- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
2020 m. patvirtintoje naujoje techninės apžiūros kainų skaičiavimo tvarkoje numatyta, kad techninės apžiūros kainos bus naujai nustatomos kiekvienais metais, praneša LNK.
„Metai praėjo ir pagal Statistikos departamento duomenis buvo peržiūrėtos kainos. Pagrindiniai faktoriai – du: darbo užmokestis ir infliacija šalyje“, – situaciją komentuoja Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė.
Vis dėlto vairuotojai savo automobilių išsižadėti ir persėsti į autobusus neketina. Esą brangsta viskas, tad kainomis stebėtis nustojo.
„Yra autobusas, bet kai reikia vaikus vežti į mokyklas, tada pačiam į darbą nuvykti su įrankiais – su autobusu nelabai pavažiuosi“, – įžvalgomis dalijasi gyventojai.
„Šių dienų tendencijomis sunku suprasti, ar brangu, ar nelabai. Vis tiek visos kainos kyla. Darbuotojams atlyginimus reikia kelti. Problemos nematau. Anksčiau gal buvo truputėlį pigiau, bet ekonomika kyla“, – sako dėl kylančių kainų nesipiktinantis pilietis.
Specialistai sako, kad brangimas nežymus – apie 10–13 proc. Dujomis varomų automobilių savininkai už automobilio patikrinimą mokės brangiausiai – kone trimis eurais daugiau. Asmeninio lengvojo automobilio varomo benzinu techninė apžiūra kainuos 2,30 euro, dyzeliu – 2,70 euro daugiau. Mažiausią kainų pokytį pajus turintieji lengvojo automobilio priekabas, už jų techninę apžiūrą savininkai mokės 90 euro centrų brangiau.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Jei sudėtume lengvojo automobilio visą skalę, kaip atrodo, daugiausia kainuos dujomis varomų automobilių apžiūra“, – sako E.Kučinskaitė.
Net ir pabrangusi techninė automobilių apžiūra Lietuvoje pigiausia visoje Europoje.
„Net ir po šio pakilimo kainos išlieka mažiausios Europoje, nei pas visus kaimynus: pas latvius kainuoja 25 eurus, bet jie kiekvienais metais eina techninę apžiūrą, todėl išeina 50 eurų, Estijoje – 40 eurų. ES turbūt nėra nė vienos šalies, kurioje būtų mažiau nei 50 eurų“, – kainas apžvelgia Lietuvos techninių apžiūrų asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Kartu su kainų pokyčiais keičiasi ir pačios apžiūros tvarka. Susisiekimo ministerija žada mažinti korupciją ir efektyviau išnaudoti skaitmeninimo galimybes.
„Buvo informacijos apie bandymus papirkti kontrolierius, todėl atsirado papildomų nuostatų, žmonės kartais skųsdavosi, kad pamiršta vairuotojo pažymėjimą ir negali praeiti apžiūros, arba registracijos dokumentą, pažiūrėjome, ką galime supaprastinti“, – apie naujoves kalba susisiekimo ministro patarėjas Gintaras Pilipavičius.
Dalis vairuotojų tikisi, kad kitąmet kaina mažės, o jei kiltų – didelių problemų neįžvelgia, nes kas kelerius metus vykdoma patikra netampa dideliu nuostoliu.
Specialistai tolesnių patikros kainų neprognozuoja.
„Tikrai nesame prognozuotojai. Turbūt reikia laukti kitų metų ir matysime, kokios kainas bus kitais metais“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė E.Kučinskaitė.
Techninę apžiūrą atliekanti įmonė galutinio sprendimo dėl kilsiančių kainų dar laukia, tačiau sako, kad kur kas daugiau gyventojų nusiskundimų tenka sulaukti ne dėl kylančių patikros kainų, bet dėl pavasarį nusidriekiančių eilių. Vairuotojų daug, o automobilius galinčių patikrinti specialistų – trūksta.
„Darbuotojų trūkumas yra esminė problema. Pavasarį prasideda intensyvesnis gyvenimas, daug žmonių išvažiuoja, sezoniškumas vis dar gana stiprus. Tenka laukti eilėse, nes nepakanka kvalifikuotų specialistų“, – darbuotojų trūkumo problemą mini Lietuvos techninių apžiūrų asociacijos „Transeksta“ atstovas R.Gabartas.
Galutinis sprendimas dėl techninės apžiūros kainų bus priimtas balandžio 11 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...