- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrinis vilkikas savo akumuliatorius įkrovė ne specialioje stotelėje, o tiesiog važiuodamas keliu. Švedijoje atliktas inovatyvus eksperimentas viršijo lūkesčius.
Sniegas nesutrukdė
Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.
Eksperimente dalyvavo magistralinis 40 t vilkikas su penkiomis baterijomis (kiekvienos galingumas po 20 kilovatvalandžių – kWh). Važiavęs vidutiniu 60 km/val. greičiu, jis per 200 m sukaupė 70 kWh naujos energijos, nors dalis kelio buvo padengta sniego arba ledo.
Išmaniąją atkarpą įrengė šios technologijos kūrėjai – Izraelio kompanijos "ElectReon Wireless" specialistai.
Elektromobilio įkrovą užtikrina jame įrengti energijos imtuvai, bevieliu būdu kontaktuojantys su po asfalto danga sumontuotomis varinėmis ritėmis, kurias valdo šalikelėje sumontuotų daviklių blokai.
Anot "ElectReon Wireless", tokie energijos imtuvai į serijinius automobilius kol kas nemontuojami, tačiau tai nėra itin brangi technologija, todėl netolimoje ateityje ji bus įprasta.
Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.
Universali įranga
Izraelio inžinieriai pabrėžė, kad jų siūloma kelio įranga – universali, ją galima prijungti ir suderinti su jau veikiančiais elektros tinklais.
Tokiais atvejais infrastruktūros reikmėms neprireiks ardyti seno asfalto ir kloti naujos dangos.
"ElectReon Wireless" inovacija pasiteisino ir Izraelyje, kur sparčią elektromobilių įkrovą užtikrina 700 m gatvės atkarpa Tel Avive.
"Tikimės, kad mūsų technologija svariai prisidės prie elektrinių transporto priemonių parko plėtros", – sakė "ElectReon Wireless" generalinis direktorius Orenas Ezeras.
2017-aisiais JAV bendrovė "Qualcomm Halo" testavo tokio pat specialaus kelio 100 m atkarpą Prancūzijoje ir konstatavo: įkrauti akumuliatorius (daugiausiai 20 kWh) vienu metu gali ir du automobiliai, važiuojantys skirtingomis eismo juostomis.
Kinai pasitelkė saulę
2018-aisiais Švedijoje buvo nutiestas kelias su kontaktine elektromobilių įkrovos įranga.
Bendrovė "eRoadArlanda" padalijo 2 km atkarpą į sekcijas po 50 m su integruotu bėgiu, kuriam elektros energija pradedama tiekti automatiškai tuomet, kai specialiu imtuvu prisijungia elektromobilis.
Tačiau tokio kelio 1 km sąnaudos – mažiausiai 1 mln. eurų.
Prieš trejus metus Kinijoje buvo atidarytas elektromobilių plentas su energiją kaupiančiais ir tiekiančiais saulės moduliais.
Kinų bendrovė "Qilu Transportation Development Group" planuoja nutiesti daugiau tokių kelių, tačiau modernesnių – skirtų autonominėms transporto priemonėms.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti2
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...