- Renaldas Gabartas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Mazda konstuktoriai suka priešinga kryptimi, nei jų kolegos iš didžiųjų Europos automobilių gamybos bendrovių
Mazda konstuktoriai suka priešinga kryptimi, nei jų kolegos iš didžiųjų Europos automobilių gamybos bendrovių
Su kiekviena modelių kaita mažų automobilių sektoriaus keturračiai ilgėja, aukštėja, platėja ir sunkėja. Antai Volkswagen Polo šiandien yra didesnis nei I kartos Golf. Populiarųjį prancūzų Peugeot 206 pakeitęs Peugeot 207 už pirmtaką ilgesnis 10 cm ir 160 kg sunkesnis. Renault Clio tarpuašis beveik toks pat kaip ir daugumos kompaktinės klasės keturračių.
Šiame kontekste Mazda2 atrodo kaip tikras išsišokėlis tik ką vairuotojų teismui pristatytas automobiliukas 4 cm trumpesnis, 5,5 cm žemesnis ir net 100 kg lengvesnis už savo pirmtaką. Atsakymus į tuziną kodėl? Mazda strategai pateikė per Šiaurės Italijos keliuose surengtus naujausio savo kūrinio bandymus.
Nauji vėjai
Japonų parengtoje Europos rinkos analizėje pastebima, kad vadinamasis B segmentas per pastaruosius šešerius metus išaugo beveik 10 proc. ir užima daugiau kaip 25 proc. naujų automobilių rinkos. Baltijos šalyse fiksuojamas dar spartesnis augimas mažų mašinų paklausa per 8 šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2006-ųjų laikotarpiu, išaugo net 50 proc. Akivaizdu, kad didžiuosiuose miestuose itin sparčiai intensyvėjantis transporto srautas ir didėjantis laisvų automobilių statymo vietų deficitas sufleruoja racionalesnius sprendimus renkantis kasdienių kelionių priemones. Juo labiau kad maži automobiliukai pasyvaus ir aktyvaus saugumo bei komforto atributais nedaug nusileidžia didesniems savo broliams.
Tiesa, pati Mazda didele sėkme prekiaujant mažomis mašinomis pasigirti negali. Iš visų pernai Europoje realizuotų maždaug 4 mln. B segmento automobilių senojo modelio Mazda2 pardavimas sudarė vos 1 proc. ir užėmė 20 vietą populiariausiųjų sąraše. Panaši situacija buvo ir Lietuvoje čia ligšiolinė Mazda2 užėmė 13 vietą ir 1,7 proc. rinkos. Šiais metais parduota tik 30 Mazda2, o segmento lyderio naujosios Škoda Fabia pardavimas per 8 mėnesius išaugo iki 258, Toyota Yaris 228, o Opel Corsa iki 190 vienetų.
Duoklė emocijoms
Komentuodami kuklius savo pasiekimus Mazda analitikai atkreipė dėmesį į keletą aplinkybių. Mazda Motor Europe vadovų teigimu, jei 1991-aisiais klientai galėjo rinktis iš 19 B segmento modelių, tai pernai siūlomų modelių skaičius išaugo iki 49.
Kadangi bendras produktų skaičius ir toliau auga, klientams darosi vis sunkiau įvertinti, kas yra siūloma ir kas ko iš tiesų vertas. Norint patekti į vartotojo pirkinių sąrašą vis svarbesnis tampa emocinis faktorius akį patraukiantis dizainas ir įvaizdis, kurį formuoja automobilis, aiškino Mazda Motor Europe viceprezidentas Norihiro Tomita.
Jo teigimu, įvertinus šias rinkos raidos tendencijas Mazda nusprendė daugiau dėmesio skirti dizainui, valdymo kokybei, funkcionalumui ir komfortui.
Tikimės, kad naujoji Mazda2 duos tokį pat stiprų impulsą visai kompanijai, kokį 2002-aisiais davė Mazda6 modelio pasirodymas, padėjęs pakilti į automobilių pasaulio Olimpą. Mazda2 antrosios kilimo bangos simbolis, per pristatymą dėstė kompanijos viceprezidentas.
