- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos išėjus į lauką, tik spėk dairytis – vienas po kito prašvilpia dviratininkai ir riedutininkai. Tačiau šios transporto priemonės yra ne tik pramoga, bet ir atsakomybė – toks pasivažinėjimas neretai sukelia pavojingų situacijų.
Apie tai kalbantys specialistai pastebi – dviračiais ir paspirtukais važinėjantys vaikai bei suaugusieji turėtų paisyti Kelių eismo taisyklių (KET), saugumo reikalavimų, o mažaisiais vairuotojais ypač atsakingai turėtų pasirūpinti tėvai.
Vienos draudimo bendrovės Privačių klientų draudimo skyriaus vadovės Aušros Jusės teigimu, šiemet jau užfiksuotas ne vienas draudžiamasis įvykis, kai dviračių ir paspirtukų vairuotojai padarė žalos trečiųjų asmenų turtui. Dažniausiai nelaimių kaltininkais tampa vaikai, kurie apgadina svetimus automobilius.
"Vaikai nesuvaldo transporto priemonių, neturi pakankamų vairavimo įgūdžių, kartais dviračiai ar paspirtukai sugenda. Tokie įvykiai neretai baigiasi kaimynų automobilių apgadinimais: įbrėžia kėbulą, įlenkia dureles", – pastebi A.Jusė.
Deja, nutrūktgalviškas važiavimas kartais turi ir dar skaudesnių padarinių, kai susižalojama arba padaroma žala kito sveikatai. Atsižvelgdama į nelaimių riziką, draudimo ekspertė ragina laiku užbėgti joms už akių.
Visų pirma tėvams reikėtų susitarti su vaikais, kur galima saugiai važinėtis, aptarti, kokių situacijų ar vietų vengti, pasikalbėti apie galimus padarinius, o pačių mažiausių vertėtų neišleisti iš akių.
"Dviračiais ar paspirtukais važinėjančius mažamečius suaugusieji turi lydėti visada. Tai numato ir KET, kuriose nurodyta – važiuoti vienas vaikas gali tik nuo keturiolikos metų, o tai daryti dvylikamečiams leidžiama po specialių kursų. Tėvų pareiga yra pasirūpinti, kad dviratis ar paspirtukas būtų techniškai tvarkingas, saugus naudoti. Antraip, kaip rodo praktika, bet koks gedimas yra labai pavojingas", – pabrėžia A.Jusė.
Nors KET nurodo, kad, prižiūrint suaugusiajam, važiuojamąja kelio dalimi riedėti dviračiu ar paspirtuku leidžiama ne jaunesniems nei aštuonerių metų vaikams, saugiau važiuoti dviračių takais. Tačiau ir dviračių takuose budrumo prarasti nevertėtų, nes čia pavojus tyko dėl išsiblaškiusių pėsčiųjų, netikėtai įžengiančių į dviračių taką, gyvūnų, galinčių pasipainioti kelyje, ir kitų netikėtumų.
"Derėtų vengti važinėtis pėsčiųjų takais, bekele, o daugiabučių kiemuose vertėtų pasirinkti mažiau automobiliais apstatytas vietas. Riedėti paspirtuku ar dviračiu nederėtų tamsiuoju paros metu. Jei visgi tai daroma, tėvams privalu pasirūpinti vaikų apsauga – atšvaitais, šviesą atspindinčiomis liemenėmis", – apie atsakomybės svarbą kalba A.Jusė.
KET numato ir daugiau prievolių tėvams. Jie turi užtikrinti, kad, važiuojant važiuojamąja dalimi, dviračio ar paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai.
"Taip pat būtinos ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, privalomi saugos šalmai. Vaikus reikia išmokyti ir judėjimo per perėją taisyklių. Kirsdami ją, dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo nulipti nuo transporto priemonės, kartu neįvažiuoti staiga, taip išvengiant avarinių situacijų. Tik nuo mažų dienų ugdydami savo atžaloms drausmingumą, atsakomybę ir pagarbą, galėsime būti ramūs, kad vaikai bus saugūs bei sveiki", – tikina A.Jusė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...