- „Kauno diena“, sumin.lrv.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirma Lietuvoje vieša vandenilio pildymo stotelė – 2024 m., dar po dvejų metų jų turėtų būti iš viso keturios. Tokius užmojus paskelbė šalies Susisiekimo ministerija.
Daugės alternatyvų
Projektui numatyta 3,6 mln. eurų lėšų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF).
Vandenilio pildymo stotelių įrengimo finansavimo sąlygų aprašą patvirtino susisiekimo ministras Marius Skuodis. Kiek anksčiau jis pasirašė ir Vandenilio pildymo infrastruktūros plėtros ir vandeniliu varomų kelių transporto priemonių Lietuvoje skatinimo gaires.
„Elektromobilumo plėtra Lietuvoje įsibėgėja, atėjo metas ir pirmiems rimtiems žingsniams skatinti žaliojo vandenilio, pagaminto iš atsinaujinančių energijos išteklių, naudojimą transporte ir kurti vandenilio pildymo infrastruktūrą. Tai naujos eros Lietuvos susisiekimo sektoriuje pradžia, galimybės rinktis iš daugiau alternatyvų sudarymas“, – teigė M. Skuodis.
Pirmos keturios vandenilio pildymo stotelės Lietuvoje bus įrengtos taip, kad jomis galėtų naudotis ir lengvosios, ir sunkiosios transporto priemonės – stotelės turės 350 bar (H35) ir 700 bar (H70) vandenilio pildymo galimybę.
Šiuo metu Lietuvoje registruotas vienas vandeniliu varomas lengvasis automobilis.
Įrengs ir privačių
Vandenilio pildymo infrastruktūros plėtros ir vandeniliu varomų kelių transporto priemonių Lietuvoje skatinimo gairėse numatomi tikslai ir priemonės artimiausiems septyneriems metams (2023–2030 m.).
Gairėmis taip pat siekiama užtikrinti, kad būtų įgyvendinti ir ES nustatomi alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo reikalavimai (iki 2030 m. gruodžio 31 d. ES sukurti platų alternatyviųjų degalų, tarp jų – ir vandenilio pildymo infrastruktūros tinklą).
Susisiekimo ministerijos tikslas – iki 2030 m. įrengti mažiausiai dešimt viešų ir privačių vandenilio pildymo stotelių.
Prognozuojama, kad visoje ES tuo metu turėtų veikti 3 500 vandenilio pildymo stotelių tinklas.
Numatyta lengvatų
Šiuo metu Lietuvoje registruotas vienas vandeniliu varomas lengvasis automobilis.
Iki 2030 m. siekiama paskatinti, kad apie 5 proc. visų įsigyjamų naujų transporto priemonių būtų varomos šia alternatyvia degalų rūšimi. Tam numatyta papildomų lėšų iš RRF ir ES fondų, o kvietimus įsigyti transporto priemonių su finansavimu numatoma skelbti dar šiemet.
Prognozuojama, kad iki 2030 m. Europos šalyse galėtų būti naudojama apie 3,7 mln. lengvųjų ir apie 45 tūkst. sunkiųjų (įskaitant autobusus) vandeniliu varomų transporto priemonių.
Be finansinės paskatos, bus taikomos ir kitos lengvatos, pavyzdžiui, siekiant verslo sektorių paskatinti naudoti ekologiškesnį transportą, elektra ir vandeniliu varomas komercinis transportas (N1 klasė) nuo 2023 m. liepos bus atleistas nuo kelių mokesčio, o nuo 2026 m. galios 75 proc. kelių mokesčio lengvata.
Vandenilio naudojimo potencialas matomas viešojo transporto priemonėse, taip pat tolimojo susisiekimo sunkiosiose kelių transporto priemonėse (autobusuose ir vilkikuose).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą7
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...