- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Automobilių techninė apžiūra per karantiną: kada galima atidėti vizitą į TA stotį?
-
Automobilių techninė apžiūra per karantiną: kada galima atidėti vizitą į TA stotį?
-
Automobilių techninė apžiūra per karantiną: kada galima atidėti vizitą į TA stotį?
-
Automobilių techninė apžiūra per karantiną: kada galima atidėti vizitą į TA stotį?
Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija paskelbė keičianti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką.
Automobiliams, kuriems TA galiojimo terminas baigiasi kaip tik šiuo metu, tačiau jų savininkai ar valdytojai priklauso vadinamosioms rizikos grupėms, yra priversti izoliuotis ar tiesiog būgštauja dėl savo sveikatos, vizitą į techninės apžiūros stotį gali atidėti iki karantino pabaigos. Tokioms transporto priemonėms yra numatytas ir papildomas 30 kalendorinių dienų laikotarpis, per kurį būtina atlikti atidėtas patikros procedūras. Tačiau yra dar keletas svarbių dalykų, į kuriuos atkreipia dėmesį specialistai.
Dėl techninių priežasčių skirtingų šaltinių vertinimu įvyksta nuo 6 iki 8 proc. eismo įvykių net tose šalyse, kuriose vidutinis transporto parko amžius yra gerokai jaunesnis nei Lietuvoje (mūsų šalyje jis beveik siekia 15 metų). Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ sukaupta statistika liudija, kad viso labo kiek daugiau nei 51 proc. transporto priemonių patikros metu nebūna nustatoma didelių trūkumų.
Kitaip tariant, dalis automobilių tam tikrą laiką tarp vizitų į TA stotis yra eksploatuojami keldami grėsmę kitiems eismo dalyviams. Kaip tik todėl ir Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pabrėžė, jog leidimas karantino laikotarpiu važinėti transporto priemonėmis su pasibaigusiu techninės apžiūros galiojimu yra skirtas tiems, kurių automobilių būklė nekelia abejonių.
„Mes puikiai suprantame riziką, susijusią su naujos infekcinės ligos protrūkiu, todėl taip pat raginame paisyti medikų rekomendacijų ir rizikos grupėms priklausančius žmones vengti visų nebūtinų kontaktų. Besibaigiąs techninės apžiūros galiojimas tikrai nėra pretekstas pažeisti saviizoliacijos taisykles. Kita vertus, jei žmogus gerai jaučiasi ir naudojasi automobiliu, nėra priežasčių vengti vizito į techninės apžiūros stotį. Čia darbas vyksta laikantis visų saugos priemonių – kontrolieriai naudoja asmenines apsaugos priemones, dėvi kaukes arba respiratorius, mūvi pirštines, po kiekvieno automobilio patikros dezinfekciniu skysčiu plauna rankas, o kontaktas su transporto priemonės valdytoju apsiriboja raktelio ir dokumentų paėmimu bei grąžinimu po apžiūros. Be to, daugelis TA stočių pakoregavo transporto priemonių patikros tvarką – daugeliu atvejų lengvieji automobiliai tikrinami tik pagal išankstinį užsirašymą, todėl išvengiama lūkuriavimo eilėse“, – pastebi asociacijos „Transeksta“ Gintautas Šlėderis.
Techninių konsultacijų įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius pasakodamas apie karantino laikotarpiui pakoreguotą patikros tvarką akcentuoja, kad šia tvarka ribojami patikrinimai automobilio salone, todėl maksimaliai sumažinama viruso pernešimo rizika. Karantino metu nebus atliekamas trikampių avarinio sustojimo ženklų, pirmos pagalbos rinkinių, taip pat automobilio keleivių salone esančios įrangos tikrinimas, kai tam reikia patekti į automobilio vidų.
Nepaisant to, iš išorės matomi automobilių vidaus įrangos trūkumai: valdymo įtaisų, saugos diržų, sėdynių ir kiti pažeidimai, bus vertinami. Todėl, siekiant išvengti nesusipratimų, techniniai apžiūrai teikiamuose automobiliuose visi saugos diržai turėtų būti ištraukti ir užsegti. Vadovaujantis karantino laikotarpiu galiojančia tvarka techninę apžiūrą atliekantis kontrolierius tikrinamo automobilio salone neturėtų užtrukti ilgiau nei to reikia siekiant patikrinti stabdžių bei vairavimo sistemų veikimą, o dyzelinių automobilių atveju, ir išmetamųjų dujų dūmingumą. Patekimo į automobilio salone greičiausiai nepavyks išvengti atliekant dujomis varomų automobilių patikrinimą.
Tais atvejais, kai automobilį techninei apžiūrai teikia profesionalūs vairuotojai, kurių gebėjimas saugiai pravažiuoti per patikros liniją ir tinkamai įvykdyti techninės apžiūros kontrolieriaus nurodymus, nekelia abejonių, pvz., autobusų, krovininių automobilių, specialiųjų transporto priemonių (policijos, greitosios medicininės pagalbos automobilių) vairuotojai, per patikros linijas gali pravažiuoti ir patys.
Dar vienas svarbus dalykas, susijęs su technine apžiūra karantino laikotarpiu – terminai. Susisiekimo ministro įsakymu techninę apžiūrą atidėjus iki dienos, kai bus paskelbta karantino režimo pabaiga ir 30 kalendorinių dienų po jo, tačiau naujos techninės apžiūros galiojimas skaičiuojamas nuo TA rezultatų ataskaitos eilutėje „(8) Techninė apžiūra galioja iki“ nurodytos datos. T. y. karantinas neprailgins šiuo metu galiojančios dviejų metų techninės apžiūros intervalo. Jei apžiūros atlikimo data buvo atidėta dėl karantino, automobilininkas atvykęs į TA stotį vėliau, gaus trumpesnį apžiūros galiojimą tiek dienų, kiek vėliau atvyko nuo paskutinės apžiūros galiojimo pabaigos.
Pvz., M1 klasės automobilio apžiūra baigėsi balandžio 6 dieną, o savo transporto priemonę patikrino gegužės 13 dieną, naujoji apžiūra galios iki 2022.04.06. Todėl asociacijos „Transeksta“ specialistai rekomenduoja atidėti vizitą į TA stotį tik tais atvejai, kai iš tiesų būtina. Dabar patikrinti transporto priemonę galima greičiau ir paprasčiau. Pasibaigus karantino laikotarpiui TA centrų apkrovimas neabejotinai smarkiai išaugs.
Automobilininkams karantino metu nereiktų baimintis ir baudų už važinėjimą be techninės apžiūros, kai šį faktą fiksuoja ne kelių policijos pareigūnai, o jų naudojama speciali įranga. Duomenys apie transporto priemones su šiuo laikotarpiu pasibaigusia TA automatiškai perkeliami į Centralizuotą techninės apžiūros duomenų bazę (CATDB). Svarbu tik tai, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas.
Draudimo kompanijų specialistai savo ruožtu pabrėžia, kad atsitikus incidentui kelyje vertinama ne tai ar transporto priemonė turi galiojančią TA, bet kokią įtaką avarijai turėjo automobilio techninė būklė. Tarkim jei buvo eksploatuojamas automobilis su visiškai sudėvėta stabdžių sistema ir kaip tik dėl to kažkas patyrė nuostolių ar buvo sužeistas, žalą padengusi draudimo kompanija gali pasinaudoti regreso teise.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...