- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Populiarūs dėl nedidelės kainos, patogumo ankštuose didmiesčiuose ir nuosekliai gerėjančių technologijų bei augančio komforto. Taip mažuosius miesto vikruolius – vadinamojo B segmento hečbekus – apibūdina jau 24-ą kartą surengtų Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimų komisijos nariai.
Pernai būtent B segmento atstovas „Renault Clio“ buvo karūnuotas mūsų šalies „Metų automobiliu“, tad ir šiųmečiuose rinkimuose netrūko šios klasės atstovų, kai spalio pabaigoje į kovą stojo „Honda e“, „Honda Jazz“, „Mini Cooper SE“, „Opel Corsa“ ir jos elektrinė versija „Corsa-e“, „Toyota Yaris“, „Peugeot e-208“ bei atnaujintas „Citroën C3“.
Vertindami pastarąjį, geriausio automobilio rinkimų komisijos nariai sutartinai pažymėjo išskirtinį C3 dizainą ir važiavimo bei salono komfortą.
„Iš šiuo metu rinkoje siūlomų analogiško kalibro mašinų „Citroën C3“ labiausiai išskiria savitas dizainas, itin minkšta pakaba ir jautrūs stabdžiai. Pastarųjų dviejų savybių derinys persėdus iš bet kurio vokiško ar japoniško automobilio gali kiek nustebinti, nes sukuria kelionės susirangius vandens lovoje įspūdį. Stabdžio paminą liečianti pėda pradeda atrodyti pernelyg sunki“, – išlipęs iš automobilio kalbėjo įvairių leidinių žurnalistas, ilgametis „Metų automobilio“ komisijos narys Renaldas Gabartas.
Jo teigimu, nepaisant kompaktiškumo, prancūziškas mažylis itin atlaidus ir prastai kelio kokybei ar pasenusiai dangai. „Asfalto lopiniais nusėta danga, kuria dardant kitais automobiliais kyla grėsmė išbarstyti plombas iš krūminių dantų, su C3 atrodo dar visai gera“, – šmaikštavo komisijos narys.
Jam pritarė ir jo kolega „Lietuvos metų automobilio 2021“ komisijoje Žilvinas Pekarskas – jo teigimu, „Citroën C3“ šiuo aspektu išsiskiria iš kitų.
„Jis skirtas žmogui, kuris nori kiek kitokio automobilio ir dažnai važinėja duobėtais keliais. Jo pakaba tikrai viena minkščiausių šiame segmente – važiuodamas net ir didelį atstumą, nė kiek nepavargsti“, – pasakojo žurnalistas.
Ypač daug dėmesio komfortui
Su kolegos vertinimu sutiko ir žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Egidijus Babelis. Jis taip pat išskyrė „Citroën C3“ montuojamus trijų cilindrų 1,2 l darbinio tūrio benzininius ir naujos kartos keturių cilindrų 1,5 l dyzelinius variklius.
Komfortas yra kertinė dalis, išskirianti šį automobilį iš kitų.
„Komfortas yra kertinė dalis, išskirianti šį automobilį iš kitų. Įprastai mažyliai dėl nedidelės ratų bazės pasižymi standesniu važiavimu, o „Citroën C3“ yra išskirtinai minkštas. Dėl to, žinoma, kenčia valdymo savybės, bet tai – patogi mašina. Ir dar tos firminės „Citroën“ sėdynės, kurios labiau panašios į mažus fotelius“, – įspūdžiais dalijosi E. Babelis.
Evoliucionuojant „Citroën“ interjerui, salono kūrėjai sėdynėms skyrė ypač daug dėmesio: kuo ilgesnė kelionė, tuo vairuotojo ir keleivių savijauta labiau priklauso nuo sėdėjimo komforto. Į naują „Citroën C3“ sumontuotos „Advanced Comfort“ sėdynės yra pačių gamintojų patentuotos technologijos kūrinys, mažinantis kelionės poveikį nugarai dėl patobulintos juosmens atramos.
„Ir, žinoma, reikia pažymėti automobilio dizainą. Išsiskiria tiek C3 išorė, tiek salonas“, – akcentavo E. Babelis.
Laikydamiesi tradicijos pabrėžti dizaino kūrybiškumą, šį kartą „Citroën“ suteikė galimybę C3 modelį itin individualizuoti. Norint susikurti savo automobilio išvaizdą, galima rinktis iš 97 kėbulo elementų derinių, tarp kurių siūlomi ir trys stogo apdailos variantai.
Be to, tradiciškai automobilio dureles dengia „Airbump“ apvadai, ne tik išskiriantys C3 eismo sraute, bet ir suteikiantys praktiškumo – apdraudžiantys nuo subraižymų siaurose erdvėse.
Vejasi aukštesnį segmentą
Anot E. Babelio, mažieji automobiliai nuosekliai gerėja ir važiavimo bei interjero kokybe sparčiai vejasi ankstesnius aukštesnio segmento modelius. Štai vien naujajame „Citroën C3“ gali būti sumontuota 12 pagalbos vairuotojui sistemų. Vienos didina vairuotojo komfortą, antros užtikrina saugumą, trečios skinasi pirmuosius žingsnius savo segmente.
Pavyzdžiui, naujojo „Citroën C3“ priekiniame stikle yra integruota „Full HD“ raiškos vaizdo kamera su 16 GB vidine atmintine ir GPS funkcija. Ji visaverčiai atlieka vaizdo registratoriaus funkciją, fiksuodama viską, ką vairuotojas mato priešais automobilį. Toks vaizdo įrašas vėliau gali būti naudojamas kaip įrodymas nagrinėjant eismo įvykį.
R. Gabarto teigimu, nagrinėjant šiuolaikinius automobilius apie didelius skirtumus ir kažkurių modelių pranašumus ar trūkumus galima kalbėti tik smarkiai įsikarščiavus, nes esminėmis savybėmis, lemiančiomis kelionių saugumą, komfortą, funkcionalumą, patikimumą ar priežiūros ypatumus, visi konkurentai yra labai arti vienas kito.
„Skiriasi emocija, kurią automobiliai generuoja. Manau, kad šis tinkamiausias ieškantiems alternatyvų vokiškam pragmatizmui, pirmenybę teikiantiems savitumui, norintiems komforto XXL pakuotėje“, – teigė žurnalistas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...