Quantcast

Antroji revoliucija

„Mazda“ konstuktoriai suka priešinga kryptimi, nei jų kolegos iš didžiųjų Europos automobilių gamybos bendrovių

„Mazda“ konstuktoriai suka priešinga kryptimi, nei jų kolegos iš didžiųjų Europos automobilių gamybos bendrovių

Su kiekviena modelių kaita mažų automobilių sektoriaus keturračiai ilgėja, aukštėja, platėja ir sunkėja. Antai „Volkswagen Polo“ šiandien yra didesnis nei I kartos „Golf“. Populiarųjį prancūzų „Peugeot 206“ pakeitęs „Peugeot 207“ už pirmtaką ilgesnis 10 cm ir 160 kg sunkesnis. „Renault Clio“ tarpuašis beveik toks pat kaip ir daugumos kompaktinės klasės keturračių.

Šiame kontekste „Mazda2“ atrodo kaip tikras išsišokėlis – tik ką vairuotojų teismui pristatytas automobiliukas 4 cm trumpesnis, 5,5 cm žemesnis ir net 100 kg lengvesnis už savo pirmtaką. Atsakymus į tuziną „kodėl?“ „Mazda“ strategai pateikė per Šiaurės Italijos keliuose surengtus naujausio savo kūrinio bandymus.

Nauji vėjai

Japonų parengtoje Europos rinkos analizėje pastebima, kad vadinamasis B segmentas per pastaruosius šešerius metus išaugo beveik 10 proc. ir užima daugiau kaip 25 proc. naujų automobilių rinkos. Baltijos šalyse fiksuojamas dar spartesnis augimas – mažų mašinų paklausa per 8 šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2006-ųjų laikotarpiu, išaugo net 50 proc. Akivaizdu, kad didžiuosiuose miestuose itin sparčiai intensyvėjantis transporto srautas ir didėjantis laisvų automobilių statymo vietų deficitas sufleruoja racionalesnius sprendimus renkantis kasdienių kelionių priemones. Juo labiau kad maži automobiliukai pasyvaus ir aktyvaus saugumo bei komforto atributais nedaug nusileidžia didesniems savo broliams.

Tiesa, pati „Mazda“ didele sėkme prekiaujant mažomis mašinomis pasigirti negali. Iš visų pernai Europoje realizuotų maždaug 4 mln. B segmento automobilių senojo modelio „Mazda2“ pardavimas sudarė vos 1 proc. ir užėmė 20 vietą populiariausiųjų sąraše. Panaši situacija buvo ir Lietuvoje – čia ligšiolinė „Mazda2“ užėmė 13 vietą ir 1,7 proc. rinkos. Šiais metais parduota tik 30 „Mazda2“, o segmento lyderio – naujosios „Škoda Fabia“ – pardavimas per 8 mėnesius išaugo iki 258, „Toyota Yaris“ – 228, o „Opel Corsa“ – iki 190 vienetų.

Duoklė emocijoms

Komentuodami kuklius savo pasiekimus „Mazda“ analitikai atkreipė dėmesį į keletą aplinkybių. „Mazda Motor Europe“ vadovų teigimu, jei 1991-aisiais klientai galėjo rinktis iš 19 B segmento modelių, tai pernai siūlomų modelių skaičius išaugo iki 49.

„Kadangi bendras produktų skaičius ir toliau auga, klientams darosi vis sunkiau įvertinti, kas yra siūloma ir kas ko iš tiesų vertas. Norint patekti į vartotojo pirkinių sąrašą vis svarbesnis tampa emocinis faktorius – akį patraukiantis dizainas ir įvaizdis, kurį formuoja automobilis“, – aiškino „Mazda Motor Europe“ viceprezidentas Norihiro Tomita.

Jo teigimu, įvertinus šias rinkos raidos tendencijas „Mazda“ nusprendė daugiau dėmesio skirti dizainui, valdymo kokybei, funkcionalumui ir komfortui.

„Tikimės, kad naujoji „Mazda2“ duos tokį pat stiprų impulsą visai kompanijai, kokį 2002-aisiais davė „Mazda6“ modelio pasirodymas, padėjęs pakilti į automobilių pasaulio Olimpą. „Mazda2“ – antrosios kilimo bangos simbolis“, – per pristatymą dėstė kompanijos viceprezidentas.

Japoniška dieta

„Mazda2“ kūrusios dizainerių grupės vadovu buvo paskirtas Ikuo Maeda (garsiausias jo darbas – įspūdingasis „Mazda RX8“). Jis teigė, kad 2003-aisiais priėmus sprendimą kurti nuo pirmtako kardinaliai besiskiriantį mažą automobilį, vienu pagrindinių dalykų, į kurį buvo sutelktas dėmesys, tapo svorio kontrolė. Atkreipus dėmesį net į smulkiausias detales ir naudojant itin didelio tamprumo plieną svarbiausioms kėbulo dalims, „Mazda“ „sulyso“ beveik 100 kg. Daugiausia – 22 kg – buvo palengvinta kėbulo konstrukcija, 13 kg – pakaba, 2,8 kg mažiau sveria elektronikos prietaisai. Netgi į dureles montuojamų garsiakalbių sąskaita buvo sutaupyta daugiau kaip kilogramas.

Patys gamintojai tvirtina, kad mažindami automobilio svorį ir gabaritus jie vienu šūviu paklojo du zuikius. Viena vertus, taip prisidedama prie globalinių aplinkosaugos problemų sprendimo, nes mažesnis keturratis degina mažiau degalų (naujosios „Mazda2“ „apetitas“ 15 proc. mažesnis nei pirmtako) ir išskiria mažiau CO2. Antra – lengvesnis automobilis visada išsiskiria geresne dinamika, nei analogiško pajėgumo motorą turintis sunkesnis bolidas, ir yra lengviau valdomas. Pastarieji dalykai kaip tik ir kelia teigiamų emocijų potvynį, turintį itin didelės įtakos galutiniam mažo automobilio potencialaus pirkėjo sprendimui.

„Mazda2“ gerbėjų skaičiui augti turėtų padėti ir nepriekaištingas šio automobiliuko išorės dizainas – modernus, dinamiškas ir nepretenzingas. Nors ir trumpesnis už pirmtaką 4 cm, naujasis modelis turi tokio pat ilgio tarpuašį, todėl keleiviams skirta erdvė liko tokia pat. 20-čia litrų iki 250 l sumažėjo tik bagažinės tūris (nuleidus užpakalinių sėdynių atkaltes bagažinė padidėja iki 787 l).

Naujojo „Mazda“ kūrinio vidus pakeistas taip pat radikaliai kaip ir išorė. Šio modelio vidurio linija yra 4 cm žemiau negu ankstesniuose modeliuose, šoniniai veidrodėliai irgi įtaisyti žemiau, todėl apžvelgiamumas yra itin geras. Vairuotojo sėdynės reguliuojamas ne tik atstumas nuo pedalų ir atlošo kampas, kaip įprasta, bet ir aukštis. Kadangi vairo aukštis irgi yra reguliuojamas, rasti geriausią vairavimo padėtį nesunku skirtingo sudėjimo žmonėms. Centrinėje konsolėje įrengta pavarų svirtis yra aukštesnė nei anksčiau, rankinio stabdžio rankena irgi lengviau pasiekiama.

„Mazda2“ variklių asortimentą sudaro 1,3 ir 1,5 l benzininiai varikliai. Mažesnysis variklis gali būti 75 AG ir 86 AG pajėgumo, o 1,5 l – 103 AG. Naujuosius variklius derinant su pavarų dėžėmis, svarbiausia buvo efektyvus degalų naudojimas, todėl dabar „Mazda2“ yra vienas taupiausių automobilių savo klasėje. 75 AG versija naudoja tik 5,4 l kuro 100 km, o 1,5 l jėgos agregatas – 5,9 l/100 km.

Visi varikliai yra suderinti su penkių pavarų mechanine pavarų dėže. „Mazda2“ vėliau turės ir 1,4 l turbodyzelinį variklį, tačiau tai, ar jis atkeliaus į Estiją, Latviją ir Lietuvą, dar nėra patvirtinta.

Preliminariais duomenimis, pigiausia „Mazda2“Lietuvoje kainuos apie 39 800 litų, o brangiausia – 47 400 Lt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Donatas

Donatas portretas
"Jucevičių šeima neišsigando potvynio ir nesirengia parduoti savo namų." vargu ar atsirastu pirkeju....
VISI KOMENTARAI 1

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių