- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyrauja daug mitų ir stereotipų, kas vairuoja geriau – vyrai, ar moterys. Kaip yra iš tiesų, LNK žurnalistė klausė vairavimo mokytojos Editos Vasaitienės. Beje, Edita netgi yra parašiusi knygą apie baimę vairuoti, visuomenės (ne)toleranciją vyresniems, lėtesniems, ne tokiems gabiems vairuotojams bei viltingas moterų mokymosi vairuoti istorijas.
– Kaip jūsų nusprendėte pasirinkti šią profesiją ir kiek metų jau dirbate vairavimo mokytoja?
– Pati vairuoju jau 35 metus, na, o jau bus 26-eri metai, kai mokau kitus vairuoti. Viską nulėmė aplinkybės, noras ir gebėjimas tuo pasinaudoti.
– Ar vyrai kilsteli antakius, kai pasakote savo profesiją? Kokių reakcijų sulaukiate, ar tai jau tiesiog įprasta?
– Žinote, prieš kokius 10–15 metų, tai labai kilnodavo tuos antakius išgirdę, o dabar įprato. Dabar laiko lygiaverte darbo partnere, kolega ir nepabrėžia lyties.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Vis dėlto dar gajus stereotipas, kad vyrai vairuoja geriau. Ar tenka su tuo susidurti, išgirsti komentarų?
– Susiduriu, tik dabar gal šiek tiek rečiau. Mane toks požiūris labai detonuoja, uždega, norisi iškart paneigti, kad taip nėra, nes nepriklauso nei nuo lyties, nei nuo amžiaus. Viską lemia asmeninės žmogaus savybės: gebėjimas greitai mokytis, susikoncentruoti, reakcija. Su vyresniais ir brandesniais žmonėmis man įdomiau dirbti. Viena vertus, jie supranta, kad kažko mokosi galbūt paskutinį kartą ir labai stengiasi. Nors galbūt gebėjimo tai daryti mažiau, bet atkakliai siekia tikslo, žino, ko nori. Aš labai džiaugiuosi tokiomis moterimis, kurios nebijo ko nors mokytis, pradėti ką nors naujo būdamos vyresnio amžiaus. Šiandien mane pavadino vairuojančių moterų ambasadore. Labai norėčiau, kad tokia būčiau ir tai nuo manęs priklausytų.
– Kokio vyriausio amžiaus mokinį teko išmokyti vairuoti?
– Jeigu iš moterų, tai vyriausia mano mokinė buvo 72 metų. Tiesa, pradėjo ji mokytis būdama 69-erių.
Vyriausia mano mokinė buvo 72 metų. Tiesa, pradėjo ji mokytis būdama 69-erių.
– Ar yra žmonių, kuriems geriau nevairuoti?
– Sunku vienareikšmiškai pasakyti. Jei anksčiau būčiau mušusis į krūtinę ir tvirtinusi, kad tikrai visi gali vairuoti, šiandien taip pasakyti negalėčiau. Visuomenė pradeda prarasti tam tikras savybes, kažkas su motorika atsitiko. Jei anksčiau užtekdavo kartą ar du pasakyti ir žmogus viską supranta, įsisavina informaciją, tai dabar ir penkių kartų mažai. Kita vertus, yra vairuotojų, šalia kurių nelabai norėtumėte sėdėti, bet jie kažkaip vairuoja, sau padeda buityje. Pasakysiu, kad dažniausiai avarijas padaro tie, kurie gerai vairuoja. Kaip ir skęsta tie, kurie puikiai plaukia. Sutrukdo, koją pakiša per didelis pasitikėjimas savimi ir automobiliu.
– Ko labiausiai žmonės mokydamiesi vairuoti bijo?
– Jei žinočiau atsakymą, labai greitai „išoperuočiau“ tą geną ir labai greitai išmokinčiau žmones vairuoti. Nors paklausus, jie patys nepasako, bet, manau, kad labiausiai bijo nesėkmės, kad jiems nepavyks išmokti vairuoti. Kai kurie net slepia nuo artimųjų, kad mokosi vairuoti, nes gėda, jei neišlaikys egzamino. Čia toks psichologinis faktorius. Dar dažnai bijo, kad gali apdaužyti, apgadinti automobilį, dideles distancijas laiko. Tuomet drąsinu, sakau, nejau manimi nepasitikite, juk aš ir esu tas saugiklis. Sako, kad pasitiki, bet vis tiek bijo.
– Turbūt jūsų darbe netrūksta ir kuriozinių situacijų? Gal yra tokių, kurių neužmiršite visą gyvenimą?
– Kartais taip įsijaučiu, kad užmirštu, jog kuras baigiasi. Kartą teko eiti porą kilometrų, kur kažką radome, kažko prisipylėme. Tai buvo labai neprofesionalu, bet, kita vertus, žmogiška. Be to, tas įvykis su mokine mus labai suartino, nes ji pamatė, kad – ne viena nevykėlė (juokiasi).
