- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos degalinės jau prekiauja arktinės klasės dyzelinu. Šių metų gruodis rinkoje žymi lūžį: žieminis dyzelinas – su anglies dvideginio emisijas mažinančiais biologiniais priedais.
Degalai – patikimi
Vieno didžiausių Lietuvoje degalinių tinklų "Circle K" degalų kategorijos vadovo Roko Laurinavičiaus teigimu, degalinės pasiruošusios visiems įmanomiems scenarijams.
"Gamta – nenuspėjama ir gali pateikti įvairių staigmenų, tačiau vairuotojai dėl to nerimauti neturėtų – degalinėse parduodamas dyzelinas tarnaus net ir atšiauriausiomis sąlygomis", – sakė R.Laurinavičius.
"Regitros" duomenimis, Lietuvoje iki šių metų lapkričio 1-osios buvo įregistruota 1,55 mln. dyzelinu varomų automobilių – jie sudaro 68,3 proc. viso šalies automobilių parko.
Kokį pilti?
Dyzelinas kur kas jautriau nei kitos degalų rūšys reaguoja į šaltį, todėl kiekvieno šaltojo sezono aktualija tampa dyzeliniai automobiliai, kurių varikliai sunkiau užsiveda.
Į žiemą parduodamą dyzeliną pradėjus įmaišyti biologinio priedo, pagrindinis šių metų pokytis dviem iš trijų šalies vairuotojų bus nuspresti, su kokiu konkrečiai priedu pasirinkti dyzeliną.
Pasak degalų eksperto, Lietuvos rinkoje šią žiemą prekiaujama dyzelinu su dviejų tipų priedais: pirmos kartos biologinės kilmės produktu RRME (riebiųjų rūgščių metilo esteriu) arba dyzelinu su sintetiniu priedu.
"Nuo gruodžio 1-osios dyzelino sudėtyje privalo būti ne mažiau kaip 7 proc. biologinio priedo. Kiekvienas degalų pardavėjas pasirenka, kokiu priedu prekiaus, o klientams rekomenduojame su šia informacija susipažinti, pasigilinti į priedų skirtumus ir tik tada rinktis, kokį dyzeliną naudoti. Tokią informaciją klientas gali rasti degalinėse", – teigė R.Laurinavičius.
Kasmet neišvengiamai atsiranda vairuotojų, kurių automobilių bakuose šalčio paveiktas dyzelinas susisluoksniuoja ir virsta drebučiais.
Pataria nerizikuoti
Degalų ekspertas pataria prisiminti žiemos nemalonumų išvengti galinčią padėti pagrindinę taisyklę.
"Kasmet neišvengiamai atsiranda vairuotojų, kurių automobilių bakuose šalčio paveiktas dyzelinas susisluoksniuoja ir virsta drebučiais. Gerai, jei tokiais nemaloniais atvejais pavyksta išvengti tūkstantinių nuostolių. Siūlau vairuotojams rinktis oficialias, legalias mažmeninės degalų prekybos vietas, nepilti į baką sezonui nepritaikytų degalų – net ir tų, kuriuos kažkada patys atsidėjote. Žiemą šalčio veiksnys – pagrindinis ir nebūtų protinga jį ignoruoti", – tvirtino R.Laurinavičius.
Lietuvoje prekiaujama C klasės vasariniu dyzelinu (atsparus šalčiui iki –5 laipsnių). E klasė yra tarpinė (arba pereinamoji) – atspari šalčiui iki –15 laipsnių, o tarpinė F klasė – iki –20 laipsnių. Taip pat yra A1 bei A2 arktinės klasės, kurios iki šiol buvo tik mineralinės sudėties.
Skirtumo neaptiko
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Inžinerijos katedros mokslininkų ir akredituotos tyrimų kompanijos atliktas praktinis RRME poveikio automobiliams testas parodė, kad nėra skirtumo tarp įprastinio arktinio dyzelino ir dyzelino su biologiniu priedu.
Automobilių varikliai užsivesdavo be keblumų, nors tą žiemą oro temperatūra buvo nukritusi ir iki –26 laipsnių.
Buvo testuojami ir aštuoni dyzelinu varomi vilkikai. Keturi iš jų visą žiemą naudojo tik dyzeliną su RRME komponentu, o kiti keturi – mineralinį dyzeliną be biodegalų priedo.
Lyginant gryną dyzeliną naudojusių vilkikų filtrus ir dyzeliną su biodegalų priedu nepastebėta jokių skirtumų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...