- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mobilumas kaip paslauga (angl. MaaS – mobility as a service) yra plačiai aptarinėjama tema šiomis dienomis, o šį verslo modelį pritaikantys startuoliai bando užkariauti pasaulį kaip kažkada tai darė FinTech sektorius.
Prognozuojama, kad mobilumo kaip paslaugos sektoriaus vertė viršys 40 trilijonų dolerių iki 2030 metų. Visame pasaulyje planuojamos arba pradedamos vykdyti iniciatyvos, kurių tikslas sukurti gyvybiškai svarbią ir tvarią ekosistemą, atitinkančią besivystančios visuomenės poreikius bei tvarumo filosofiją. Taip siekiama sujungti ir įtraukti visas susijusias šalis, t. y. paslaugų teikėjus, transporto operatorius, valdžios institucijas bei vartotojus. Mobilumas kaip paslauga (MaaS) – tai nauja judėjimo koncepcija, kuri integruoja, valdo ir dalinasi privačiu bei viešuoju transportu, taip siekdama užpildyti atotrūkį tarp viešojo ir privataus transporto operatorių.
Mobilumas kaip paslauga. Kas tai?
Mobilumas kaip paslauga (toliau – MaaS) – tai įvairių transporto paslaugų integravimas į vieną mobilumo paslaugą, prieinamą pagal poreikį. Taigi MaaS yra transporto ar mobilumo prieigos pažadas. Naudotojui MaaS siūlo pridėtinę vertę – patogumą, t. y. naudojama viena programa bei vienas mokėjimo būdas. Siekdamas patenkinti kliento pageidavimus, MaaS operatoriai siūlo įvairias transporto parinktis, nesvarbu, ar tai viešasis transportas, automobilių ar dviračių dalijimasis, taksi, pavėžėjimo paslauga, trumpalaikė ar ilgalaikė automobilių nuoma, automobilio abonementas, ar šių paslaugų derinys. MaaS konceptas ypač greitai evoliucionuoja kurdamas naujas verslo nišas, ieško, kaip organizuoti ir eksploatuoti įvairias transporto galimybes, įskaitant prieigą prie tikslios informacijos apie vartotoją, paklausą bei naujas tvaraus judėjimo kryptis.
Mobilumo kaip paslaugos (MaaS) pridėtinė vertė bei nauda
Kertinis principas, kuris įgalina MaaS veikimą, yra orientacija į vartotoją. Siekiama sukurti tokią ekosistemą, kuri pasiūlytų geriausią vertę, padedant patenkinti mobilumo poreikius ir išspręsti nepatogumo faktorių tiek privatiems, tiek verslo vartotojams, o svarbiausia – pagerinti visos transporto sistemos efektyvumą. Tai reiškia, kad norima sukurti tokią aplinką, kuri turėtų daugiau pasirinkimo galimybių, daugiau laisvės bei užtikrintumo, t. y. įgyvendintų pirminį pažadą:
- Lengvesnė ir labiau informuota naudotojo sąveika su transporto tinklu, įskaitant daugiarūšę prieigą.
- Galimybė pritaikyti paslaugas individualiems poreikiams, kad būtų patenkinti vartotojų poreikiai (tinkamu laiku ir už prieinamą kainą) bei transporto tinklo veiksmingumas.
- Sąveika ir integruota sistema, leidžianti dalytis duomenimis tarp naudotojų ir transporto operatorių bei savininkų.
- Didesnis žmonių ir prekių pervežimo efektyvumas: sumažėja spūstys ir perpildymas, o sutrumpėjęs kelionės laikas gali turėti naudos sveikatai bei ekonominei.
- Mažesnis poveikis aplinkai.
WeFleet nuotr.
Ilgalaikė automobilio nuoma
Mobilumas kaip paslauga turi nemažai skirtingų verslo modelių, o vienas iš jų automobilio veiklos nuoma be įsipareigojimų arba kitaip – automobilio abonementas įmonėms. Lietuvoje pirmoji tokio pobūdžio kompanija „WeFleet“ siūlo išskirtines ilgalaikės automobilių nuomos sąlygas su lanksčiais pasirinkimais jūsų verslui:
- „WeFleet“ abonementą vos 1 mėnesiui galite įsigyti be jokių papildomų įsipareigojimų ir su įskaičiuotu KASKO draudimu.
- Nereikia mokėti pradinio įnašo ir galite keisti naujus automobilius.
- Nemokamas pristatymas Kaune ir Vilniuje.
- Patogus ir greitas aptarnavimas.
- Minimali nuoma – 1 mėnesis.
- „WeFleet“ automobiliai yra visiškai nauji arba su minimalia rida iki 5000 km.
- Galite keliauti Europos Sąjungos teritorijoje.
„WeFleet“ – tai inovatyvi mobilumo kompanija, siūlanti patogesnę ir lankstesnę automobilių naudojimo alternatyvą verslui. Už fiksuotą mėnesio kainą „WeFleet“ suteikia visapusišką mobilumo paketą įmonėms. Automobilio abonementas yra lengvas ir patogus būdas naudotis naujais automobiliais bei juos keisti, išvengiant ilgalaikių sutarčių, pradinio įnašo bei automobilių aptarnavimo rūpesčių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...