- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“.
Vis dėlto, pirmojo išvažiavimo šiais metais laukiantiems motociklininkams žinomas bendramintis Vidas Stankevičius primena, kad sėkmingai sezono pradžiai itin svarbus ne tik geras oras, bet ir tinkama motociklo techninė būklė, kuria vertėtų susirūpinti jau dabar.
Saugumu reikia rūpintis iš anksto
V. Stankevičius, motociklininkas ir „Baltic Motorcyclists Association“ vadovas, pripažįsta, kad artėjant sezonui dažniausiai sunkiausia užduotimi motociklininkams tampa remonto darbai garaže. Tačiau be jų, anot pašnekovo, apie išvažiavimą į gatves net nevertėtų galvoti, mat net ir nedidelis transporto priemonės trūkumas gali baigtis tragiškomis pasekmėmis.
Lietuvos motociklų plento žiedo „supersport“ klasės čempionas atkreipia dėmesį, kad prieš kiekvieną naują sezoną yra itin svarbu patikrinti svarbiausius motociklo agregatus bei įsitikinti, kad nėra susidėvėjusių detalių ar gedimų. Tiesa, motociklininkas akcentuoja, kad tai reikėtų daryti ne paskutinę naktį, kai sinoptikai praneša apie artėjančias šiltas dienas, o gerokai anksčiau, jog pasiruošimas būtų sklandus ir kokybiškas.
Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi.
„Neretai geri orai užklumpa netikėtai, visi nori kuo greičiau išvažiuoti ir pasimėgauti šiltu pavasario oru, tačiau pamiršta tinkamai pasirūpinti savo saugumu. Paskubomis atliekami darbai, neprisukti varžtai, išsiliejusi alyva ar kiti trūkumai tampa daugelio problemų, o kartais net ir sužalojimų priežastimi. Paskubomis perkamos dalys taip pat dažnai atsieina kur kas brangiau, nei tikimasi“, – tikina V. Stankevičius.
Motociklininkas aiškina, kad net ir tokios dalys ar darbai, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti reikšmingi tik transporto priemonės ilgaamžiškumui, taip pat turi didelės įtakos ir saugumui. Mat jei pastebimas alyvos nuotėkis, tokią problemą reikėtų nedelsiant pašalinti ne tik dėl sklandaus variklio veikimo, tačiau ir dėl kylančios rizikos, jog alyvai patekus ant motociklo padangų, šis gali tapti nevaldomas.
Tik kokybiškos dalys
Atliekant motociklo patikrinimą, V. Stankevičius ragina didesnį dėmesį skirti ir „plieninio žirgo“ padangoms. Jis pabrėžia, kad tai yra būtent tas pirkinys, kuriam neverta taupyti, kadangi geras padangų sukibimas su keliu yra pagrindinis saugumo garantas.
„Padangoms nereikėtų taupyti, o pastebėjus jų nusidėvėjimą derėtų rinktis ne jau naudotas ir neaiškiomis sąlygomis laikytas, o aukščiausios kokybės naujas padangas. Svarbu prisiminti, kad padangų didžiausias priešas yra šaltis, todėl prieš kiekvieną sezoną yra itin svarbu patikrinti jų būklę, o jei reikia – neatidėlioti jų keitimo“, – akcentuoja motociklininkas.
V. Stankevičius aiškina, kad kiekvienas vairuotojas turėtų įvertinti galimą riziką ir dar prieš sezono pradžią pasirūpinti vairo mechanizmu. Motociklininkų asociacijos vadovas atkreipia dėmesį, kad jau yra užfiksuotas ne vienas tragiškas įvykis, kai motociklininkai žūva lygiame kelyje nė neatsitrenkę į jokią kliūtį. Jis aiškina, kad taip nutinka dėl kelio nelygumų atsirandančių vairo drebėjimų, kuriuos gali sukelti nepastebimas, vos kelis metrus besitęsiantis kelio iškilimas. Tam, kad tokių rizikų pavyktų išvengti vairuojant galingesnius sportinius motociklus, ypač nepatyrusiems motociklininkams, jis rekomenduoja naudoti stabilizatorių.