– Savo istoriją pasakojate ir savo knygoje. Koks buvo šios knygos tikslas?
– Supratau, kad aš galiu padėti tik toms, kurios atsisėdo šalia manęs. Bet žinojau, kad yra žmonių, kurių nepasieksiu, kurie galbūt niekada neateis iki manęs. Taigi pagrindinis tikslas buvo noras jas padrąsinti. Nieko geriau nesugalvojau, kaip apie tai pasakyti daug, garsiai ir visiems.
– Kokie su vairavimu susiję mitai jus erzina labiausiai?
– Didžiausias mitas, kad greitis tolygus profesionalumui. Taip nėra. Man atrodo, kad profesionalu tada, kai tu nežinai kelio, bet nepažeidi Kelių eismo taisyklių. Kai tu nesupranti užduoties, ir vis tiek viską padarai teisingai, sugebi iš anksto įvertinti situaciją. Va, čia man yra profesionalus vairuotojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gudri statybos vystytojų sukčiavimo schema: žmonės liko ir be pinigų, ir be namų6
Įsigyti būstus Vilniaus pakraštyje besikuriančioje gyvenvietėje ketinę žmonės liko nieko nepešę. Pirkėjai tikina, kad liko ne tik be pažadėtų namų, bet ir be sumokėtų tūkstančių. Nors nukentėję žmonės kreipėsi į teismus &n...
-
Nelegalus mėsos versliukas užsidarė po pilietiškų gyventojų skundo9
Raseinių rajone tarnybos aptiko nelegalų mėsos gaminių cechą su lauko rūkykla, antradienį pranešė Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba. ...
-
VVTAT skyrė 300 tūkst. eurų baudą „Jozitai“26
Alternatyvių degalų įstatyme numatyta, kad Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiose degalinėse turi būti prekiaujama benzinu, kurio kiekviename litre yra ne mažiau kaip 6,6 proc. biodegalų, ir dyzelinu, kurio kiekviename litre yra ne mažiau kaip 6,...
-
„Profitus“ peržengus 100 mln. ribą atsiveria vartai į Europą
Didžiausia lietuviško kapitalo sutelktinio finansavimo platformos „Profitus“ nekilnojamojo turto projektams finansuoti sutelkta suma viršijo 100 mln. eurų. Sutelktinio finansavimo lyderiais Lietuvoje tapusi įmonė tai vertina kaip ...
-
„INVL Baltic Real Estate“ pelnas pernai augo 24 proc. iki 4,2 mln. eurų
Investicijų į nekilnojamąjį turtą bendrovės „INVL Baltic Real Estate“ konsoliduotas grynasis pelnas pernai, palyginti su 2021 metais, augo 24 proc. iki 4,2 mln. eurų, pranešė įmonė. ...
-
Nerimsta aistros ir diskusijos – ar pavežėjai privalo mokėti kalbėti lietuviškai?81
Lietuviškai nekalbantys pavežėjai vienus siutina, kitiems problemų nesukelia. Tačiau į nesibaigiančias diskusijas dėmesį jau atkreipė ir parlamentarai. Tikisi, kad lietuviškai bendrauti su klientais juos privers naujos įstatymo pataisos...
-
Tarnyba: „Lidomed-Bio“ biorezonansiniai prietaisai negali būti platinami Lietuvoje
Bendrovės „Lidomed-Bio“ gaminami biorezonansiniai prietaisai nebuvo įvertinti pagal jiems taikomus reikalavimus, todėl negali būti platinami Lietuvoje, jie nėra tinkami gydymui, pirmadienį pranešė Valstybinė akreditavimo sveikatos pr...
-
Pasidalinę „Teleloto“ bilietą, pasidalino ir Aukso puodą: laimėjo sindikatu žaidusi grupė
Populiariausioje šalies loterijoje „Teleloto“ visai neseniai laimėtas Aukso puodas su daugiau nei 450 000 eurų suma. Paaiškėjo, jog laimingais tapo keturi bilietai – pirkti Jonavoje, Alytuje, Kaune ir internete – sindik...
-
Teismas: „Aug Rent“ negali statyti viešbučio Klaipėdoje5
Vilkikų, priekabų, krautuvų ir kitų automobilių ilgalaikės nuomos įmonė „Aug Rent“ negalės prie įvažiavimo į Klaipėdą, netoli Jakų sankryžos, statyti viešbučio. Klaipėdos savivaldybės leidimas jo statybai panaikintas teis...
-
Atskleidė, kaip keičiasi Lietuvos ryšio paslaugų vartotojo portretas – įvyko lūžis
Lietuviai vis dažniau renkasi mobilųjį namų internetą, rodo naujausia Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos ataskaita. Didžiausią mobiliojo ryšio rinkos dalį turinčios bendrovės „Tele2“ vadovas Petras Masiulis pas...