- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos išėjus į lauką, tik spėk dairytis – vienas po kito prašvilpia dviratininkai ir riedutininkai. Tačiau šios transporto priemonės yra ne tik pramoga, bet ir atsakomybė – toks pasivažinėjimas neretai sukelia pavojingų situacijų.
Apie tai kalbantys specialistai pastebi – dviračiais ir paspirtukais važinėjantys vaikai bei suaugusieji turėtų paisyti Kelių eismo taisyklių (KET), saugumo reikalavimų, o mažaisiais vairuotojais ypač atsakingai turėtų pasirūpinti tėvai.
Vienos draudimo bendrovės Privačių klientų draudimo skyriaus vadovės Aušros Jusės teigimu, šiemet jau užfiksuotas ne vienas draudžiamasis įvykis, kai dviračių ir paspirtukų vairuotojai padarė žalos trečiųjų asmenų turtui. Dažniausiai nelaimių kaltininkais tampa vaikai, kurie apgadina svetimus automobilius.
"Vaikai nesuvaldo transporto priemonių, neturi pakankamų vairavimo įgūdžių, kartais dviračiai ar paspirtukai sugenda. Tokie įvykiai neretai baigiasi kaimynų automobilių apgadinimais: įbrėžia kėbulą, įlenkia dureles", – pastebi A.Jusė.
Deja, nutrūktgalviškas važiavimas kartais turi ir dar skaudesnių padarinių, kai susižalojama arba padaroma žala kito sveikatai. Atsižvelgdama į nelaimių riziką, draudimo ekspertė ragina laiku užbėgti joms už akių.
Visų pirma tėvams reikėtų susitarti su vaikais, kur galima saugiai važinėtis, aptarti, kokių situacijų ar vietų vengti, pasikalbėti apie galimus padarinius, o pačių mažiausių vertėtų neišleisti iš akių.
"Dviračiais ar paspirtukais važinėjančius mažamečius suaugusieji turi lydėti visada. Tai numato ir KET, kuriose nurodyta – važiuoti vienas vaikas gali tik nuo keturiolikos metų, o tai daryti dvylikamečiams leidžiama po specialių kursų. Tėvų pareiga yra pasirūpinti, kad dviratis ar paspirtukas būtų techniškai tvarkingas, saugus naudoti. Antraip, kaip rodo praktika, bet koks gedimas yra labai pavojingas", – pabrėžia A.Jusė.
Nors KET nurodo, kad, prižiūrint suaugusiajam, važiuojamąja kelio dalimi riedėti dviračiu ar paspirtuku leidžiama ne jaunesniems nei aštuonerių metų vaikams, saugiau važiuoti dviračių takais. Tačiau ir dviračių takuose budrumo prarasti nevertėtų, nes čia pavojus tyko dėl išsiblaškiusių pėsčiųjų, netikėtai įžengiančių į dviračių taką, gyvūnų, galinčių pasipainioti kelyje, ir kitų netikėtumų.
"Derėtų vengti važinėtis pėsčiųjų takais, bekele, o daugiabučių kiemuose vertėtų pasirinkti mažiau automobiliais apstatytas vietas. Riedėti paspirtuku ar dviračiu nederėtų tamsiuoju paros metu. Jei visgi tai daroma, tėvams privalu pasirūpinti vaikų apsauga – atšvaitais, šviesą atspindinčiomis liemenėmis", – apie atsakomybės svarbą kalba A.Jusė.
KET numato ir daugiau prievolių tėvams. Jie turi užtikrinti, kad, važiuojant važiuojamąja dalimi, dviračio ar paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai.
"Taip pat būtinos ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, privalomi saugos šalmai. Vaikus reikia išmokyti ir judėjimo per perėją taisyklių. Kirsdami ją, dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo nulipti nuo transporto priemonės, kartu neįvažiuoti staiga, taip išvengiant avarinių situacijų. Tik nuo mažų dienų ugdydami savo atžaloms drausmingumą, atsakomybę ir pagarbą, galėsime būti ramūs, kad vaikai bus saugūs bei sveiki", – tikina A.Jusė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...