Quantcast

Eismas draudžiamas: rūpinimasis vietiniais ar antausis turistams?

Didžiųjų Lietuvos miestų vairuotojai trumpoms savaitgalio kelionėms neretai renkasi Trakus. Didinga pilis, Galvės ežeras, kibinai – tik kelios iš malonių atrakcijų, kuriomis galima pasimėgauti viename seniausių Lietuvos miestų. Tačiau pastaruoju metu Trakuose pageidaujami toli gražu ne visi eismo dalyviai.

Atšaukė pasirodymą

Įspūdingais motociklų šou ir rekordais išgarsėjęs Rytis Mežonis Trakuose – nesvetimas. Šiame mieste užaugęs vyras dabar darbuojasi Vilniuje, tačiau į namus grįžta dažnai. Praėjusią vasarą gimtajame mieste jis šventinio renginio metu ketino pademonstruoti unikalią programą. Trakiškis ne tik dirba profesionalaus motociklų vairavimo treneriu, bet ir garsėja kaskadiniais triukais, tad planavo parodyti ekstremalų numerį.

Jo metu vyras turėjo pervažiuoti per Trakus stovėdamas ant motociklo ir nelaikydamas rankomis vairo. Maža to, savo šou jis turėjo atlikti degančiais drabužiais. Panašius triukus R.Mežonis buvo atlikęs ne kartą. Jam priklauso važiavimo motociklu nelaikant vairo rankomis pasaulio rekordas. Be to, prieš trejus metus jis užfiksavo kitą unikalų pasiekimą – išlaikė „Regitros“ egzaminą motociklininkams, tačiau tai padarė visiškai nieko nematydamas, t.y. užrištomis akimis.

Viltims apie pasirodymą gimtajame mieste nebuvo lemta išsipildyti. Suplanuotą ugnies atrakciją vyras nutarė atšaukti. Jo startų kalendorių pakoregavo Trakų rajono savivaldybės sprendimas uždrausti motociklų eismą dalyje miesto. Iš pradžių Lietuvos ir pasaulio motorekordininkas pamanė, kad įvyko kažkoks nesusipratimas ir mėgino susisiekti su rajono meru ir kitais atsakingais pareigūnais. Tačiau valdininkai patikino, kad čia ne atsitiktinumas, o važiavimas apribotas rūpinantis gyventojų ramybe.

„Trakai, būdami būrius mototuristų traukiančiu miestu, parodė jiems špygą. Atvykti į miestą motociklais tarsi neuždrausta, bet aiškiai pasakyta, kad jie čia nepageidaujami. Esant tokiai situacijai negalėjau rengti čia savo šou, lyg nieko nebūtų įvykę“, – aiškino R.Mežonis.

Akcija: protestuodami prieš ribojimus, entuziastai iš visos Lietuvos nulipo nuo motociklų ir stūmė juos per Trakus. / N. Strautnikaitės nuotr.

Ne kartą Trakuose teko matyti sportiškus BMW ar panašius automobilius, kurie kriokia nepalyginti garsiau nei dviratės transporto priemonės.

Palaikė ir užsieniečiai

Pasak Trakų savivaldybės, eismo ribojimo tam tikrose miesto dalyse imtasi dėl gyventojų skundų. Esą trakiškiai masiškai skundžiasi, kad dviratės transporto priemonės kelia itin daug triukšmo ir viršija leistinas triukšmo normas. Motociklininkai šiuo teiginiu nepatikėjo ir paprašė pateikti skundų statistiką – kiek gyventojų nenori, kad mieste būtų važinėjama motociklais. Buvo prašoma ir parodyti šiuos skundus, bet savivaldybė to padaryti nepanoro.

Pasipiktinę ribojimais, motociklininkai surengė protesto akciją, kurioje dalyvavo apie 100 entuziastų. Iš visos Lietuvos į Trakus suvažiavę įvairių klubų atstovai, pasiekę miestą, nulipo nuo savo plieninių žirgų ir pėsčiomis demonstratyviai stūmė transporto priemones per miestą. Taip jie pasiekė Lietuvos rekordą, tapo ilgiausia motociklus stumiančia vilkstine, nusidriekusia 487 m. Šis pasiekimas buvo įtrauktas į „Factum agentūros“ Lietuvos rekordų knygą.

Pasak pašnekovo, jo ir bendraminčių iniciatyvą palaikė Lietuvos baikerių kongresas, Lietuvos motosporto federacija, didžiulė motociklininkų bendruomenė. Triukšmas pasiekė ir užsienio motociklininkų bendruomenes, o keletas jų net dalyvavo protesto akcijoje. Tąsyk į Trakus motociklu su lopšiu atvykusi pora iš Estijos pamatė vykstančią protesto akciją ir, sužinoję jos priežastį, nedvejodami nulipo nuo balno ir taip pat stūmėsi sunkų motociklą iki Trakų pilies.

Mašinos nekliūva

Iniciatoriai kreipėsi į teisininkus, kurie teisybės paieškas perkels į kitas institucijas.

„Mes neneigiame, kad triukšmo yra, bet jo ne daugiau, nei kelia važiuojantys automobiliai. Ne kartą Trakuose teko matyti sportiškus BMW ar panašius automobilius, kurie kriokia nepalyginti garsiau nei dviratės transporto priemonės. Tačiau jų triukšmas kažkodėl nekliūva, o mūsų – neva visiems trukdo“, – gūžčiojo pečiais R.Mežonis.

Pasiekimai: R.Mežoniui priklauso keli pasaulio ir Lietuvos rekordai. / Asmeninio archyvo nuotr.

