Quantcast

Už gynybą atsilygina dosnia reklama?

Bendroves "Norfos mažmena" ir "Rivona" valdantys verslininkai, atrodo, susirado įtakingą gynėją. Per pusantrų metų už daugiau kaip milijoną litų "Lietuvos ryte" pasireklamavusios įmonės šio dienraščio puslapiuose minimos tik geruoju, o pagrindinis jų akcininkas Dainius Dundulis nuolat gauna tribūną juodinti jam neįtikusius asmenis ir institucijas.

Atseikėjo dosniai

Į didžiausių šalies reklamos užsakovų dešimtuką net nepatenkanti bendrovė "Norfos mažmena" pagal vieną kriterijų vis dėlto yra neabejotina lyderė. Tas kriterijus – tai dienraštyje "Lietuvos rytas" spausdinamų "Norfos" parduotuvių tinklo reklamų kiekis.

Kodėl "Norfos mažmena" didelę savo reklamos biudžeto dalį skiria vienam šaltiniui? Specialistai teigia, kad į šį klausimą nesunku atsakyti pažiūrėjus, ką ir kaip apie "Norfą" pastaruoju metu rašo "Lietuvos rytas". Peršasi išvada, kad dosniai reklamos "Lietuvos ryte" užsisakę "Norfos mažmeną" ir pagrindinę šios bendrovės prekių tiekėją "Rivoną" valdantys verslininkai redaktoriams gali diktuoti ir tai, kas turi būti rašoma.

O pinigų iš savo reklamos biudžeto "Norfos mažmena" "Lietuvos rytui" atseikėjo išties dosniai. Bendrovės TNS LT duomenimis, praėjusiais metais bendrovės "Maxima LT" gross išlaidos (skaičiuojant pagal oficialius kainininkus, be galimų nuolaidų ir PVM) reklamai "Lietuvos ryte" sudarė 98,023 tūkst. litų, vieno didžiausio šalies reklamų užsakovo "Eurovaistinių" tinklo – 6,82 tūkst. litų, parduotuves "Iki" valdančios bendrovės "Palink" – 417,714 tūkst. litų, o "Norfos mažmenos" – beveik 700 tūkst. litų.

Dar labiau atotrūkis tarp "Norfos mažmenos" ir kitų didžiausių reklamos užsakovų "Lietuvos ryte" išaugo šiais metais. TNS LT duomenimis, "Palink" gross išlaidos reklamai "Lietuvos ryte" šiemet sudarė 93,32 tūkst. litų, "Eurovaistinės" 15,137 tūkst. litų, o "Norfos mažmena" jau baigia pasivyti praėjusių metų rodiklį ir "Lietuvos rytui" skyrė 643,49 tūkst. litų gross reklamos išlaidų.

Perka reklamą, gauna įtaką?

"Tokios sumos, išleidžiamos reklamai viename kanale, išties stebina. Nebūtų nieko nuostabaus, jei "Norfos mažmena" tiek pat reklamuotųsi ir kitur, tačiau taip nėra. O dabar net nereikia būti dideliu ekspertu, kad suprastum, jog transliuoti reklamą daugiausia vienu kanalu nėra efektyvu", – teigė vienoje žiniasklaidos planavimo agentūroje dirbantis reklamos rinkos specialistas. Pasak jo, akivaizdu, kad tiek daug reklamos pinigų "Lietuvos rytui" skiriantys "Norfos mažmenos" valdytojai turi savų tikslų – visų pirma, daryti įtaką dienraščio turiniui.

"Kalbant apie "Lietuvos rytą", kurio grupės nuostoliai pernai sudarė 4,6 mln. litų, tai, žinoma, kad iš "Norfos mažmenos" reklamos gaunamos pajamos yra dideli pinigai, kurių netekti būtų skaudu. Aišku, kad tai supranta ir "Norfos mažmenos" savininkai, todėl greičiausiai spaudžia "Lietuvos rytą" daryti tam tikras nuolaidas. O "Lietuvos rytas" greičiausiai su tomis nuolaidomis sutinka, nes, kaip minėjau, pinigai išties dideli", – svarstė pašnekovas.

Užsipuolė tikrintojus

Rodos, tokie samprotavimai – ne be pagrindo. Pastaruoju metu "Lietuvos ryto" puslapiuose kliūva visiems, kurie neįtinka per 100 parduotuvių valdančios "Norfos mažmenos" ir jos tiekėjos "Rivonos" pagrindiniam akcininkui D.Dunduliui. Dienraščio publikacijose kritika žeriama teisėjams, prokurorams, Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai, Valstybinei ne maisto produktų inspekcijai.

