- LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie Lietuvoje parduodamų degalų kokybę blogų atsiliepimų nedaug. Patikimi, kokybiški ir visų naudojami. Tačiau degalų savybėmis suabejoti kartais verčia toli keliaujančių vairuotojų pasakojimai. Jie sako, kad Vokietijoje, Olandijoje ar Lenkijoje benzino arba dyzelino pripildytas bakas leidžia nuvažiuoti ilgesnį atstumą, nei tiek pat degalų įsipylus Lietuvoje. Ar tai gali būti tiesa?
Degalų kokybę tiriantys specialistai sako, kad logiškai paaiškinti tokių vairuotojų abejonių nepavyktų.
„Tai – tuščios šnekos. Visoje Europoje yra vienodi standartai“, – tvirtina Arvydas Naina, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Rinkos priežiūros planavimo, analizės ir kontrolės skyriaus vedėjas.
Degalų kokybės reikalavimus nustatančios Energetikos ministerijos atstovai teigia, kad kalbėti apie neaiškius mišinius didžiųjų tinklų degalinėse net neverta. Tai būtų nelegalu.
Visoje Europoje galioja vienodi standartai, kuriuos atitikti privalo bet kokios rūšies degalai. Taip pat vykdoma ir Nacionalinė priežiūros programa. Degalinių tinklai apie planuojamą patikrą iš anksto neinformuojami. Atliekami mėginių bandymai.
Jei vairuotojui, įsipylus degalų, kyla įtarimų dėl jų kokybės, visada galima degalinės darbuotojo paprašyti pateikti kokybės pažymėjimą. O pajutus, kad automobilio trauka susilpnėjo, jis ima trūkčioti ir blogai veikti, nedelsiant patariama kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Visgi pasitaiko atvejų, kai degalų pardavėjus kaltinti puola techniškai netvarkingų automobilių savininkai. Tokiems žinovai pataria ne ieškoti kaltų, o imti ir pasirūpinti savo transporto priemone.
Taigi jei nenorite sugadinti automobilio variklio, geriau rinkitės patikimą degalinių tinklą. Nors vairuotojai ir pastebi degalų sąnaudų skirtumą, Lietuvoje legaliai parduodami degalai atitinka visus būtinus kokybės rodiklius, tad ir dėl ko nors priekaištauti – priežasčių mažai.
Plačiau – reportaže.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?7
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...