„Stabilizatorius montuojamas ant vairo ir padeda išvengti nevaldomų vairo švytavimų. Žinoma, tai padeda tik tada, kai yra pasirenkamas saugus greitis ir įvertinamos kitos aplinkybės, todėl nereikėtų manyti, kad turint vairo stabilizatorių pavojus nebegresia, tačiau tai tikrai gali sumažinti nelaimių tikimybę“, – pataria V. Stankevičius.
Verta investuoti į savo saugumą
Motociklų plento žiedo lenktynininkas taip pat pabrėžia, kad ruošiantis naujam sezonui, be abejonės, yra ypač svarbios kokybiškos kūno apsaugos. Jis teigia, kad galvos šalmas turi būti itin kokybiškas bei atitikti tarptautinius saugumo reikalavimus. Taip pat jis negali būti pažeistas, o esant tokiai tikimybei jį patartina keisti nauju. Dar viena kūno dalis, kurią itin svarbu apsaugoti – stuburas. V. Stankevičius pabrėžia, kad šiai, kaip ir kitoms apsaugoms, taip pat svarbu skirti prioritetą, nes lemiamu momentu tai gali tapti vienintele priežastimi, apsaugojusia nuo negrįžtamų sužalojimų.
Motociklininkui antrina ir „General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis, kuris pastebi, kad artėjant šiltajam metų sezonui, transporto priemonėms, o kartu ir saugumui, skiriamas dėmesys suaktyvėja.
Pasak banko atstovo, įprastai pavasarį aiškiai pastebima tendencija, kai lietuviai daugiau skolinasi lengviesiems automobiliams ir motociklams įsigyti ar jiems remontuoti. Pavyzdžiui, analizuojant žiemos ir pavasario mėnesius matoma, jog sudaromų autolizingo sutarčių skaičius atšilus orams vidutiniškai išauga apie du kartus. Tiesa, pašnekovo teigimu, pernai pavasarį prasidėjusi pandemija turėjo neigiamos įtakos, dėl ko sudaromų autolizingo sutarčių kiekis, lyginant su žiema, sumažėjo apie 15 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį5
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?2
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai1
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...
-
Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai4
Šį pavasarį Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai, kurie keliaus per daugelį šalies miestų. Pagrindinis pakartotinio važiavimo tikslas – atnaujinti Lietuvos miestų, kelių ir greitkelių vaizdu...
-
Seime – siūlymas šalinti iš kiemų nenaudojamus automobilius1
Daugiabučių kiemuose netrukus gali atsirasti daugiau vietos automobiliams – nuo 2022 metų siūloma įpareigoti savininkus bendro naudojimo vietose nelaikyti nenaudojamų automobilių. ...
-
Servisuose – dviračių bumas: stebina klientų klaidos ir kuriozai7
Saulutei vis labiau glostant gamtą ir praeivių skruostus, vis daugiau žmonių prisimena ramiai žiemojusius dviračius. Iš sandėliukų, garažų ir kitų užkaborių plieniniai žirgai suguža į dviračių servisus, kurie šiuo metu tiesiog u...
-
Motociklų karalystė kyla iš pelenų
"Mes pakilsime kaip feniksas", – po gaisro, sunaikinusio beveik 300 unikalių eksponatų, pareiškė Alpėse, prie Timelsjocho perėjos, įsikūrusio muziejaus "Top Mountain Crosspoint" vienas šeimininkų Albanas Scheiber...
-
Aplinkosaugininkai: neišmeskite senų padangų bet kur5
Šį sezoną naujas padangas montuojantys transporto priemonių savininkai senąsias turėtų utilizuoti, kaip pridera, o ne kaip kam šauna į galvą. ...
-
Tūkstantinė žala – dėl aplaidumo ar netyčia?
Plovykloje į šepetį įsisukęs prieš tai plauto automobilio valytuvas subraižo kėbulą, servise atliekant suvirinimo darbus dėl neišpilto kuro kyla gaisras. Retai, tačiau panašūs įvykiai nutinka tiek dėl žmogiškų k...
-
Lietuvos vairuotojai: keliuose elgiamasi kultūringiau1
Didžioji dalis šalies gyventojų bendrą vairavimo kultūrą vertina prasčiau nei asmeninę (atitinkamai 6,3 ir 8,2 balo dešimties balų skalėje), tačiau net 68 proc. apklaustųjų mano, kad eismo dalyvių kultūra Lietuvoje per pastaruosius ...