Quantcast

Degalinės pasiruošė net šalčiausioms staigmenoms

  • Teksto dydis:

Lietuvos degalinės jau prekiauja arktinės klasės dyzelinu. Šių metų gruodis rinkoje žymi lūžį: žieminis dyzelinas – su anglies dvideginio emisijas mažinančiais biologiniais priedais.

Degalai – patikimi

Vieno didžiausių Lietuvoje degalinių tinklų "Circle K" degalų kategorijos vadovo Roko Laurinavičiaus teigimu, degalinės pasiruošusios visiems įmanomiems scenarijams.

"Gamta – nenuspėjama ir gali pateikti įvairių staigmenų, tačiau vairuotojai dėl to nerimauti neturėtų – degalinėse parduodamas dyzelinas tarnaus net ir atšiauriausiomis sąlygomis", – sakė R.Laurinavičius.

"Regitros" duomenimis, Lietuvoje iki šių metų lapkričio 1-osios buvo įregistruota 1,55 mln. dyzelinu varomų automobilių – jie sudaro 68,3 proc. viso šalies automobilių parko.

Kokį pilti?

Dyzelinas kur kas jautriau nei kitos degalų rūšys reaguoja į šaltį, todėl kiekvieno šaltojo sezono aktualija tampa dyzeliniai automobiliai, kurių varikliai sunkiau užsiveda.

Į žiemą parduodamą dyzeliną pradėjus įmaišyti biologinio priedo, pagrindinis šių metų pokytis dviem iš trijų šalies vairuotojų bus nuspresti, su kokiu konkrečiai priedu pasirinkti dyzeliną.

Pasak degalų eksperto, Lietuvos rinkoje šią žiemą prekiaujama dyzelinu su dviejų tipų priedais: pirmos kartos biologinės kilmės produktu RRME (riebiųjų rūgščių metilo esteriu) arba dyzelinu su sintetiniu priedu.

"Nuo gruodžio 1-osios dyzelino sudėtyje privalo būti ne mažiau kaip 7 proc. biologinio priedo. Kiekvienas degalų pardavėjas pasirenka, kokiu priedu prekiaus, o klientams rekomenduojame su šia informacija susipažinti, pasigilinti į priedų skirtumus ir tik tada rinktis, kokį dyzeliną naudoti. Tokią informaciją klientas gali rasti degalinėse", – teigė R.Laurinavičius.

Kasmet neišvengiamai atsiranda vairuotojų, kurių automobilių bakuose šalčio paveiktas dyzelinas susisluoksniuoja ir virsta drebučiais.

Pataria nerizikuoti

Degalų ekspertas pataria prisiminti žiemos nemalonumų išvengti galinčią padėti pagrindinę taisyklę.

"Kasmet neišvengiamai atsiranda vairuotojų, kurių automobilių bakuose šalčio paveiktas dyzelinas susisluoksniuoja ir virsta drebučiais. Gerai, jei tokiais nemaloniais atvejais pavyksta išvengti tūkstantinių nuostolių. Siūlau vairuotojams rinktis oficialias, legalias mažmeninės degalų prekybos vietas, nepilti į baką sezonui nepritaikytų degalų – net ir tų, kuriuos kažkada patys atsidėjote. Žiemą šalčio veiksnys – pagrindinis ir nebūtų protinga jį ignoruoti", – tvirtino R.Laurinavičius.

Lietuvoje prekiaujama C klasės vasariniu dyzelinu (atsparus šalčiui iki –5 laipsnių). E klasė yra tarpinė (arba pereinamoji) – atspari šalčiui iki –15 laipsnių, o tarpinė F klasė – iki –20 laipsnių. Taip pat yra A1 bei A2 arktinės klasės, kurios iki šiol buvo tik mineralinės sudėties.

Skirtumo neaptiko

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Inžinerijos katedros mokslininkų ir akredituotos tyrimų kompanijos atliktas praktinis RRME poveikio automobiliams testas parodė, kad nėra skirtumo tarp įprastinio arktinio dyzelino ir dyzelino su biologiniu priedu.

Automobilių varikliai užsivesdavo be keblumų, nors tą žiemą oro temperatūra buvo nukritusi ir iki –26 laipsnių.

Buvo testuojami ir aštuoni dyzelinu varomi vilkikai. Keturi iš jų visą žiemą naudojo tik dyzeliną su RRME komponentu, o kiti keturi – mineralinį dyzeliną be biodegalų priedo.

Lyginant gryną dyzeliną naudojusių vilkikų filtrus ir dyzeliną su biodegalų priedu nepastebėta jokių skirtumų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių