Quantcast

Elektromobilis už įprasto kainą – tik laiko klausimas

  • Teksto dydis:

Akivaizdu, kad esminis lūžis elektrinių automobilių rinkoje įvyks, kai šios transporto priemonės taps pigesnės už įprastinius, benzinu ar dyzelinu varomus automobilius. Atsižvelgiant į mažėjančią įkraunamų baterijų kainą, keičiasi ir prognozės, kada tai gali įvykti.

Prognozės keičiasi

Naujienų agentūros "Bloomberg" analitikai, kasmet analizuojantys ir lyginantys elektrinio transporto ir vidaus degimo variklių transporto priemonių pirkimo ir gamybos sąnaudas, 2017 m. prognozavo, kad elektrinių automobilių kaina bus konkurencinga 2026 m.

Po metų analitikai jau sakė, kad tai bus 2024-ieji, o šių metų pavasarį dar kartą pakoregavo prognozę ir dabar tikimasi, kad tai įvyks 2022-aisiais.

Pagrindinis argumentas – mažėjančios elektra įkraunamų baterijų išlaidos, įvertinus baterijų gamybos savikainą ir pelno maržą.

Analitikai apskaičiavo, kad mažmeninė baterijos kaina JAV vidutinio dydžio automobiliui 2015 m. sudarė daugiau nei 57 proc. visų transporto priemonės išlaidų. Šiais metais tai sudarys 33 proc., o 2025-aisiais – tik 20 proc.

Teigiama, kad kainų paritetas pirmiausia bus taikomas didelėms transporto priemonėms ES ir paskui išplis visame transporto sektoriuje.

Nauji kriterijai

"Bloomberg" analitikai taip pat prognozuoja, kad elektros variklių ir pavaros valdymo sistemų kaina per ateinančius kelerius metus sumažės trečdaliu, nes vis daugiau gamintojų visame pasaulyje gamina šiuos komponentus.

Kita vertus, pažymi analitikai, pasiekus kainų paritetą, transporto priemonę besirenkantys pirkėjai teiks pirmenybę prekės ženklui, stiliui, veiklos kriterijams ir panašiai.

"Veiksnių, skatinančių priimti sprendimą pirkti elektrinį transportą, be kainos yra ir daugiau. Tai – mokesčių lengvatos, aplinkosaugos faktoriai, pavyzdžiui, ribojimas įvažiuoti į miesto centrą, siekiant riboti triukšmą ir oro taršą. Gera naujiena yra ta, kad augantis elektromobilių skaičius skatina daugiau investuoti į infrastruktūros plėtrą – steigti valstybines ar privačias įkrovimo stoteles", – sakė Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.

Svarbios lengvatos

Šiuo metu elektromobilių vairuotojai gali naudotis specialiai pažymėtomis maršrutinio transporto eismo juostomis, parkavimo ir įvažiavimo rinkliavų lengvatomis Lietuvos miestuose.

Kelio ženklai ir išduodami specialūs valstybiniai registravimo numeriai elektromobiliams sudaro sąlygas įvažiuoti į tam tikras miestų zonas arba jose parkuotis.

2018 m. patvirtintame Nacionaliniame energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių plane numatytas siekis, kad 2020 metų pabaigoje elektromobilių skaičius Lietuvoje sudarytų 2 tūkst., 2022-aisiais – 4,6 tūkst., o 2030 m. – apie 118 tūkst. elektromobilių, t.y. jų augimas kasmet siektų daugiau kaip po 150 proc.

"Regitros" duomenimis, 2019 m. sausio–balandžio mėn. Lietuvoje registruota 60 naujų ir 67 naudotų lengvųjų (M1 klasės) elektromobilių, o iš viso mūsų šalyje gegužės pradžioje jų buvo registruota 1 064.

Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 25 viešos prieigos ir per šiuos metus planuojama įrengti dar 3 įkrovimo stoteles.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių