- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių prekybos verslo atstovai sutaria, kad elektromobilių paklausa Lietuvoje auga. Pasak jų, valstybės subsidijos skatina žmones persėsti į šias transporto priemones, tačiau vien jų nepakanka – būtina ir infrastruktūros plėtra.
Elektromobilių paklausa auga, populiaresni – nauji modeliai
Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius teigė matantis didėjantį susidomėjimą elektromobiliais.
„Mums lengva pastebėti, kad tas susidomėjimas auga“, – BNS teigė jis.
Anot jo, elektromobilių gamyba kol kas viršija paklausą, tačiau augant susidomėjimui ateityje situacija keisis.
„Jeigu ir toliau judėsime ta linkme, tai greičiausiai elektromobiliai atsidurs toje pačioje situacijoje, kaip ir vidaus degimo varikliai, kur (...) pasiūla bus mažesnė nei paklausa“, – kalbėjo L. Boguševičius.
Jo teigimu, esant nedideliam naudotų elektromobilių skaičiui ir dar nesusiformavus jų rinkai, žmonės dažniau renkasi naujus elektromobilius.
„Yra tų naudotų elektromobilių, bet kol kas jie yra labai riboti, nes yra senesnio modelio (...), kurių nuvažiuojamas atstumas yra labai mažas. Turi būti labai specifinis klientas, kuris labai gerai žino, kad jam tiek tikrai užteks“, – aiškino L. Boguševičius.
Tuo metu Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Tomas Grabauskas teigė ryškesnio elektromobilių paklausos pakilimo pastaruoju metu nematantis.
„Ne toks, kad išmuštų iš vėžių, šuolis... Kaip ir pirkdavo žmonės jau prieš pusmetį tuos elektromobilius, taip ir dabar perka“, – BNS sakė T. Grabauskas.
Jo teigimu, per COVID-19 pandemiją sutrikusios tiekimo grandinės lėmė visų modifikacijų transporto priemonių trūkumą rinkoje.
„Laiku nesuvažiuoja arba išvis neatvažiuoja tam automobiliui reikalingi komponentai. Žmogui ieškant ar elektrinio, ar vidaus degimo, ar bet kokio hibrido, visiškai ne automobilio modifikacija sprendžia, ar galima jį nusipirkti, ar ne – tiesiog, jų nėra“, – sakė T. Grabauskas.
Reikia ne tik subsidijų, bet ir išplėtotos infrastruktūros
Pernai subsidija už naują elektromobilį siekė 5 tūkst. eurų (1 tūkst. eurų daugiau nei 2020 metais), už naudotą – 2,5 tūkst. eurų (500 eurų daugiau). Subsidija yra fiksuota ir nepriklauso nuo elektromobilio įsigijimo kainos.
Kompensacijoms fiziniams asmenims iš Klimato kaitos programos Aplinkos ministerija iš pradžių skyrė 5 mln. eurų, o ketvirtadienį pranešė skirianti dar 1 mln. eurų.
Kaip BNS teigė aplinkos ministro patarėjas Marijus Gailius, programos lėšas numatoma paskirstyti per ketverius metus. Kokia jų dalis teks elektromobiliams, turėtų paaiškėti metų pabaigoje.
Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės direktorius L. Boguševičius įsitikinęs, kad kompensacijos daro reikšmingą įtaką jų paklausos augimui.
Tuo metu T. Grabauskas mano, kad didesnį poveikį turi žmonių apsisprendimas pereiti prie kitokios modifikacijos transporto priemonės.
„Kad tik paskata žmones pastūmėjo link elektromobilių, aš drįstu abejoti, nes ta paskata buvo ganėtinai simbolinė. (...) Jeigu žmogus apsisprendė pirkti elektromobilį, jis jį ir pirks“, – įsitikinęs T. Grabauskas.
Anot jo, subsidija būtų efektyvesnė, jei ji siektų 6–6,5 tūkst. eurų. Asociacijos atstovas įsitikinęs, kad didžiausia problema yra ne itin išplėtota elektromobilių infrastruktūra, pavyzdžiui, per mažas krovimo stotelių tinklas.
„Mes galime parduoti ir paremti daug elektromobilių, bet jeigu jų nebus, kur krauti (...), tai žmonės tą elektrinį automobilį padės į kampą (...) Valstybė juda į tą pusę, bet tas traukinys toks lėtas“, – teigė T. Grabauskas.
Aplinkos ministerijos duomenimis, elektrinių lengvųjų automobilių Lietuvoje kasmet daugėja: 2015 metų pabaigoje jų buvo 164, 2020 metais – 2496, 2021 metais – 2502.
Aplinkos projektų valdymo agentūros duomenimis, pernai fiziniai asmenys elektromobilių subsidijoms pateikė du kartus daugiau prašymų – 1353 (2020 metais – 650). Juridiniai asmenys pateikė 2,7 karto daugiau prašymų – 180 (67).
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...