- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiais laikais atėjus į parduotuvę mus pasitinka tūkstančiai prekių, iš kurių turime pasirinkti tai, ką dėsime į savo prekių krepšelį. Tikriausiai ne vienam kyla klausimas, kaip prekybos tinklai atsirenka, kas turi sudaryti jų prekių asortimentą. Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė, teigia, kad šio tinklo asortimentas sudarytas iš 27 metų patirties Lietuvos rinkoje, analizuojant duomenis apie Lietuvos pirkėjų įpročius ir poreikius. O didžiausios Lietuvoje parduotuvės „Maxima XXXX“, Vilniaus „Akropolyje“, asortimentą sudaro beveik 60 tūkst. skirtingų prekių.
„Lietuvoje turime sukaupę ilgą patirtį nuo pat veiklos pradžios prieš beveik 30 metų. Nuolat stebime, kaip keičiasi mūsų klientų įpročiai, bendradarbiaujame su šimtais Lietuvos tiekėjų ir kartu analizuojame, kokių prekių pasiūla būtų patraukliausia ir aktualiausia būtent mūsų klientams, nes tik jiems ji ir yra kuriama. Galiu drąsiai pasakyti, kad visą prekių asortimentą, kurį matote mūsų parduotuvių tinkle, atrenka ne prekes užsakantys komersantai, o patys pirkėjai“, – sako V.Drulienė.
Kiekvienoje šalyje – unikalus asortimentas
„Maximos“ parduotuvės veikia Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje. Parduotuvės konceptą, klientų aptarnavimo standartą, net reklamines kampanijas perkelti į kitą šalį galima gana lengvai ir šie sprendimai dažniausiai veikia sėkmingai, tikina V.Drulienė, tačiau asortimentas, kuris populiarus Bulgarijoje, dažnai neaktualus Latvijai, o tai, ką perka Lietuvos pirkėjai nerūpi Estijos pirkėjams. Tad Lietuvoje sukauptos klientų įpročių patirties perkelti į kitas šalis nebuvo galima: „Žinodami, ką perka pirkėjai Lietuvoje, tikrai negalėjome atspėti, kaip, pavyzdžiui, elgsis pirkėjai Estijoje. Atidarę parduotuves kiekvienoje šalyje, ten iš naujo turime kaupti patirtį ir analizuoti pirkėjų įpročius.“
Paklausta, ar šiandien užtenka parduotuvių lentynose turėti kelias pieno ar duonos rūšis, V.Drulienė apsipirkimą palygina su restorano pasirinkimu, atostogų planavimu ar patiekalu vakarienei.
„Ar jums norisi kasmet vykti atostogų į tą pačią vietą? Tikriausiai ne, nes daug įdomiau atrasti kažką naujo. Restoranas, puikiai tinkantis darbo dienos pietums, dažnai neatrodo toks patrauklus kalbant apie šventinę savaitgalio vakarienę. Na, o greitai išvirti koldūnai eilinės dienos vakare, neatrodo tinkamas pasirinkimas kalbant apie vakarienę užsukus svečiams. Pats nuostabiausias dalykas yra galimybė rinktis – kiekvieną kartą būtent tai, kas tuo metu atrodo geriausias pasirinkimas. Tai pastebime ir mūsų klientų apsipirkimo įpročiuose. Be to, dažnai vienoje šeimoje gali būti skirtingi poreikiai ir pomėgiai, skoniai, kurie taip pat turi didžiulės įtakos, kaip klientai renkasi prekes ir kodėl jie nori viską rasti vienoje parduotuvėje“, – sako V.Drulienė ir pastebi, kad gebėjimas patenkinti kuo daugiau skirtingų klientų poreikių ir yra parduotuvių sėkmės paslaptis.
Menas pasirinkti
Įvairūs tyrimai rodo, kad žmogui svarbu turėti galimybę rinktis, nes kasdien vartojamas daiktas paprasčiausiai per ilgesnį laiką atsibosta. Įsivaizduokite, jei kasdien pusryčiams visus metus gautumėte savo mėgstamiausią patiekalą ar maisto produktą, kiek ilgai jis teiktų jums džiaugsmą. Įdomu tai, kad net jei klientai tam tikrų produktų neperka ar perka rečiau, jiems vis tiek svarbu, kad jų būtų lentynose.
