Quantcast

Egzotiškųjų „Teslų“ savininkams tenka pavargti

Alternatyvios energijos automobiliai Lietuvoje vis labiau populiarėja, tačiau nusprendusiesiems įsigyti įspūdingąją "Teslą" tenka pasukti galvą ieškant kompetentingų meistrų, galinčių imtis šio automobilio revoliucionieriaus remonto.

Daugėja elektromobilių

Kasmet Lietuvoje įregistruojama vis daugiau alternatyvia energija varomų trasnporto priemonių. Nors elektromobilių skaičiumi Lietuva dar neprilygsta Vakarų Europos šalims, tačiau vertinant procentine išraiška šių trasnporto priemonių skaičius pastaraisias metais itin išaugo. VĮ "Regitra" pateiktais duomenimis, prieš trejus metus, 2014–aisiais metais leidimą dalyvauti eisme turėjo vos 12 elektromobilių, 2015 m. – 60, 2016 – ųjų sausio 1 d. šis skaičius dar labiau išaugo – buvo įregistruoti 147 elektromobiliai, o 2017 m. sausio 1 d. Lietuvos keliais jau riedėjo 325 lengvieji elektromobiliai. Populiariausias elektromobilis Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje – "Nissan Leaf". "Regitros" duomenimis, jų mūsų šalyje 171. Antras pagal populiarumą elektromobilis Lietuvoje – JAV sukurtas "Tesla". Lietuvoje jų net 33.

Nuo praėjusių metų liepos 1 d. elektromobiliams išduodami ir valstybiniai EV serijos numeriai. Šių metų sausio 1 d. duomenimis, išduoti 177 šios specialios registracijos numerio ženklai. Įdomu, kad 2015 m. pradžioje buvo tik 42 "Nissan Leaf" ir keturi "Tesla Model S" automobiliai, o per 2016 m. "Nissan Leaf" skaičius išaugo keturis kartus, "Tesla Model S"– aštuonis kartus, iki minėtų 33. Pernai Lietuvoje pirmą kartą registruoti 24 "BMW i3" ir 23 "VW Up!".

VĮ "Regitra" veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis "Kauno dienai" tvirtino, kad visoje Europoje orientuojamasi į užterštumo mažinimą, ekologiją, gamtos tausojimą, tuo tikslu imamasi tokių priemonių kaip automobilių taršos mokestis, ekologinio transporto infrastruktūros gerinimas, vairuotojų skatinimas privilegijomis eisme, viešojo eismo propagavimas ir pan. Tokia ir Lietuvos kryptis.

"Šiame kontekste "Regitros" uždavinys – fiksuoti registre duomenis, kurie būtini šių socialinių tikslų siekiančioms institucijoms. Tas prasideda nuo dokumentų patikrinimo "Regitros" padalinyje. Kokybiškas duomenų įvedimas yra mūsų darbuotojų pareiga, už kurią atsako filialų direktoriai. Šiais metais planuojame kokybės auditus, jie parodys, kokie iššūkiai mūsų laukia išduodant leidimus transporto priemonėms, kad jų dalyvavimas eisme būtų patikimas – saugus ir taupus", – tvirtino D. Jurgutis.

Remontuoti sudėtinga

Jeigu populiariausią Lietuvoje ir pasaulyje elektromobilį "Nissan Leaf" ar kitus naujai registruotus elektromobilius "BMW i3" ar "VW Up!" remontuoti galima kiekvienoje oficialioje gamintojo atstovybėje, tai "Teslų" savininkams tenka pavargti – nė vienoje iš trijų Baltijos šalių oficialios šio gamintojo atstovybės nėra, tačiau kelios dešimtys šių elektromobilių savininkų Lietuvoje žino kaunietį Gintarą, kuris Lietuvoje yra vienintelis žmogus, galintis pagelbėti, jeigu amerikiečių gamybos elektromobilis sugenda.

Jeigu "Mercedes Benz" ar BMW elektronikos gedimo priežastį pavyksta išsiaiškinti gana greitai ir jį sutaisyti, tai su "Tesla" viskas vyksta labai lėtai.

"Dauguma "Teslų", kurios patenka į mano rankas, atgabenamos perpardavinėtojų – elektromobilis suremontuojamas Lietuvoje, o parduodamas kitur", – "Kauno dienai" pasakojo kaunietis. Jo teigimu, "Teslos" remontas nėra paprastas dalykas ir jis užtrunka ne vieną dieną.

"Jeigu "Mercedes Benz" ar BMW elektronikos gedimo priežastį pavyksta išsiaiškinti gana greitai ir jį sutaisyti, tai su "Tesla" viskas vyksta labai lėtai, nes visa informacija apie galimas gedimo priežastis ir jų remontą pažymėta slaptumo grifu, – juokavo Gintaras.

Vyras tvirtino, kad nepaisant to, kad visuose automobiliuose elektros grandinės yra panašios, tačiau skirtingai nei kiti gamintojai, "Tesla" neišduoda savo paslapčių.

"Visi darbuotojai, kurie dirba oficialiose "Teslos" remonto dirbtuvėse yra pasirašę itin griežtas konfidencialumo sutartis. Atsirado net ir pažįstamų, kurie darbuojasi oficialiuose servisuose, tačiau jokia informacija apie automobilio gedimo šalinimus jie nesidalija", – apgailestavo automobilių elektroniką taisantis meistras.

Dėl to, pasak Gintaro, ieškant gedimo priežasties, tenka prisiminti elektronikos remonto pagrindus – tikrinti kone kiekvieną galimą gedimo vietą. Vis dėlto vyras pastebi, kad kuo naujesnė "Tesla" atvažiuoja į remonto dirbtuves, tuo daugiau gedimų jau būna pašalintų. "Pirmųjų "Teslų" savininkai tikrai susidūrė su daugiau problemų, pavyzdžiui, buvo dažni variklių ir baterijų gedimai, o štai pagamintų po 2014 m. savininkams pasisekė labiau, nes daug trūkumų jau buvo pašalinta", – kalbėjo elektronikos specialistas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

mik

mik portretas
ju net 33 >))))
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių