- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių ateities pranašautoja sutinka, kad vidaus degimo varikliams artėja galas, ir dauguma mūsų per keliasdešimt artimiausių metų persėsime prie elektromobilių. Deja, kol kas jie atbaido savo aukšta kaina. Ar tikrai išleisti pinigai atsiperka?
Važiuoja pigiai
Vairuotojai, kurie ieško naujo automobilio ir žino, kad didžioji jų kelionių dalis vyks mieste, neretai savo žvilgsnį nukreipia į elektromobilius, kurie daug laiko sukiojant vairą mieste turi daugiau teisių nei eiliniai benziniai, dyzeliniai ar hibridiniai automobiliai.
Dienraščio herojus – Gediminas Misevičius populiariausiu elektromobiliu "Nissan Leaf" važinėja jau pusantrų metų. "Dažnai išgirstu klausimų – nuo keistų, ko gero, pirmą kartą jiems šovusių į galvą – kaip užvedamas žiemą, iki rimtų – apie realų nuvažiuojamą atstumą, eksploataciją", – savo pasakojimą apie elektromobilio eksploataciją pradeda G.Misevičius. Jis pripažįsta, kad šeimoje yra du automobiliai – vienas didesnis, bet "senovinis" dyzelinis ir "Nissan Leaf", kuris greitai tapo pagrindiniu automobiliu šeimoje miesto atstumams įveikti. Per 16 mėnesių, kuriuos pašnekovui teko praleisti prie "Nissan Leaf" vairo, nuvažiuota 18 tūkst. km. Vidutiniškai tai apie 1 125 km per mėnesį.
Kiek kainavo įveikti tokį atstumą? G.Misevičius skaičiuoja, kad nuvažiuoti100 km elektromobiliu mieste kainuoja apie 1,6 euro arba, jei matuotume degalų sanaudomis, tai prilygtų maždaug 1,5 l benzino. "Planinis techninis aptarnavimas nereikalauja jokių tepalų keitimų, o patikra oficialiame gamintojų servise kainuoja 130 eurų. Ją privaloma atlikti kas 30 tūkst. km arba kasmet.
Elektromobilio vairuotojas taip pat džiaugiasi, kad per pusantrų metų naudojimo neteko susidurti net su menkiausiais gedimais "Elektriniame automobilyje daug mažiau yra kam gesti, nes gerokai mažiau įvairių judančių ir besidėvinčių detalių", – pasakoja G.Misevičius.
Daugiau pranašumų
Pranašumų, važinėjant elektromobiliu, sąrašas vien tik nebrangia eksploatacija nesibaigia. "Turėdamas elektromobilį gali legaliai važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Tai padeda sutaupyti daug laiko. Ypač tai pravartu tiems, kuriems į darbą arba po jo reikia važiuoti keliais, kur transporto eismas intensyvus, o viešajam transportui skirta papildoma juosta", – atkreipia dėmesį vyras.
Turėdamas elektromobilį gali legaliai važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. Tai padeda sutaupyti daug laiko.
Dar vienas dalykas, kuris labai praverčia tiems, kuriems tenka dažnai lankytis didmiesčių centruose – nemokamas automobilio stovėjimas. "Net jei turite mobiliojo telefono abonementą, nereikia sukti galvos, kiek laiko stovėsite, ar išjungti parkavimo. Taip pat nereikia ieškoti galimybės automobilį palikti pigesnėje stovėjimo vietoje", – tvirtina elektromobilio vairuotojas.
Ne vienas tokios transporto priemonės vairuotojas, taip pat ir dienraščio pašnekovas, kaip vieną svarbiausių elektromobilio bruožų išskiria smagų vairavimą – elektromobilis važiuoja labai tyliai, važiuoklė subalansuota miestui ir yra labai komfortiška.
Elektromobilis greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. "Pavažinėjus elektromobiliu, visi automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis tampa itin lėtai reaguojantys", – šypsodamasis pasakoja G.Misevičius. Elektromobilio savininkai gali nuotoliniu būdu mobiliuoju ryšiu automobilyje įjungti ar išjungti šildymą ar vėsinimą, o įkraunant elektromobilio baterijas galima nustatyti režimą specialiame laikmatyje, kad elektromobilio įkrovimas prasidėtų norimu laiku kiekvieną savaitės dieną. Tai ypač palanku tiems, kurie turi dviejų laiko zonų elektros tarifus.
Yra ir trūkumų
Vis dėlto per pusantrų metų, kuriuos teko praleisti vairuojant elektromobilį, pašnekovas pastebėjo ir trūkumų. "Elektromobilis labai lėtai įkraunamas su standartiniu įkrovikliu. Tam, kad būtų energija papildytas visas automobilio akumuliatorius, reikia 10–12 val. Tad geriausia vietoje, kur dažniausiai įkraunamas elektromobilio akumuliatorius, įsirengti greitesnio įkrovimo stotelę, kuri kainuoja apie 600 eurų. Tuomet akumuliatoriaus įkrovimas sutrumpėja iki 3–4 val. Tokį įkrovimo būdą rekomenduoja ir pats gamintojas", – pasakoja G.Misevičius. Dar vienas dalykas, prie kurio reikėjo priprasti ir pačiam straipsnio herojui, – savotiškas elektromobilio dizainas.
Kadangi elektromobilį teko naudoti ir šaltuoju, ir šiltuoju metų laiku, tai galima palyginti ir atstumą, kurį galima įveikti spaudžiant šaltukui ir esant šiltam orui. Taigi šiltuoju laikotarpiu vienu įkrovimu G.Misevičiui pavykdavo nuvažiuoti apie 120–130 km. Pats gamintojas deklaruoja, kad su 24 kWh baterija galima nuvažiuoti 199 km. Tuo metu, kai termometras už lango rodydavo apie minus 25 laipsnius, elektromobiliu pavykdavo įveikti apie 80 km. Pagrindinis sumažėjusio atstumo kaltininkas – šildymas.
Kokios gi išvados? G.Misevičius sako, kad šeima, kuriai reikalingi du automobiliai, tikrai gali rinktis vieną elektrinį, kuris būtų skirtas daugiausia kelionėms mieste. "Jei važinėjate Lietuvoje, vienas iš šeimos automobilių taip pat gali būti elektrinis, tačiau jis turėtų vienu įkrovimu nuvažiuoti bent 300 km", – tvirtina pašnekovas. Deja, kol kas tai įmanoma tik su "Tesla Model S" arba "Tesla Model X"
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...