- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Naujovė: praėjusią savaitę „Begos” teritorijoje buvo renkamas pirmasis Lietuvoje „Sennebogen” 850E krautuvo modelis su 1,5 m paaukštinimu.
-
Testavimas: naująjį krautuvą „Sennebogen” 850E ką tik išbandė bendrovės „Palgardo kranai” vadovas E.Mantulovas kartu su operatoriumi ir vadybininku Algiu Kabošiumi.
-
Išsiskiria: krautuve „Sennebogen” 850E sumontuota ypatinga naujovė iki 30 proc. kurą taupantis trečias cilindras užpildytas specialiomis dujomis.
Klaipėdos uoste vis dažniau gali pamatyti žalios spalvos vienus populiariausių pasaulyje vokiečių kompanijos „Sennebogen” krautuvus.
„Begoje” – nauji krautuvai
Šiomis dienomis laivų iš Vokietijos atplukdytas vienas moderniausių „Sennebogen” krautuvų surinktas Klaipėdoje ir bus naudojamas jūrų krovinių kompanijoje „Bega”. Tai yra 850E modelis su 1,5 m paaukštinimu tarp važiuoklės ir kėlimo mechanizmo. Jis gali krauti laivus 300–400 tonų per valandą greičiu.
Tai vienas didžiausių 75 t sveriantis „Sennebogen” hidraulinio manipuliatoriaus krautuvo modelių. Jame 225 kW dyzelinis variklis. Su lenkta 21 m strėle krautuvas gali paimti krovinius iš laivų triumo iki 12 m gylio ir iškelti iki 20 metrų.
„Bega” šį krautuvą įsigijo su birių krovinių griebtuvais, kad galėtų į laivus krauti ir iš jų iškrauti maisto ir kitus birius produktus.
Dar vienas „Sennebogen” krautuvas 835M „Begai” bus atgabentas šio mėnesio pabaigoje. Jis mažesnis, skirtas perkrauti krovinius sandėlyje.
Dar du „Sennebogen” mobilius krautuvus uoste nuo 2016 m. naudoja Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO).
Krautuvai uoste ir kitose krovinių kaupimo kompanijose padeda juos tinkamai sandėliuoti. Nedideli krautuvai itin efektyviai naudojami uždaruose 12–14 m aukščio žemės ūkio produktų sandėliuose. Su frontaliniais krautuvais aukštų krovinių stirtų nesukrausi. Be to, jie važiuodami per produktą jį žaloja. Mobilus krautuvai gali stovėti vietoje ir ilga strėle sukiodamasis efektyviai krauti sunkvežimiais atvežamus krovinius. Taip sandėliai pilnai užkraunami. Krautuvai pasitarnauja ir perkeliant krovinius ant transporterio.
Efektyvesnis krautuvo modelis
„Sennebogen” krautuvai yra itin mobilūs ir universalūs. Jie gali dirbti tiek atvirose aikštelėse, tiek uždaruose sandėliuose, krauti krovinius į laivus, vagonus, automobilius arba iš jų. Prie strėlės gali būti montuojami patys įvairiausi griebtuvai.
„Mobilaus krautuvo „Sennebogen” 850E modelis yra pirmasis atgabentas į Lietuvą. Jis turi kelias naujoves gerokai palengvinančias krautuvo darbą”, - teigė „Sennebogen” produkciją Lietuvoje pristatančios bendrovės „Palgardo kranai” vadovas Eugenijus Mantulovas.
Pirmiausia, jame sumontuotas naujas papildomas trečias pagrindinės kėlimo gervės stūmoklis. Jis užpildomas specialiomis dujomis. Krano strėlei leidžiantis žemyn dujos kameroje suspaudžiamos, o po suteikia jėgą strėlei. Konstruktorių teigimu, papildomas dujinis cilindras net 30 proc. palengvina krautuvo strėlės darbą ir leidžia tiek pat taupyti kuro sąnaudas.
Kita naujovė – vadinamoji „Sentrack telematics“ sistema. Jos pagalba krautuvo savininko kompanijos atsakingas darbuotojas ar vadovas gali sekti kaip dirba krautuvas, ar pakankamai našiai jis naudojamas. Per „Sentrack telematics“ sistemą iš krautuvo visi duomenys, įskaitant ir paties krautuvo variklio darbo parametrus, perduodami kompiuterį įstaigos biure ir pagal juos matosi ar buvo prastovos, galima planuoti, kaip dar efektyviau naudoti įrenginį.
Atstovybė Baltijos šalyse
Anot E.Mantulovo, „Sennebogen” krautuvų daugėja ne tik Klaipėdos uoste, kitose vietose Lietuvoje, bet ir visame rytinės Baltijos jūros regione.
„Sennebogen” yra iš Eriko Senebogeno 1952 m. Vokietijoje įkurtos agrokultūros mašinų parko išsiplėtojusi keltuvų šaka. Dabar didžiulė Senebogeno šeimos keltuvų ir kitos technikos kompanija turi apie 150 pardavimo partnerių visame pasaulyje ir apie 500 serviso stočių.
„Sennebogen” prekiauja ne tik ratiniais, bet ir vikšriniais, ant bėgių statomais uostų kranais, krautuvais, bet ir statybose naudojamais teleskopiniais, netgi iki 154 m strėlės ilgio daugiabučių namų statybos kranais.