Pasak jo, motociklai negali kelti itin didelio gaudesio ir todėl, kad per Trakus jie rieda labai lėtai. Centre galioja greičio apribojimai, be to, mieste apskritai nėra kur įsibėgėti.

Vyras teigė nenuleidžiantis rankų ir sieksiantis įtikinti Trakų valdininkus peržiūrėti savo sprendimą.

487 – tiek m nusidriekė proteste dalyvavusių motociklų virtinė.

Trakų rajono meras Andrius Šatevičius patikslino, kad ribojantys ženklai buvo pastatyti kur kas mažesnėje atkarpoje, nei planuota iš pradžių, – tik nedideliame tarpe nuo Ugniagesių gelbėjimo stoties Karaimų gatvėje iki Senosios kibininės. Jo teigimu, veiksmų, ribojančių motociklininkų eismą, buvo imtasi gyventojų prašymu. Taip nusprendė ne jis pats, o rekomendavo Saugaus eismo komisija.

„Per pastarąjį pusmetį sulaukėme begalės skundų. Trakiškiai pasipiktinę, kad mūsų senamiestis, ypač šiltojo sezono metu, tampa tranzitine atkarpa pravažiuojančiam mototransportui. Be to, kyla chaosas dėl prie pat apžvalgos aikštelės privažiuojančių mototransporto priemonių. Jos statomos netvarkingai ir dalyje, skirtoje pėstiesiems“, – dėstė A.Šatevičius.

Apribojimų daugės

Mero teigimu, atvykstančioms transporto priemonėms parkuoti Trakuose įrengtos dvi aikštelės, kuriose numatytos patogios vietos motociklams. Aikštelės yra vos 200–300 m iki Trakų pilies. Tad, jo tikinimu, mototuristai gali tvarkingai pasistatyti savo transporto priemones ir ramiai nukulniuoti iki lankytinų objektų.

Mero žodžiais, turistams, kertantiems Trakus tik tranzitu, siūloma apvažiuoti centrą Plomėnų gatve, esančia už Totoriškių ežero. Norintiems pasivaikščioti po Trakus, lieka statytis dvirates transporto priemones nurodytose aikštelėse.

Valdininko žodžiais, ateityje Trakų laukia kompleksiniai eismo sprendimai, dėl kurių apribojimų daugės ir automobiliams. Vienas galimų žingsnių – vieną pagrindinių Trakų arterijų – Karaimų gatvę paversti tik pėsčiųjų gatve.

„Imtis draudimų – lengviausias, bet toli gražu ne tinkamiausias kelias. Valdininkai, užuot aptarę problemą su tais, kuriems šie apribojimai taikomi, prikabino draudžiamų ženklų. Užsienyje, ypač turistų pamėgtuose miestuose, motociklų transportas kaip tik skatinamas. Juk dviratės priemonės sumažina automobilių srautą, kuris ir teršia kur kas labiau, ir vietos gatvėse užima daugiau. Gaila, kad pas mus einama ne diskusijos, o gyventojų ir motociklininkų supriešinimo keliu“, – politikui oponavo R.Mežonis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Blogiausia,

Blogiausia, portretas
kad motociklai ir triuksmingi auto,seniai tapo nebe transporto,o pasimandravojimo priemone! Vazinejama pirmyn atgal be jokio tikslo,varikliai perprogramuojami ir duslintuvai aprupinami sklendemis butent del triuksmo! Viskas pabrezia raitelio be galvos isskirtinuma ir "padejima" ant visu! Kuo dazniau pergazuojama,greitejama zema pavara del triuksmo,visada neadekvaciai virsijamas greitis,prabuksuojama,driftinama posukiuose - visa tai nera vaziavimas! Tai - chuliganizmas! Deja,panasu,kad jau iteisintas... :-( Kaip ir paspirtukai su bumboksais ir nezmoniska "muzika",atsiprasant.

Rimaas

Rimaas portretas
Perskaičiau visus komentarus. Garsas, garsas, garsas... O jūs matote motociklinikus, kai einate per perėjas maigydami mobiliuosius ar važiuodami automobiliu su ausinukais ar pasileide garsiai muziką... Jums trukdo Jūsų įsitikinimai. Man irgi nepatinka kai vakarais gatve lekia pyrda ar koks auto su kiaurom dudom, ar kai kaimynai baliavoja iki paryčių. Viskam tai yra norminės ribos. Sakot, Trakai, Šveicarija ar Melnragė.. kas tai tylos šventovė? Yra pagarba vieni kitiems, na bent ji turėtų būti. Na apie ką aš čia nusišnekėjau... Jos nėra nei tarp auto vairuotojų, nei tarp pėsčiųjų. Tai Politika! Tik žinau vieną, kad jei motociklai nepatiktu, tai jų vairuojančių nedaugėtu. Jau nekalbant kiek susirenka žiūrovų į moto renginius, o kiek dar norėtų su juo ir prasivažiuoti... Tik motociklas - ne mašina, ji reikia mokėti suvaldyti, mokėti apskaičiuoti atstumus, įvertinti ne tik savo padėtį kelyje, bet ir aplinkui esančių kitų transporto priemonių judėjimą. Tai Lietuviškas pavydas.

28

28 portretas
Neturėtų būti sunku tokius sprendimus (drausti išskirtinai motociklų eismą) teisiškai užginčyti, nes TA metu matuojami dB, be to, jau nebe naujiena elektriniai motociklai. O tiems, su išoperuotais duslintuvais, per dideliais ego ir pan. reikėtų susimąstyti. Policija taip pat galėtų periodiškai daryti reidus ir siųsti stokojančius dėmesio iš naujo atlikti TA.
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių