- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus turtingesni turėtų mokėti daugiau? Taip yra Suomijoje, Šveicarijoje, Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje. Seimo nariai jau svarsto, ar didesnių baudų netaikyti turtingesniems ir Lietuvoje. Ekonomistai sako, kad Lietuva tokiam žingsniui tikrai dar nepasirengusi.
Anot demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ Seimo nario Domo Griškevičiaus, tai efektyviau atgrasytų didesnes pajamas gaunančius asmenis nuo KET pažeidimo, nes dabar, poros šimtų eurų bauda nevienodai nubaudžia tūkstantį eurų ir 10 tūkst. eurų uždirbančius žmones.
Kaip praneša LNK, ekonomistai sako, kad vargu, ar ši praktika pasiteisintų Lietuvoje.
„Lietuvoje vis dar yra paplitęs ir šešėlis, o Lietuvos ekonomika yra maža, dalis gyventojų kitose šalyse gauna pajamų. Tai kaip tada su jais? Kol sistemos nėra, kol didelio skaidrumo nėra, tai daugiau sukeltų pykčio nei neštų naudos“ – teigė ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Anot ekonomisto, diferencijuota baudų sistema sukeltų per daug klausimų, tarkim, ką daryti su tais, kurie pajamų negauna, arba gauna daug, bet neoficialiai. Kas bus tokiu atveju, jei automobilis registruotas kitoje šalyje?
Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso.
„Klausimas, ar nauda tikrai atsvertų tą visą biurokratinį mechanizmą – iškart išaugtų administraciniai kaštai, prasidėtų teismų procesai“, – sakė ekonomistas.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Kelių policija tikina, kad diskusija apie pažeidėjų drausmingumą yra sveikintina, tačiau baudų skirstymas pagal kišenės dydį sunkiai suderinamas su tuo, kokiu keliu šiuo metu eina Lietuva.
„Kadangi mes skatiname automatizuotą protokolų surašymą, tai diferenciacija pagal žmogaus pajamas, manau, apsunkintų baudos paskyrimą, reikėtų daugiau duomenų apie pažeidimą padariusį asmenį“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot jo, svarbiausia, kad nusižengęs vairuotojas atsakomybės sulauktų iš karto, o vietoje baudų diferenciacijos pagal žmogaus pajamas siūlo apsvarstyti galimybę grąžinti baudos balų sistemą. Tai, anot V. Grašio, buvo pakankamai efektyvi priemonė.
Nors ekspertai sako, kad tokia sistema Lietuvoje neprigytų, gyventojų nuomonė dėl tokio pasiūlymo skiriasi.
„Manau, kad keliuose visi esame lygūs, nesvarbu, kiek tu uždirbi“, – sakė kalbinta jauna moteris.
„Jeigu esi mandras paspausti pedalą, tai būk mandras ir susimokėti. Jam ta 200 ar 300 bauda yra apie nieką – tai neatgraso“, – teigė kalbintas kitas pašnekovas.
„Seniai važinėju ir matau, kad kuo brangesnė mašina, tuo daugiau pažeidimų ir įvairių išsidirbinėjimų“, – sakė vyresnio amžiaus vyras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Biržuose – senovinių automobilių festivalis: retenybėmis gėrėjosi smalsuoliai ir ekspertai1
Tradicinis festivalis „Nesenstanti klasika“, įvykęs Biržuose, šiemet pasižymėjo ir senovinių automobilių gausa, ir jų įvairove, kokybe. ...
-
Automobilių gamyba ir prekyba stringa, o pirkėjų yra
Praeitą mėnesį Lietuvos automobilių parke debiutavo mažieji visureigiai „Tonale“ ir „Grecale“, estai graibstė „Toyota Yaris Cross“, o britai – „Nissan Qashqai“. ...
-
Prezidento A. Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai
Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame, kaip jau įprasta, senovinės technikos puoselėtojai varžysis dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ automobilių klasėse...
-
Kas pavergė Lietuvos automobilių pirkėjų širdis?1
Kodėl vienus automobilius pirkėjai išgraibsto vos pasirodžius skelbimui pardavimų portaluose ar atvažiavus į aikštelę, o kitiems laukti pirkėjo gali tekti ilgas savaites ar net mėnesius. Pažvelgus į Lietuvos gatvėmis riedančius ratuo...
-
Sukurtas inovatyvus įrenginys padės išvengti transporto susidūrimų su laukiniais gyvūnais
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Žemės ūkio akademijos (ŽŪA) absolventai Darius Pratašius ir dr. Kristina Pratašienė su kolegomis sukūrė inovatyvų autonominį išmaniųjų technologijų įrenginį, padedantį išvengti tr...
-
Penkios žvaigždutės – ne už blizgučius4
Nepriklausoma saugumo įvertinimo programa („New Car Assessment Programme“ – NCAP) išbandė naujausią 2022-ųjų „Mercedes-Benz” T-klasę ir už visų kategorijų testus skyrė penkias žvaigždutes. ...
-
Padangų atliekoms tvarkyti – šimtai tūkstančių eurų
Savivaldybių administracijos, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Valstybinių miškų urėdija jau gali teikti paraiškas finansavimui gauti naudotų padangų atliekoms tvarkyti. ...
-
Aštuoni būdai, kaip sutaupyti degalų6
Suomijoje atliktas tyrimas parodė, kad pakeitus vairavimo įpročius vairuotojai gali ne tik būti naudingi gamtai, bet ir savo piniginei. Tyrimo autoriai aiškina, kad pirmiausia vairuotojai važiuoja sau įprastu stiliumi, o kitą kartą – vadov...
-
Vienoje duomenų bazėje – visos elektromobilių įkrovimo stotelės1
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdy...
-
Tobulėjant automobilių apsaugos sistemoms, vagys irgi nesnaudžia: stebina jų išradingumas
Kone visi nauji automobiliai turi beraktę atrakinimo sistemą. Vadinasi, turėdamas automobilio raktelį kišenėje, prieini prie savo automobilio, pridedi ranką prie rankenos arba paspaudi ant rankenos esantį mygtuką – ir viskas – automo...