žmonėms
Abu automobiliai labai skirtingi. „Jeep Wrangler“ sukurtas visur pravažiuoti, o „Ford Ranger Raptor“ – važiuoti greitai per bet kokią dangą. Jie nesusilauks tiek populiarumo kaip krosoveriai, tačiau jų pirkėjai į pardavimo saloną eis jau žinodami, ko jie nori.
„Wrangler“ renkasi vairuotojai, kuriems svarbus automobilių universalumas ir galimybė jaustis laisvu – dabar modeliai patogūs naudotis mieste, pravažumas leidžia įveikti prastus kelius ir bekelę. Praktiškai visus šiemet parduotus „Wrangler“ įsigijo aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys verslininkai, vyrai. Įdomi detalė – dauguma jų pripažino esantys išimtinai amerikietiškų automobilių arba JAV kultūros gerbėjai. Dalis automobilių tikrai yra eksploatuojami bekelėje“, – apie „Jeep Wrangler“ pirkėjus kalbėjo „Autobrava Motors“ marketingo projektų vadovė Ieva Lukaševičiūtė.
„Ford Ranger Raptor“ Lietuvoje klientams dar nebuvo pristatytas, vos prieš kelias dienas į šalį „Lietuvos metų automobilio 2020“ bandymams laikinai užsuko pirmasis modelis. Kokius klientus gali sudominti jis? Vienas iš entuziastų – Lietuvos ralio čempionate klasikiniu „Ford Escort“ važiuojantis Britas Drewas Hollandas, susipažinimams su greičio ruožais šiuo metu naudojantis „Ford Ranger Wildtrack“ versiją.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...