- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių.
Paklausa padidėjo
„Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad per keturis 2022-ųjų mėnesius pavogtų detalių suma beveik siekia pusę milijono eurų, o per visus 2021-uosius žala buvo 800 tūkst. eurų.
Draudikai išskiria dviejų tipų automobilių dalių vagystes: išorinių dalių, kai nebūtina įsilaužti į transporto priemonę, ir salono dalių. Pastaruoju atveju siekiama pavogti didesnės vertės automobilių įrangą.
„Šiemet per tą patį laikotarpį nuostolių dėl automobilių dalių vagysčių yra 43 proc. daugiau. Pernai sausį–balandį nuostolių suma siekė 270 tūkst. eurų, o šiemet jau viršijo 473 tūkst. eurų“, – sakė Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ operacijų departamento vadovas.
Anot jo, žymiai išaugo ir vidutinė tokio nuostolio suma – net 58 proc.
„2021-aisiais vagysčių nuostolių vidutinė suma buvo 2,4 tūkst. eurų, o šiemet – 3,9 tūkst. eurų. Manome, kad žalų mastas augs. Sutrūkinėjusios tiekimo grandinės, karas Ukrainoje, sankcijos Rusijai daro tam įtaką – automobilių detalių poreikis kai kuriose šalyse labai opus“, – teigė A. Juodeikis.
Veidrodėlių manija
Gana lengvai ir greitai, net per keliolika sekundžių, gali būti nuimtos išorinės detalės.
„Tokie nuostoliai nebus labai dideli ir nepateks į didžiausių metų vagysčių sąrašą, tačiau vairuotojai patiria nuostolių, kurie pareikalauja ir kelių tūkstančių eurų. Dažniausiai pasigendama veidrodėlių stikliukų, dangtelių arba ir viso veidrodėlio korpuso. Taip pat pavagiami ratlankiai, žibintai, įvairios apdailos detalės, parkavimo sistemos davikliai“, – vardijo „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
Šiemet viena didžiausių vagysčių – iš prabangaus automobilio, nuostoliai – 98 tūkst. eurų.
Anot jo, pernai vien tik už veidrodėlių stikliukų vagystes nuostolių vidurkis buvo kiek daugiau nei 1 tūkst. eurų. Kai vagiamos šios dalys, dažnai sugadinami ir veidrodėlio korpusai, todėl gali tekti keisti visą veidrodį ir nuostolių sumos išauga.
Daugiau laiko užtrunka įsilaužti į transporto priemonės vidų, tačiau ir tokių vagysčių gana daug ir nuostoliai didesni.
„Šiemet viena didžiausių vagysčių buvo iš prabangaus automobilio, kai nuostoliai siekė 98 tūkst. eurų. Buvo pavogti žibintai, vairas ir daug kitų dalių. Tokių vagysčių nebūna labai daug, tačiau žalų po 15–20 tūkst. pasitaiko dažnai. Vagys mėgsta pasiglemžti saugos pagalves, multimedijos sistemas, prietaisų skydelius, pavarų perjungimo svirtis, netgi smulkmenas – įvairias rankenėles“, – pažymėjo A. Juodeikis.
Anot eksperto, į automobilio saloną vagys dažniausiai patenka išdaužę durų stiklą ir atrakinę jas iš vidaus. Tuomet grobiamos vidaus detalės, o atidarius variklio gaubtą – nesugadinant nuimami priekiniai žibintai, priekinis buferis ar kitos vertingos kėbulo dalys.
Ne visi drąsūs
„Neapšviestose, kamerų nestebimose vietose išvis nepatartina parkuoti automobilių. Ne visada ir kameros ar šviesa užtikrina apsaugą, tačiau tokiose vietose vagys, ypač neprofesionalai, rečiau jaučiasi drąsūs“, – dėstė „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
Labiau patyrusių vagišių neatbaido ir vaizdo kameros, garažai.
„Siekiant maksimalios apsaugos, siūlyčiau įsidiegti aukščiausio lygio apsaugos sistemas, kurios leidžia per nuotolį sekti automobilio buvimo vietą. Tokie įrengimai pavojaus atveju signalą perduoda į savininko mobilųjį telefoną. Šias priemones būtina įsidiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones nuo vagystės rizikos. Pastaruoju metu dažniausiai nukenčia 1–7 metų vokiški automobiliai. Šiemet tarp daugiausiai apvogtųjų – BMW, „Volvo“, „Porsche“, – reziumavo A. Juodeikis.
Masalas: dažniausiai ilgapirščiai nusitaiko į neapšviestas automobilių parkavimo erdves, atokesnes gatves
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...
-
Brangstant kurui, vairuotojai vis dažniau dairosi į elektromobilius: ar apsimoka?7
Brangstant degalams vairuotojai vis dažniau dairosi į elektrą varomus automobilius. Elektromobiliai puiki transporto priemonė žiūrint ir toliau į ateitį, kai bus nebegaminamos degalais varomos transporto priemonės. Tačiau ir elektromobilių vairuotoj...
-
Automobilis be įsipareigojimų: mobilumo įpročių perversmas9
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius. ...
-
Po „Kauno dienos“ publikacijos apie keturračių verslą – aplinkosaugininkų žinutė3
Praėjusią savaitę „Kauno diena“ publikavo straipsnį „Aistros dėl keturračių verslo: ar ne gėda?“. Gamtai neabejingiems žmonėms užkliuvo keturračius nuomojančios įmonės „Ciongo“ reklama ir jie susir...
-
Paspirtukų, mopedų dalijimosi paslaugų įmonės Vilniuje kuria klasterį2
Pirmadienį Vilniuje pasirašytas memorandumas dėl dalijimosi klasterio įkūrimo. Jį pasirašė sostinėje įsitvirtinę transporto priemonių dalijimosi verslai „Bolt“, „Spark“, „CityBee“ ir „Skok&ldquo...