- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Alma ir Audrius Sutkai praėjusių metų pabaigoje pradėjo neeilinį iššūkį – "1000 WOW" pavadintą ketverių metų trukmės kelionę aplink pasaulį. Dviem pikapais, ant kurių sumontuoti namukai, jie startavo lapkričio mėnesį Pietų Amerikoje ir į Lietuvą, įveikę apie 250 tūkst. km, planuoja grįžti 2022 m. Kaip jiems sekėsi pirmasis didžiosios gyvenimo kelionės pusmetis?
Džiaugiasi automobiliais
"Kelionėje įveikėme jau daugiau nei 30 tūkst. km. Pietų Amerika džiugina draugiškais žmonėmis ir nuostabia gamta, tačiau tam tikrų niuansų pasitaikė – tai degalų ir kelių kokybė. Mes automobilius, padangas ir visą kitą įrangą rinkomės ilgai ir atidžiai, ruošėmės netikėtumams ir žinome, kad jų ateityje dar bus", – teigė A.Sutkus ir prisiminė ne vienus metus trukusį kelionės planavimą.
Prieš kelionę Sutkai parengė du identiškus "Nissan Navara", kurių bagažo skyriuose sumontavo specialias platformas. Jos pikapus pavertė nameliais ant ratų: yra dvi miegamosios vietos, virtuvėlė, dušas, tualetas ir kiti pagrindiniai patogumai. Vienu namu ant ratų keliauja jie patys, kitą nuomoja.
Ketverių metų kelionė yra sudėliota į apie du mėnesius trunkančius maršrutus, kuriuos įveikti Sutkai kviečia prisijungti ir kitus kelionių entuziastus. Automobilių paruošimas toli gražu nesibaigė užkėlus platformas. A.Sutkus modifikavo ir didelėms apkrovoms pritaikė daug kitų pikapo detalių.
"Pikapų svoris sumontavus platformas labai padidėjo, tad reikėjo ir specialių patikimų padangų su dideliu apkrovos indeksu. Mes pasirinkome padangas, kurių kordas pagamintas iš kevlaro. Padidinome slėgį ir jokių problemų dėl padangų neturėjome", – pasakojo A.Sutkus.
Vis dėlto nesklandumų buvo dėl vieno ratlankio, kuris lūžo pačioje kelionės pradžioje. Ne dėl kokio matomo išorinio pažeidimo ar atsisukusių varžtų, o be jokios aiškios priežasties. Kodėl taip nutiko, įvardyti negalėjo ir automobilio gamintojo atstovai. Tačiau tai bene vienintelis rimtesnis techninis nesklandumas per pirmus penkis mėnesius. "Patikrinu kas 3–4 dienas padangas ir ratlankius, stebiu, kaip dyla protektorius. Tai būtina, nes perkrovos, temperatūrų amplitudė didelė – Brazilijoje dienomis oras sušildavo iki +40, o po kelių dienų atvykus į Kuską atšalo iki +9 laipsnių. Nuvažiavę 30 tūkst. km atlikome pirmą techninę apžiūrą, sukeitėme priekines padangas su galinėmis, kad jos diltų tolygiai", – ilgų kelionių niuansus prisiminė A.Sutkus.
Kelionėje įveikėme jau daugiau nei 30 tūkst. km. Pietų Amerika džiugina draugiškais žmonėmis ir nuostabia gamta, tačiau tam tikrų niuansų pasitaikė – tai degalų ir kelių kokybė.
Bekelės išvengti neįmanoma
Sutkai keliauti stengiasi asfaltuotais keliais, tačiau kitokios dangos išvengti nepavyksta. Keliautojų skaičiavimais, apie 5 proc. jų maršruto sudaro žvyrkeliai ir visiškos bekelės: kartais prie jų norimų aplankyti vietų asfaltuoti keliai tiesiog neegzistuoja.
"Brazilijoje norėjome privažiuoti prie Amazonės upės. Navigacijos programa rodė, kad kelias asfaltuotas, tačiau pasirodė priešingai – 100 km važiavome keturias valandas labai blogos būklės žvyrkeliu. Pasielgėme teisingai, nusprendę grįžti atgal, nes degalinės operatorius sakė, kad taip būtų reikėję dardėti 3 dienas", – prisiminė A.Sutkus.
Infrastruktūra labiausiai priklauso nuo valstybės išsivystymo. Argentinoje ar Brazilijoje problemų kilo mažai, tačiau Bolivijoje jų buvo dėl degalų. Papildžius automobilio baką, "Navara" kompiuteris netrukus pradėjo rodyti degimo sistemos klaidas, buvo įjungtas avarinis režimas, ribojantis maksimalų greitį. Argentinoje įpylus pilną baką dyzelino, visos variklio klaidos išnyko po 20 km.
"Įdomu, kad abu visureigiai vienodi, tačiau degalų kokybei jautresnis tik vienas. Sąnaudos irgi skiriasi: nors važiuoja visur abu, vienas vartoja litru daugiau degalų", – stebėjosi keliautojas.
A.Sutkus automobiliuose įrengė specialius degalų separatorius su stambių dalelių filtru. Jame vandens rasti dar neteko – tai įrodymas, kad degalai neskiedžiami, tačiau permatomos jo sienelės labai skiriasi dyzeliną papildžius atskirose Pietų Amerikos šalyse. Įprastai jos yra gelsvos, o Bolivijoje – tamsios tarsi kokakola.
Džiugina draugiški žmonės
Keliautojai teigia, kad Pietų Amerikoje juos labai stebina draugiški žmonės. Daugelis palankiai žiūri į egzotiškos išvaizdos keliautojus, atvykusius automobiliais su mažai kam žinomos tolimos šalies registracijos numeriais. Pavyzdžiui, kempingo savininkai kartais neima jokių mokesčių – "Euro 6" reikalavimus atitinkantys ekologiški pikapai dar turi ant stogo sumontuotus saulės modulius, kurie gamina energiją, tad kempingų patogumus keliautojai išnaudoja minimaliai.
Nors maršrutą jie susidėlioję tiksliai, kad aplankytų visus tūkstantį numatytų pasaulio stebuklų (iš čia kilo ir pavadinimas – "1000 WOW" (angl. wonders of the world), nakvynės vietas dažnai renkasi atsitiktinai. Kartais apsistoja kempinguose, būna – degalinėse arba išnaudoja visus namo ant ratų privalumus ir nakvoja kur nors kalnuose.
Sudėtingiau yra dėl interneto ryšio. Kiekvienoje šalyje keliautojai perka vietines korteles, tačiau telefone išvydus užrašą 4G apsidžiaugti nereikėtų – ryšio kokybė ir greitis toli gražu ne tokie, prie kurių jie buvo įpratę Lietuvoje. Kartais kempinguose būna galimybė prisijungti prie belaidžio ryšio, tačiau tai dar nereiškia, kad pavyks pasinaudoti internetu – kartais jo tiesiog nebūna.
Artimiausiomis savaitėmis projekto "1000 WOW" dalyviai lankys stebuklus Pietų Amerikoje – Ekvadore ir Kolumbijoje, o iš ten persikels į Panamą bei kils tolyn į Šiaurės Ameriką, kurioje ketina praleisti likusius 2019-uosius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?24
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...