Kasdien visame „Maximos“ tinkle apsilanko virš 500 tūkst. pirkėjų. Pasak tinklo komercijos vadovės, klientams itin svarbi šviežio maisto kategorija, kurios net 80 proc. „Maximos“ parduotuvėse sudaro Lietuvos gamintojų produkcija.
„Kas antra mūsų parduotuvėse parduota prekė yra lietuviška. 2019 m. atlikta lojalių klientų apklausa parodė, kad didžiausiais lietuviškos produkcijos pranašumais įvardijami šviežumas, didesnė nauda šalies ekonomikai, natūralumas ir geresnis skonis. Atsižvelgdami į tai, prieš kelerius metus įrengėme „Linkėjimai iš kaimo“ lentynas, į kurias iš 62 skirtingų vietos gamintojų atkeliauja beveik 600 prekių, taip pat bendradarbiaujame su beveik tūkstančiu Lietuvos tiekėjų“, – sako V.Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„LTG Link“ pasirašys 200 mln. eurų paskolų sutartis su NIB ir EIB traukiniams įsigyti
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ su Šiaurės investicijų banku (NIB) ir Europos investicijų banku (EIB) penktadienį pasirašys 200 mln. eurų paskolų sut...
-
Ant VERT stalo – dujotiekio į Lenkiją statybos tikrinimo išvados
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį patvirtins Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų galimai rusiškų jungiamųjų detalių patikrinimo išvadas. ...
-
Maitinimo verslo atstovai protestuos prie Vyriausybės
Penktadienį šalia Vyriausybės pastato Vilniuje vyks maitinimo verslo atstovų protesto akcija, kurioje politikų bus reikalaujama grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
„Tele2“: augimą lėmė nuoseklios investicijos į tinklo modernizaciją bei klientų patirties gerinimą
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia pirmojo 2024 m. ketvirčio finansinius rezultatus. Dėl nuoseklių bendrovės investicijų į tinklo plėtrą, modernizaciją ir klientų patirties gerinimą toliau auga operatoriaus klient...
-
Seime liko paskutinis balsavimas dėl „Rheinmetall“ gamyklai palankių pataisų1
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė pataisoms, sudarančioms palankesnes sąlygas dideliems Vakarų ginklų ir šaudmenų gamintojams, įskaitant ir Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau Lietuvoje pastatyti ...
-
„Investuok Lietuvoje“ vadovas: „Rheinmetall“ Lietuvoje gali rasti įvairių partnerių3
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant statyti artilerijos šovinių gamyklą Lietuvoje ir pradedant ieškoti vietos partnerių, tokių potencialių bendrovių yra nemažai, sako agentūros „Investuok Lietuv...
-
„Citus“ projektai: sparčiai besivystančioje sostinės vietoje – naujas, kokybiškas 78 butų projektas
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanija „Citus“ jau pažįstamoje lokacijoje, Justiniškėse planuoja naują būsto projektą. Sidaronių gatvėje, netoli Pilaitės, Vakarinio aplinkkelio ir vilniečių pamėgto, didžiausio ...
-
I. Šimonytė: „Rheinmetall“ atėjimas į Lietuvą gali būti išnaudojamas gąsdinant dalį visuomenės20
Vokietijos gynybos pramonės atstovei „Rheinmetall“ planuojant įkurti gamyklą Lietuvoje, ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė tikina, kad tam tikros grupės gali išnaudoti šį faktą, kaip dalies visuomenės gąsdinimo įr...
-
„Kauno autobusai“ kviečia kolekcionuoti „Žiogus“
Kauno viešasis transportas turi vieną moderniausių bilietų sistemų visoje Lietuvoje, o besinaudojančių ja kasmet vis daugėja – šių metų sausio mėnesį fiksuotas rekordinis 100 mln. e. bilietas. Minint „Kauno autobusų“...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai2
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...