- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prekybininkai džiūgauja, kad šių transporto priemonių paklausa pastaraisiais metais išaugo net kelis kartus – tokio pirkimo bumo jie dar neregėjo. Tik trumpam, per patį pirmojo karantino piką, pernai balandį buvo pristabdyta ir dviračių gamyba – Statistikos departamento duomenimis, tada jų Lietuvoje pagaminta 6,6 tūkst.
Bet jau vasarą dviračių gamyba mūsų šalyje ėmė grįžti į įprastas vėžes. Pernai birželį jų pagaminta jau 14,5 tūkst., o šių metų gegužę – beveik 26 tūkst.
Tačiau savivaldybės dviračių takais rūpinosi ne taip sparčiai. Dviratininkai pernai galėjo išbandyti 58,8 km naujų takų, arba vos 8 km daugiau, nei jų buvo nutiesta užpernai.
Statistikos departamento duomenimis, daugiausia dviratininkams skirtų takų driekiasi Kauno apskrityje – 330 km. Tiesa, pačiame Kaune jų ilgis pernai nesikeitė, o naujų atsirado Birštone, taip pat Kauno bei Raseinių rajonuose.
Nors sostinė pristatoma kaip draugiškas dviratininkams miestas, visoje Vilniaus apskrityje dviračių takų 2020 m. pabaigoje buvo 218,5 km, arba tik 12 km daugiau nei 2019 m. pabaigoje.
Vilniaus miesto savivaldybės taryba dar 2013 m. buvo palaiminusi dviračių transporto infrastruktūros plėtros programą. Joje numatyta iki 2020 m. dviračių takų tinklą išplėsti dvigubai – nuo 126 iki 238 km.
Bet praėjusių metų pabaigoje Vilniuje driekėsi 164 km dviračių takų, arba 12 km daugiau nei ankstesniais metais. Ant kai kurių dviračių takų Vilniaus centre pernai vasarą išdygo barai bei lauko kavinės. Tačiau šiemet sostinės valdžia skelbia planuojanti už 3 mln. eurų nutiesti 14 km naujų dviračių ir pėsčiųjų takų.
Lietuvos automobilių kelių direkcija žada kitąmet pradėti beveik 35 km besitęsiančio dviračių tako Smiltynė–Nida atnaujinimą. Ateityje kokybiška dviračių trasa ketinama sujungti Nidą ir Latvijos pasienį.
Statistikos departamento duomenimis, pernai šalies pajūryje (Klaipėdoje) buvo nutiesta 5 km naujų dviračių takų. Po 5 km naujų takų taip pat atsirado Marijampolės bei Biržų rajonuose, Radviliškio rajone – 4 km, Kauno rajone – 3,7 km, o Panevėžyje – 3 km.
Iki 1 km dviračių takų tinklas pernai pailgėjo Šalčininkų, Alytaus, Raseinių, Rokiškio, Jurbarko, Visagino bei Zarasų rajonuose.
Beje, Kretingos rajone dviračių takų tinklą per metus pavyko išplėsti tik 100 metrų ir tai dar ne pati blogiausia žinia dviratininkams. Jiems skirti takai kai kuriuose rajonuose ar miestuose pernai netgi sutrumpėjo.
Taip nutiko Skuode, kur dviračių takų ilgis sutrumpėjo 600 m, taip pat –Panevėžio rajone, kur vietoje buvusių 9,4 km praėjusių metų pabaigoje driekėsi tik 8,2 km dviračių takų. Tačiau ypač dviračių takai sutrumpėjo populiariame Druskininkų kurorte – net 4,2 km.
Susisiekimo ministerija iki 2024 m. dviračių takų skaičių žada padidinti 20 proc., bet M. Skuodis pastebi, jog kol kas tiksliai net nežinoma, kurie takai priklauso valstybei, kurie – savivaldybėms. Dėl to planuojama jų inventorizacija.
Pasak susisiekimo ministro, dabar neretai viena savivaldybė turi vieną dviračių tako atkarpą, kita – kitą, jos neturi jungties ir dviratininkams nepatogu nuvažiuoti ilgesnį atstumą.
Pačių dviratininkų netenkina ir takų kokybė. „Trūksta takų, kuriais būtų galima saugiai važiuoti. Jie įrengiami bet kaip ir dažnai būna tik takų imitacija“, – sako Lietuvos dviračių bendrijos vadovas Paulius Bakutis.
Dviračiu į darbą dažnai minanti vilnietė Eglė Vankevičė didesnių priekaištų Vilniuje esantiems dviračių takams neturi, bet pastebi, kad keliaujant, pavyzdžiui, iš Santariškių centro link ties savivaldybe takas dingsta ir tenka riedėti duobėtu šaligatviu.
Vilnietė taip pat pasigenda dviračių tako tarp Vilniaus ir Kauno. „Būtų smagu su šeima dviračiais nuvažiuoti ilgesnį maršrutą. Dabar praktiškai neįmanoma dviračiu iš vieno miesto nukeliauti į kitą“, – sakė E. Vankevičė.
Be to, dviračių entuziastai pasigenda ir kitų priemonių, kurios labiau skatintų žmones iš automobilių persėsti ant dviračių – esą neužtenka vien tik nutiesti takus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...