- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“.
Vis dėlto, pirmojo išvažiavimo šiais metais laukiantiems motociklininkams žinomas bendramintis Vidas Stankevičius primena, kad sėkmingai sezono pradžiai itin svarbus ne tik geras oras, bet ir tinkama motociklo techninė būklė, kuria vertėtų susirūpinti jau dabar.
Saugumu reikia rūpintis iš anksto
V. Stankevičius, motociklininkas ir „Baltic Motorcyclists Association“ vadovas, pripažįsta, kad artėjant sezonui dažniausiai sunkiausia užduotimi motociklininkams tampa remonto darbai garaže. Tačiau be jų, anot pašnekovo, apie išvažiavimą į gatves net nevertėtų galvoti, mat net ir nedidelis transporto priemonės trūkumas gali baigtis tragiškomis pasekmėmis.
Lietuvos motociklų plento žiedo „supersport“ klasės čempionas atkreipia dėmesį, kad prieš kiekvieną naują sezoną yra itin svarbu patikrinti svarbiausius motociklo agregatus bei įsitikinti, kad nėra susidėvėjusių detalių ar gedimų. Tiesa, motociklininkas akcentuoja, kad tai reikėtų daryti ne paskutinę naktį, kai sinoptikai praneša apie artėjančias šiltas dienas, o gerokai anksčiau, jog pasiruošimas būtų sklandus ir kokybiškas.
Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi.
„Neretai geri orai užklumpa netikėtai, visi nori kuo greičiau išvažiuoti ir pasimėgauti šiltu pavasario oru, tačiau pamiršta tinkamai pasirūpinti savo saugumu. Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi. Paskubomis perkamos dalys taip pat dažnai atsieina kur kas brangiau, nei tikimasi“, – tikina V. Stankevičius.
Motociklininkas aiškina, kad net ir tokios dalys ar darbai, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti reikšmingi tik transporto priemonės ilgaamžiškumui, taip pat turi didelės įtakos ir saugumui. Mat jei pastebimas alyvos nuotėkis, tokią problemą reikėtų nedelsiant pašalinti ne tik dėl sklandaus variklio veikimo, tačiau ir dėl kylančios rizikos, jog alyvai patekus ant motociklo padangų, šis gali tapti nevaldomas.
Tik kokybiškos dalys
Atliekant motociklo patikrinimą, V. Stankevičius ragina didesnį dėmesį skirti ir „plieninio žirgo“ padangoms. Jis pabrėžia, kad tai yra būtent tas pirkinys, kuriam neverta taupyti, kadangi geras padangų sukibimas su keliu yra pagrindinis saugumo garantas.
„Padangoms nereikėtų taupyti, o pastebėjus jų nusidėvėjimą derėtų rinktis ne jau naudotas ir neaiškiomis sąlygomis laikytas, o aukščiausios kokybės naujas padangas. Svarbu prisiminti, kad padangų didžiausias priešas yra šaltis, todėl prieš kiekvieną sezoną yra itin svarbu patikrinti jų būklę, o jei reikia – neatidėlioti jų keitimo“, – akcentuoja motociklininkas.
V. Stankevičius aiškina, kad kiekvienas vairuotojas turėtų įvertinti galimą riziką ir dar prieš sezono pradžią pasirūpinti vairo mechanizmu. Motociklininkų asociacijos vadovas atkreipia dėmesį, kad jau yra užfiksuotas ne vienas tragiškas įvykis, kai motociklininkai žūva lygiame kelyje nė neatsitrenkę į jokią kliūtį. Jis aiškina, kad taip nutinka dėl kelio nelygumų atsirandančių vairo drebėjimų, kuriuos gali sukelti nepastebimas, vos kelis metrus besitęsiantis kelio iškilimas. Tam, kad tokių rizikų pavyktų išvengti vairuojant galingesnius sportinius motociklus, ypač nepatyrusiems motociklininkams, jis rekomenduoja naudoti stabilizatorių.
„Stabilizatorius montuojamas ant vairo ir padeda išvengti nevaldomų vairo švytavimų. Žinoma, tai padeda tik tada, kai yra pasirenkamas saugus greitis ir įvertinamos kitos aplinkybės, todėl nereikėtų manyti, kad turint vairo stabilizatorių pavojus nebegresia, tačiau tai tikrai gali sumažinti nelaimių tikimybę“, – pataria V. Stankevičius.
Verta investuoti į savo saugumą
Motociklų plento žiedo lenktynininkas taip pat pabrėžia, kad ruošiantis naujam sezonui, be abejonės, yra ypač svarbios kokybiškos kūno apsaugos. Jis teigia, kad galvos šalmas turi būti itin kokybiškas bei atitikti tarptautinius saugumo reikalavimus. Taip pat jis negali būti pažeistas, o esant tokiai tikimybei jį patartina keisti nauju. Dar viena kūno dalis, kurią itin svarbu apsaugoti – stuburas. V. Stankevičius pabrėžia, kad šiai, kaip ir kitoms apsaugoms, taip pat svarbu skirti prioritetą, nes lemiamu momentu tai gali tapti vienintele priežastimi, apsaugojusia nuo negrįžtamų sužalojimų.
Motociklininkui antrina ir „General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis, kuris pastebi, kad artėjant šiltajam metų sezonui, transporto priemonėms, o kartu ir saugumui, skiriamas dėmesys suaktyvėja.
Pasak banko atstovo, įprastai pavasarį aiškiai pastebima tendencija, kai lietuviai daugiau skolinasi lengviesiems automobiliams ir motociklams įsigyti ar jiems remontuoti. Pavyzdžiui, analizuojant žiemos ir pavasario mėnesius matoma, jog sudaromų autolizingo sutarčių skaičius atšilus orams vidutiniškai išauga apie du kartus. Tiesa, pašnekovo teigimu, pernai pavasarį prasidėjusi pandemija turėjo neigiamos įtakos, dėl ko sudaromų autolizingo sutarčių kiekis, lyginant su žiema, sumažėjo apie 15 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...