- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Akivaizdu, kad esminis lūžis elektrinių automobilių rinkoje įvyks, kai šios transporto priemonės taps pigesnės už įprastinius, benzinu ar dyzelinu varomus automobilius. Atsižvelgiant į mažėjančią įkraunamų baterijų kainą, keičiasi ir prognozės, kada tai gali įvykti.
Prognozės keičiasi
Naujienų agentūros "Bloomberg" analitikai, kasmet analizuojantys ir lyginantys elektrinio transporto ir vidaus degimo variklių transporto priemonių pirkimo ir gamybos sąnaudas, 2017 m. prognozavo, kad elektrinių automobilių kaina bus konkurencinga 2026 m.
Po metų analitikai jau sakė, kad tai bus 2024-ieji, o šių metų pavasarį dar kartą pakoregavo prognozę ir dabar tikimasi, kad tai įvyks 2022-aisiais.
Pagrindinis argumentas – mažėjančios elektra įkraunamų baterijų išlaidos, įvertinus baterijų gamybos savikainą ir pelno maržą.
Analitikai apskaičiavo, kad mažmeninė baterijos kaina JAV vidutinio dydžio automobiliui 2015 m. sudarė daugiau nei 57 proc. visų transporto priemonės išlaidų. Šiais metais tai sudarys 33 proc., o 2025-aisiais – tik 20 proc.
Teigiama, kad kainų paritetas pirmiausia bus taikomas didelėms transporto priemonėms ES ir paskui išplis visame transporto sektoriuje.
Nauji kriterijai
"Bloomberg" analitikai taip pat prognozuoja, kad elektros variklių ir pavaros valdymo sistemų kaina per ateinančius kelerius metus sumažės trečdaliu, nes vis daugiau gamintojų visame pasaulyje gamina šiuos komponentus.
Kita vertus, pažymi analitikai, pasiekus kainų paritetą, transporto priemonę besirenkantys pirkėjai teiks pirmenybę prekės ženklui, stiliui, veiklos kriterijams ir panašiai.
"Veiksnių, skatinančių priimti sprendimą pirkti elektrinį transportą, be kainos yra ir daugiau. Tai – mokesčių lengvatos, aplinkosaugos faktoriai, pavyzdžiui, ribojimas įvažiuoti į miesto centrą, siekiant riboti triukšmą ir oro taršą. Gera naujiena yra ta, kad augantis elektromobilių skaičius skatina daugiau investuoti į infrastruktūros plėtrą – steigti valstybines ar privačias įkrovimo stoteles", – sakė Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.
Svarbios lengvatos
Šiuo metu elektromobilių vairuotojai gali naudotis specialiai pažymėtomis maršrutinio transporto eismo juostomis, parkavimo ir įvažiavimo rinkliavų lengvatomis Lietuvos miestuose.
Kelio ženklai ir išduodami specialūs valstybiniai registravimo numeriai elektromobiliams sudaro sąlygas įvažiuoti į tam tikras miestų zonas arba jose parkuotis.
2018 m. patvirtintame Nacionaliniame energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių plane numatytas siekis, kad 2020 metų pabaigoje elektromobilių skaičius Lietuvoje sudarytų 2 tūkst., 2022-aisiais – 4,6 tūkst., o 2030 m. – apie 118 tūkst. elektromobilių, t.y. jų augimas kasmet siektų daugiau kaip po 150 proc.
"Regitros" duomenimis, 2019 m. sausio–balandžio mėn. Lietuvoje registruota 60 naujų ir 67 naudotų lengvųjų (M1 klasės) elektromobilių, o iš viso mūsų šalyje gegužės pradžioje jų buvo registruota 1 064.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 25 viešos prieigos ir per šiuos metus planuojama įrengti dar 3 įkrovimo stoteles.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...