Pastaraisiais mėnesiais Valstybinė ne maisto prekių inspekcija bendrovei "Rivona" skyrė ne vieną baudą už iš Kinijos atvežtus, nekokybiškus ir pavojų keliančius žaislus, kuriais buvo prekiaujama "Norfos" prekybos tinklo parduotuvėse.

Gegužės mėnesį apie "Norfos" lentynose pasirodžiusį abejotinos kokybės žaislą – plastikinį ančiuką kiaušinyje – Ne maisto produktų inspekcijai pranešė jį savo vaikams nupirkęs tėvas.
Pirkėjo nuogąstavimai pasitvirtino – pagal nustatytą metodiką vykdant tempimo ir smūgių bandymus žaislo detalės atsiskirdavo, vaikams ypač pavojingas galėjo būti aštrus metalinis žaislo smaigalys. Per tyrimą nustatyta, kad išbandytas žaislas neatitinka žaislų saugos techninio reglamento reikalavimų.

Liepos pabaigoje tai pačiai "Rivonai" vėl buvo skirta 5 tūkst. litų bauda, kai paaiškėjo, kad "Norfos" prekybos centruose parduodamos servetėlės, kurios net gali kelti pavojų mažų vaikų gyvybei.

Užuot puolęs atsiprašyti savo klientų, "Norfos mažmenos" ir "Rivonos" akcininkas D.Dundulis smogė atsakomąjį smūgį ne kur kitur, o "Lietuvos ryte", ir ėmė skelbti apie neva prieš jo verslą pradėtą ne maisto produktų kontrolierių karą.

"Inspektoriai įsisiautėjo", "Inspektoriai atakuoja prekybininkus", "Rinkos prievaizdų atakos gresia didžiuliais nuostoliais". Tokiomis antraštėmis papuošti straipsniai pasirodė "Lietuvos ryte".
Publikacijose cituojamas D.Dundulis skaitytojus bandė įtikinti, kad Ne maisto prekių inspekcijos specialistai yra nekompetentingi, subjektyviai sprendžia, kurie žaislai tinkami vaikams, o kurie – ne.

Teisėjas jautėsi spaudžiamas

Savo interesus per "Lietuvos rytą" vienas turtingiausių šalies verslininkų D.Dundulis gina ne tik atmesdamas inspektorių priekaištus dėl prekybos nekokybiškomis prekėmis, bet ir teismuose kovodamas dėl 7 mln. litų, kuriuos jo įmonėms teismas nurodė sumokėti už parduotus mažesnius, nei buvo nurodyta pirkimo-pardavimo sutartyse, sklypus.

Likus vos kelioms dienoms iki teismo sprendimo priėmimo, "Lietuvos ryte" pasirodė straipsnis, kuriame buvo užsipultas bylą nagrinėjęs teisėjas Dainius Rinkevičius.

Pats teisėjas šį straipsnį įvardijo kaip bandymą daryti spaudimą teismui: "Kai toks straipsnis pasirodo prieš paskelbiant sprendimą, tai yra akivaizdus spaudimas teismui. Kitaip nė nepavadinsi."

"Aišku, tokioje situacijoje teisėjas negali jaustis gerai. Bet nusišalinus nuo bylos būtų parodyta, kad toks spaudimas Lietuvoje galimas. Tai būtų dar blogiau. Teko priimti sprendimą byloje. Publikacija jam neturėjo jokios įtakos. Bet kokiu atveju sprendimas būtų buvęs toks pats", – teigė D.Rinkevičius.

Pažeidimų daugėja

Kol D.Dundulis savo interesus gina "Lietuvos ryto" puslapiuose, jo valdomose "Norfos" parduotuvėse toli gražu ne viskas gerai. Atrodo, kad milžiniškas pinigų sumas reklamai "Lietuvos ryte" išleidžiančios įmonės savininkas savo kieme susitvarkyti nesugeba.

"Norfos" parduotuvių valdytojai į VMVT specialistų vizitus ir jų patarimus, rodos, žvelgia pro pirštus. Pernai šiose parduotuvėse buvo atlikti 373 patikrinimai, 33 proc. atvejų nustatyta pažeidimų. Pirmą šių metų pusmetį šis rodiklis buvo dar prastesnis. Per 162 "Norfos" parduotuvėse atliktus patikrinimus pažeidimų buvo nustatyta jau 35 proc. atvejų.
Bendrovės "Norfos mažmena" prekybos centrai nuo konkurentų atsilieka ir pagal tai, kiek vartotojų skundų pasitvirtina. Pernai pasitvirtino 32 proc. dėl šių parduotuvių VMVT pateiktų vartotojų skundų, toks pats šis skaičius išliko ir pirmą šių metų pusmetį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių