- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geriau vieną kartą pamatyti, nei dešimt kartų išgirsti. Tokio principo jau antri metai laikosi prie "ARV-Auto" vairavimo mokyklos filialų septyniuose Lietuvos miestuose veikiančių neformaliojo ugdymo saugaus eismo būrelių vadovai.
Jų iniciatyva visiems būsimiesiems vairuotojams rengiami susitikimai su techninės apžiūros įmonių specialistais, padedančiais suvokti, kodėl ir kokie reikalavimai keliami automobiliams, dalyvaujantiems viešajame eisme.
Įspūdingo dydžio būrį – beveik 1 900 – vyresniųjų klasių moksleivių saugaus eismo temomis sudominti sugebėjusi "ARV-Auto" būrelio mokytoja-ekspertė Lina Šembergė teigia, kad nors jų užsiėmimuose yra skiriama laiko automobilio konstrukcijos analizei, vis dėlto studijuoti schemas ar agregatų brėžinius yra toli gražu ne tas pats, kas stebėti techninės apžiūros stotyje patikros linijoje esančio žirklinio keltuvo pakabintą mašiną ir iš pirmų lūpų išgirsti komentarus, kokie gedimai keičia galimybes saugiai keliauti.
"Sudarydami saugaus eismo būrelio veiklos programą mes diskutavome su gimnazistais, ar panašių išvažiuojamųjų užsiėmimų reikia. Absoliuti dauguma atsakymų buvo "reikia", nes tėvus, sugebančius panašius dalykus kvalifikuotai paaiškinti, ko gero, galima suskaičiuoti ant pirštų, o net ir tie, kurie sugebėtų tai padaryti, dažniausiai yra pernelyg užsiėmę savais reikalais. Po pirmųjų susitikimų su TAS darbuotojais Kaune, Marijampolėje, Alytuje ir Vilniuje moksleiviai tikino, kad buvo įdomu ir kad nemaža dalis informacijos jiems buvo negirdėta", – pasakojo L.Šembergė.
Beje, visų susitikimų metu stengiamasi nagrinėti tas temas, kurios būna ypač aktualios konkrečiu metų laiku. Rudens ir žiemos sankirtoje, kai tiek rytinis, tiek vakarinis eismo pikas vyksta tamsiuoju paros metu, ypač daug nelaimių įvyksta dėl prastai sureguliuotų ar neveikiančių automobilių žibintų. Dėl to vairuotojai arba mato pernelyg mažą savo pačių judėjimo trajektorijos dalį ir vėluoja reaguoti į pasitaikančias kliūtis, arba akina kitus eismo dalyvius ir išprovokuoja jų klaidas. "ARV-Auto" saugaus eismo būrelių nariams buvo pademonstruoti žibintų patikros stendai, automobiliuose esančios automatinio šviesos srauto reguliavimo sistemos, žibintų sandara ir išanalizuotos galimybės juos patobulinti montuojant galingesnes, tačiau konkrečiam žibintui netinkamas, lemputes.
L.Šembergė taip pat pastebėjo, kad kai kurias saugaus eismo iniciatyvas tenka optimizuoti. Antai tradicinės rudeninės socialinės akcijos "Su atšvaitu saugiau" metu šįkart trijose Kauno mokyklose buvo išdalyta tik 200 atšvaitų, nes tik tiek pavyko gauti iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir Kauno savivaldybės. Tokio kiekio S.Stulginskio vidurinės mokyklos, KTU inžinerijos licėjaus ir Kauno Juozo Grušo menų gimnazijose pakako tik nedidelei daliai jų neturinčių mokinių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?15
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...