- „Kauno diena“, ld.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos draudimo“ ekspertų duomenimis, šalyje avaringiausias dviejų juostų automagistralių ir greitkelių ruožas – tarp Vilniaus ir Kauno.
Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad balandį–spalį automagistralėse lengviesiems automobiliams leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, o greitkeliuose – 120 km/val.
Lapkritį–kovą didžiausias leistinas greitis šalies automagistralėse ir greitkeliuose – 110 km/val.
Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui taip pat jau suteikta automagistralės kategorija.
„Kryptimi iš Kauno į Vilnių eismo nelaimių įvyksta 21 proc. daugiau, nei važiuojant iš Vilniaus į Kauną. Tačiau vidutinė išmoka nuostoliams atlyginti yra 30 proc. didesnė kelyje Vilnius–Kaunas, ji siekia beveik 1 900 eurų“, – sakė Lietuvos draudimo Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas.
Kryptimi iš Kauno į Vilnių eismo nelaimių įvyksta 21 proc. daugiau, nei važiuojant iš Vilniaus į Kauną.
Anot jo, kelyje Kaunas–Klaipėda eismo inicidentų įvyksta daugiau nei tris kartus dažniau, palyginti su kelio atkarpa Klaipėda–Kaunas. Vis dėlto 26 proc. didesnė vidutinė žala yra būtent kelyje Klaipėda–Kaunas.
„Tris kartus daugiau nuostolių per pastaruosius dvejus metus mūsų bendrovė fiksavo ir kelio atkarpoje Vilnius–Panevėžys, palyginti su keliu Panevėžys–Vilnius“, – pastebėjo draudimo bendrovės atstovas.
G. Petriko teigimu, tendenciją, kai skiriasi tam tikrų atkarpų avaringumas, gali lemti keli aspektai.
„Viena galimų priežasčių – skirtingas poilsio vietų, degalinių skaičius. Taip pat įdomu, kad iš Klaipėdos į Kauną ar Vilnių nuostolių yra kur kas mažiau nei iš šių didmiesčių į Klaipėdą. Galima daryti prielaidą, kad iš pajūrio, kur žmonės dažnai vyksta atgauti jėgų, vairuotojai grįžta pailsėję, būna lengviau susikoncentruoti. Taip pat įtakos turi kelio remonto darbai, tam skirtas ženklinimas ir eismo reguliavimas, žvėrių migracija. Galiausiai svarbus ir eismo intensyvumas – daugiau eismo įvykių automagistralėse skaičiuojame penktadieniais po darbo valandų, sekmadienio popietę. Taip pat svarbūs intensyvūs ruožai, kaip atkarpa Kaune, einanti pro prekybos centrą „Mega“, – vardijo G. Petrikas.
Lietuvos draudimo duomenimis, pernai automagistralėse ir greitkeliuose įvyko daugiau nei 300 eismo įvykių, o per pastaruosius dvejus metus jų skaičius perkopė 620.
„Pernai nuostoliams atlyginti vairuotojams išmokėjome per 460 tūkst. eurų. 2021 m. suma viršijo 0,5 mln. eurų ribą – buvo didesnė nei 570 tūkst.“, – sakė G. Petrikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?56
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...