- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šiol Kelių policija uždės dar didesnį apynasrį kelių gaideliams. Už pakartotiną pažeidimą važiuojant be teisių – ne tik bauda, bet ir konfiskuotas automobilis. Apie įsigaliojusią naują tvarką ir pokyčius LNK reportaže komentavo Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
– Tvarka, kuri buvo iki šiol, netekino ir jūsų, ir gatvėse nebuvo didelio pokyčio?
– Na, tas pokytis nebuvo toks greitas, kaip mes norėjome. Vėlgi, manau, visi tie pakeitimai į naudą, jie skatina susimąstyti visus netinkamai besielgiančius transporto priemonių vairuotojus, kokia gresia atsakomybė už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Priverčia labiau jų paisyti. Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Kas pasikeis įvedus naują tvarką, kuri įsigaliojo nuo lapkričio 1 d.? Anksčiau, jei vairuotojas važiavo be teisių, gavo baudą, kitą dieną jis vėl galėjo sėsti prie vairo, o kaip bus dabar?
– Kuomet atsiranda pakartotinis nusižengimas, kai asmuo vairuoja neturėdamas teisės vairuoti, nuo šiol gali būti konfiskuojamas automobilis. Vėlgi tai yra pakankama atsakomybė. Taip pat yra pailgintas teisės vairuoti transporto priemonę atėmimo terminas. Griežtesnės atsakomybės vairuotojus turėtų priversti labiau susirūpinti ir nedaryti tokių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų.
Visas LNK reportažas vaizdo įraše:
– Iš jūsų darbo praktikos, ar pasiteisina tokios baudos – automobilio konfiskavimas, kai vairuotojas nepaiso piniginių baudų už tokį nusižengimą?
– Laikomės tuos nuomonės, kad tokia atsakomybė labiau paskatina paisyti kelių eismo taisyklių. Lygiai tas pats kalbama ir apie pakartotinį chuliganišką vairavimą. Jei anksčiau buvo piniginė bauda, nuo lapkričio 1 d. už tai yra galimybė ir konfiskuoti transporto priemonę. Žmogus patirs ne tik piniginę baudą, bet ir finansinių nuostolių prarasdamas transporto priemonę.
Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Turbūt darbo praktikoje turėjote daug atvejų, kai žmogui nė motais trečia ar ketvirta bauda ir jis toliau patologiškai elgiasi? Ar kas nors keičiasi?
– Keičiasi, juolab kad nėra tiek daug tų potencialių KET pažeidėjų, kurie piktybiškai nepaiso ir daro tuos pačius kelių eismo pažeidimus. Jie policijai yra žinomi. Pareigūnai, pamatę tokius asmenis prie vairo, kiekvienąkart sustabdys ir patikrins, ar jis neturi teisės vairuoti. Jeigu jis nusižengė, vėl bus paskirta bauda ir vėlgi atimama teisė vairuoti tam tikrą laikotarpį. Na, ir automobilio konfiskavimas, manau, prisidės prie to, kad pažeidėjas kitąsyk susimąstys ir nedarys pakartotinių nusižengimų. Didžiausias nuostolis, kokį galima patirti netinkamai dalyvaujant eisme, tai yra žmogaus gyvybė ir sveikata. Šiai dienai 103 Lietuvos keliuose žuvę žmonės yra didelis skaičius. Tiesa, palyginti su praėjusiais metais, jis mažėja. Bet vėlgi, jis mus verčia keisti požiūrį būti labiau atsakingiems dalyvaujant eisme.
– Kokia konfiskuotų automobilių statistika? Ar tokių jau yra?
– Už tam tikras veikas dar iki lapkričio 1 d. jau yra konfiskuota nemažai automobilių. Pavyzdžiui, už pakartotinį vairavimą išgėrus ir kitus pažeidimus. Na, šie įstatymo pakeitimai, atsakomybės sugriežtinimai, manau, prisidės prie to greitesnio teigiamo pokyčio keliuose. Kita vertus atsirado ir didesnė atsakomybė tiems asmenims, kurie atsisako nurodyti, kas vairavo jiems priklausančią transporto priemonę. Anksčiau apsimokėjo nepranešti, geriau gauti nedidelę baudą. O nuo lapkričio 1 d. įsigaliojo tokie pakeitimai, kad taip daryti bus nenaudinga. Gresia nemaža bauda, siekianti iki 900 eurų. Taigi, transporto priemonės savininkas nuo šiol turbūt neieškos būdų, kaip išsisukti, o greičiausiai nurodys tą asmenį, kuris padarė KET nusižengimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...