- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Variklio alyvų gama, kaip ir patys automobiliai, nuolat sudėtingėja, nes daugėja transporto priemonių gamintojų sukurtų unikalių specifikacijų ir taip susidaro atotrūkis tarp universalių produktų ir gamintojų naudojamų specialiųjų alyvų. Kaip išvengti variklio remonto išlaidų dėl netinkamai pasirinktos alyvos?
– Kodėl alyva yra tokia svarbi?
– Alyva variklyje atlieka tris ypač svarbias funkcijas: mažina metalo paviršių trintį (variklio tepimas), perduoda dalį šilumos (variklio aušinimas) ir valo variklį (naudojami plovikliai, dispergentai ir kiti priedai). Jei naudojama netinkama alyva, ji nekeičiama gamintojo nurodytu periodiškumu arba alyvos lygis nuo vieno keitimo iki kito periodiškai netikrinamas, kyla pavojus patirti didelių nuostolių ir smarkiai pakenkti varikliui.
– Ar dėl netinkamai naudojamos alyvos gali sutrumpėti garantijos laikotarpis?
– Variklio alyva yra neatsiejama suprojektuoto variklio specifikacijos dalis. Gamintojas, atlikdamas variklio bandymus, nustato reikiamas alyvos savybes, kurios įtraukiamos į reikalavimų sąvadą (specifikaciją). Reikiamą alyvą būtina naudoti visu variklio eksploatavimo laikotarpiu, tačiau šis reikalavimas yra ypač svarbus garantijos laikotarpiu. Jei naudojama netinkama alyva, garantijos galiojimas gali nutrūkti.
– Kodėl taip svarbu parinkti tinkamą alyvą?
– Laikas, kai vienos markės variklio alyvos užtekdavo beveik visam automobilių parkui, seniai praėjo. Parinkti tinkamą variklio alyvą tapo sudėtingiau, nes varikliai gaminami vis įmantresni. Pagrindinė pažangos priežastis – griežtėjantys teisės aktais nustatyti aplinkos apsaugos reikalavimai. Gamintojai, stengdamiesi laikytis griežtų reikalavimų, reglamentuojančių kenksmingų medžiagų koncentraciją išmetamosiose dujose, ir prisitaikyti prie konstrukcijos ir medžiagų pokyčių, turi imtis tam tikrų priemonių, pavyzdžiui, montuoti EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos), išmetamųjų dujų valymo sistemas ir turbokompresorius. Išeitis – perėjimas prie specifinių produktų, pritaikytų pagal kiekvieno automobilių gamintojo reikalavimus. Šiuolaikiniams varikliams tepti reikia gamintojo nurodytomis savybėmis pasižyminčių alyvų.
– Kaip žinoti, ar alyva tinkama? Koks alyvos kiekis reikalingas?
– Vienas saugiausių būdų surasti tinkamų specifikacijų alyvą – pasinaudoti britų alyvų gamintojo "Comma" sukurtu paieškos įrankiu. Gamintojas įsipareigoja ir suteikia garantiją, kad šiuo įrankiu parinkta alyva konkrečiam automobiliui visiškai atitiks automobilių gamintojų nustatytas alyvos specifikacijas. Be to, čia taip pateikiama informacija, koks alyvos kiekis variklyje yra nustatytas gamintojo, bei pateikiamos rekomendacijos, kurį aušinimo, stabdžių, transmisijos ar vairo stiprintuvo skystį pasirinkti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...