- „Kauno diena“, TKA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažniausi eismo įvykių Lietuvoje kaltininkai – 19–23 metų vaikinai, daugiau nei pusė jų – neturintys dvejų metų vairavimo stažo.
Naudinga informacija
Šią išvadą pateikė Transporto kompetencijų agentūros (TKA) specialistai, išnagrinėję 2017–2020 m. įskaitinius eismo įvykius.
"Tokia informacija padeda kiekvienam iš mūsų detaliau susipažinti su savo kasdieniu maršrutu, labiau atkreipti dėmesį į transporto srautų intensyvumą, identifikuoti, kur yra didesnės eismo įvykio rizikos", – sakė TKA transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.
TKA specialistai išryškino tipinius 2017–2020 m. eismo įvykių ir jų dalyvių akcentus (žmonių amžių, lytį, vairavimo patirtį, blaivumą, kaltininkus, kelių reikšmes ir dangos tipą bei būklę, oro sąlygas).
Šiemet keliuose septynios juodosios dėmės (16 proc. visų) susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.
Padėjo karantinas
2020-ieji buvo ypatingi dėl koronaviruso infekcijos paplitimo. Pandemija ir įvairūs apribojimai turėjo įtakos ir avaringumo duomenims, tad 2020 m. eismo įvykių statistika įvertinta atskirai – pastebimas nelaimių, sužeistųjų ir žuvusiųjų sumažėjimas (atitinkamai 8 proc., 10 proc. ir 5 proc.).
"Apribotas judumas turėjo didelę teigiamą įtaką bendriesiems metiniams avaringumo rezultatams. Po 2019-ųjų, kai buvo stipriai išaugęs avaringumas Lietuvoje, vėl atsistatė bendroji mažėjimo kreivė. Lietuva pagal žuvusių eismo įvykiuose mažėjimo tendenciją – viena iš lyderių ES", – teigė E.Morkūnas.
Jaunimėlis ir pėstieji
TKA duomenimis, 15 proc. visų eismo įvykių tipinis kaltininkas – transporto priemonės vairuotojas, 19–23 m. vaikinas.
Net 55 proc. iš jų – vadinamieji žalialapiai, turėjo iki dvejų metų vairavimo stažą.
33 proc. visų eismo įvykių užfiksuota sankryžose ir jų prieigose (29 proc. – gyvenvietėse, 4 proc. – užmiesčio keliuose), dažniausia priežastis – transporto priemonių susidūrimas (32 proc., iš jų 22 proc. gyvenvietėse).
Tipinis nukentėjusysis (35 proc.) – pėstysis, vyras apie 57–59 metų, blaivus, kirtęs važiuojamąją dalį ne pėsčiųjų perėjoje arba ėjęs važiuojamąja dalimi tamsiu paros metu.
Dažniausiai pėstieji žuvo kelio ar gatvės ruožų ne perėjų vietose (67 proc.), sankryžose ir jų prieigose (17 proc.), perėjose ne sankryžose (16 proc.).
Naujų juodulių – devyniolika
Šiemet šalies keliuose užfiksuotos vadinamosios 44 juodosios dėmės, jose įvyko 207 įskaitiniai eismo įvykiai, 27 žmonės žuvo ir 281 buvo sužeistas.
29 juodosios dėmės (66 proc. visų) – valstybinės reikšmės užmiesčio keliuose ir 15 (34 proc.) – valstybinės reikšmės keliuose, kertančiuose gyvenvietes.
Palyginti su 2020-aisiais, šiemet valstybinės reikšmės keliuose užfiksuota devyniolika naujų juodųjų dėmių, 20 išnyko, 25 išliko arba pakeitė savo vietą.
2021 m. patvirtintos septynios juodosios dėmės (16 proc. visų), kurios susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.
"Juodųjų dėmių skaičiaus pokytis, palyginti su 2020-aisiais, nežymus, tačiau matomi labai svarbūs teigiami bendrieji rezultatai avaringumo statistikoje – eismo įvykių ir žuvusių dalyvių skaičiaus mažėjimas", – reziumavo E.Morkūnas.
Juodosios dėmės susidaro, kai konkrečiame kelio ruože per ketverius metus užfiksuojami keturi ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės.
Šiuo metu jų daugiausia Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Šiaulių, Klaipėdos apskrityse.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...