Japoniška dieta
Mazda2 kūrusios dizainerių grupės vadovu buvo paskirtas Ikuo Maeda (garsiausias jo darbas įspūdingasis Mazda RX8). Jis teigė, kad 2003-aisiais priėmus sprendimą kurti nuo pirmtako kardinaliai besiskiriantį mažą automobilį, vienu pagrindinių dalykų, į kurį buvo sutelktas dėmesys, tapo svorio kontrolė. Atkreipus dėmesį net į smulkiausias detales ir naudojant itin didelio tamprumo plieną svarbiausioms kėbulo dalims, Mazda sulyso beveik 100 kg. Daugiausia 22 kg buvo palengvinta kėbulo konstrukcija, 13 kg pakaba, 2,8 kg mažiau sveria elektronikos prietaisai. Netgi į dureles montuojamų garsiakalbių sąskaita buvo sutaupyta daugiau kaip kilogramas.
Patys gamintojai tvirtina, kad mažindami automobilio svorį ir gabaritus jie vienu šūviu paklojo du zuikius. Viena vertus, taip prisidedama prie globalinių aplinkosaugos problemų sprendimo, nes mažesnis keturratis degina mažiau degalų (naujosios Mazda2 apetitas 15 proc. mažesnis nei pirmtako) ir išskiria mažiau CO2. Antra lengvesnis automobilis visada išsiskiria geresne dinamika, nei analogiško pajėgumo motorą turintis sunkesnis bolidas, ir yra lengviau valdomas. Pastarieji dalykai kaip tik ir kelia teigiamų emocijų potvynį, turintį itin didelės įtakos galutiniam mažo automobilio potencialaus pirkėjo sprendimui.
Mazda2 gerbėjų skaičiui augti turėtų padėti ir nepriekaištingas šio automobiliuko išorės dizainas modernus, dinamiškas ir nepretenzingas. Nors ir trumpesnis už pirmtaką 4 cm, naujasis modelis turi tokio pat ilgio tarpuašį, todėl keleiviams skirta erdvė liko tokia pat. 20-čia litrų iki 250 l sumažėjo tik bagažinės tūris (nuleidus užpakalinių sėdynių atkaltes bagažinė padidėja iki 787 l).
Naujojo Mazda kūrinio vidus pakeistas taip pat radikaliai kaip ir išorė. Šio modelio vidurio linija yra 4 cm žemiau negu ankstesniuose modeliuose, šoniniai veidrodėliai irgi įtaisyti žemiau, todėl apžvelgiamumas yra itin geras. Vairuotojo sėdynės reguliuojamas ne tik atstumas nuo pedalų ir atlošo kampas, kaip įprasta, bet ir aukštis. Kadangi vairo aukštis irgi yra reguliuojamas, rasti geriausią vairavimo padėtį nesunku skirtingo sudėjimo žmonėms. Centrinėje konsolėje įrengta pavarų svirtis yra aukštesnė nei anksčiau, rankinio stabdžio rankena irgi lengviau pasiekiama.
Mazda2 variklių asortimentą sudaro 1,3 ir 1,5 l benzininiai varikliai. Mažesnysis variklis gali būti 75 AG ir 86 AG pajėgumo, o 1,5 l 103 AG. Naujuosius variklius derinant su pavarų dėžėmis, svarbiausia buvo efektyvus degalų naudojimas, todėl dabar Mazda2 yra vienas taupiausių automobilių savo klasėje. 75 AG versija naudoja tik 5,4 l kuro 100 km, o 1,5 l jėgos agregatas 5,9 l/100 km.
Visi varikliai yra suderinti su penkių pavarų mechanine pavarų dėže. Mazda2 vėliau turės ir 1,4 l turbodyzelinį variklį, tačiau tai, ar jis atkeliaus į Estiją, Latviją ir Lietuvą, dar nėra patvirtinta.
Preliminariais duomenimis, pigiausia Mazda2Lietuvoje kainuos apie 39 800 litų, o brangiausia 47 400 Lt.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...