Rytinės Baltijos šalyse pagrindinis „Sennebogen” centras nuo šių metų balandžio veikia Estijoje. Tai kompanija „ScanBalt Crane”. Jos pardavimų vadovas Lietuvoje yra Eugenijus Mantulovas. Jis taip pat yra ir Klaipėdoje jau 20 metų veikiančios bendrovės „Palgardo kranai” vadovas. Šios bendrovės tinklo kūrėjas yra švedas Palgardas, kurio vardu taip pat pavadintos bendrovės yra ir Latvijoje, Estijoje, Švedijoje. Šios bendrovės kūrėjai yra ir „ScanBalt Crane” steigėjai, todėl veiklos persipynusios.
Klaipėdoje esanti bendrovė „Palgardo kranai” pati teikia krovinių sandėliavimo paslaugas Klaipėdoje ir kitose Lietuvos vietose. Ji turi net šešis „Sennebogen” krautuvus, kurie dirba atvirose aikštelėse ir uždaruose sandėliuose, pagrinde Klaipėdoje ir dažniausiai uosto zonose. Šiuos krautuvus valdo pačios bendrovės „Palgardo kranai” samdomi žmonės.
Populiarėja kranų nuoma
Kita „Palgardo kranų” veikla naujų kranų pardavimas, o dažniausiai veiklos nuoma. Ji labiausiai populiarėja. Tai patogu uosto, logistikos bei sandėliavimo kompanijoms. Jos neprisiriša prie konkrečios technikos, panaudojusios kelis metus gali ją keisti.
„Įprasta, kad uoste naudojami naujesni krautuvai. Kompanijos yra suinteresuotos, kad nebūtų netikėtumų. Yra didesnė garantija, kad naujesnė technika dirbs gerai ir nesuges, nebus laivų ar vagonų prastovų“, - svarstė E.Mantulovas. Ir pridūrė, kad „Sennebogen” technika yra gera - gali tarnauti 20 ir daugiau metų. Po veiklos sutarties, kai uoste ši technika atidirba ją pigiau įsigyja įvairios bendrovės ir sėkmingai naudoja.
Bendrovė „Palgardo kranai” ne tik eksploatuoja 825E; 830E, 835E ir 860E modelių krautuvus, bet ir pati juos eksploatuoja, remontuoja, tiekia detales, apmoko kitų kompanijų darbuotojus kaip dirbti. „Palgardo kranų” darbuotojai nuolat stažuojasi „Sennebogen” gamyklose, yra įgiję šios technikos priežiūros ir remonto sertifikatus.
„Visa „Sennebogen” technika yra labai gera – vokiška kokybė, automobilininkų terminais tariant, prilygtų „Mersedes“, BMV ar „Audi“. Krautuvai atitinka itin griežto ES standarto ekologinius reikalavimus. Jiems dirbant net nepamatysi rūkstančio juodo dūmelio, nes įrengti specialūs išmetalų deginimo filtrai. Lengvas krautuvų valdymas daro juos patogius dirbantiems žmonėms. Itin patikimi yra krovimo mechanizmai“, - dėstė E.Mantulovas.
Pati žalia kranų spalva ir šūkis „Go for green“ tarsi simbolizuoja, kad „Sennebogen” atitinka aukščiausius gamtosaugos standartus.
Estijoje esanti „ScanBalt Crane” atstovauja ir didžiulei Kinijos kompanijai „Sany“, kuri gamina įvairiausią statybų ir krovos techniką. „Palgardo kranai“ pristato tik šios kompanijos uostinės veiklos technikos spektrą – konteinerių krautuvus ir sandėliavimo mašinas.
„Uostų krovos ir sandėliavimo technikos srityje jau jaučiamės esantys geri specialistai, galime patarti, padėti uosto kompanijoms, todėl mus ir domina tas spektras“, - teigė bendrovės „Palgardo kranai“ ir „Sennebogen” technikos pradavimo Lietuvoje vadovas E.Mantulovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas užkirto kelią A. Stumbrui bylinėtis dėl prisijungimo prie „Litgrid“ elektros tinklo1
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paliko galioti žemesnės instancijos teismo sprendimą nepriimti Rolando Pakso žento ir verslo partnerio Aivaro Stumbro skundo byloje dėl atmestų prašymų prisijungti prie bendrovės „Litgrid&ldquo...
-
„YIT Lietuva“ statys naują „Agrokoncerno“ fermų kompleksą – darbų vertė 52,6 mln. eurų1
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ karvių fermų kompleksą. 53 ha ploto sklype plėtojamas kom...
-
GIPL rangovė „Alvora“ kaltina energetikos institucijų vadovus šmeižtu
Pagrindinė Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) statybos rangovė „Alvora“ šmeižtu kaltina energetikos ministrą, GIPL užsakovės „Amber Grid“ bei Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovus, ta...
-
„BaltCap“ afera: aiškėja, kas galėjo nutikti su dingusiais milijonais39
Buvęs investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo partneris Šarūnas Stepukonis į Lietuvos lošimų bendrovės „Olympic Casino Group Baltija“ akcininkės Estijos to paties verslo įmonės „OB Holding 1&...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla8
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...