- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvių mitybos racionas neįsivaizduojamas be pieno produktų. Dauguma lietuvių (net 52 proc.) pieno produktus vartoja kiekvieną dieną ir išleidžia jiems apie 10 eurų per savaitę, rodo prekybos tinklo „Lidl“ užsakymu atlikto reprezentatyvaus tyrimo rezultatai. Kaip keičiasi lietuvių pieno produktų vartojimo įpročiai ir kokie gaminiai mėgstamiausi?
Pieno produktai sudaro svarbią lietuvių pirkinių krepšelių dalį. Tik 1 iš 100 gyventojų pieno produktus vartoja rečiau nei kartą per savaitę, kas penktas pieno gaminius vartoja 2-3 kartus per savaitę. Visgi didžioji dauguma vartoja juos kiekvieną dieną.
„Lidl Lietuva“ vyriausiosios asortimento vadovės Ilonos Čiužienės teigimu, prekybos tinklas nuolat siekia gilintis į savo pirkėjų norus ir poreikius, o šis tyrimas – dar viena galimybė atkreipti dėmesį į lietuvių vartojimo įpročius ir geriau atitikti jų pomėgius.
„Pieno produktai kasdien atsiduria ant daugumos šalies gyventojų stalo, tad jų kokybei ir šviežumui užtikrinti skiriame papildomą dėmesį. Tai įrodo ir nuolat plečiamas „Eurofins“ ženklu pažymėtas privačių „Lidl“ prekių ženklų pieno gaminių asortimentas, šiuo metu siekiantis jau 34 produktus. „Eurofins“ žymėjimas informuoja mūsų pirkėjus, kad juo paženklintų produktų kokybę tikriname papildomai“, – sako I. Čiužienė.
Populiariausias ne pienas, o jo gaminiai
Pieno populiarumas šalyje stebinti neturėtų – tai jau nuo seno Lietuvoje vartojamas gėrimas ir ne vieno tradicinio patiekalo ingredientas, o jo gaminiai – daugybės vaikų ir suaugusiųjų pamėgti pusryčių, pietų ar vakarienės pasirinkimai.
Pieną šiandien renkasi du iš trijų šalies gyventojų, tačiau dar dažniau lietuviai vartoja jo gaminius – grietinę, sviestą ar sūrį. Juos, kaip populiariausią pieno produktą, įvardijo maždaug 3 iš 4 apklaustųjų, rodo tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Kitus pieno gaminius – jogurtą ir kefyrą – kaip populiariausią pasirinkimą įvardijo apie pusė apklaustųjų, o varškės sūrelius – kas trečias.
Per savaitę – iki 10 eurų pieno gaminiams
Apklausos duomenimis, beveik pusė lietuvių per savaitę pieno gaminiams išleidžia iki 10 eurų, maždaug vienas iš penkių žmonių – iki 20 eurų, o dar 4 proc. – iki 30 eurų. Likę gyventojai per savaitę įsigyja pieno produktų arba už mažiau nei 5 eurus (25 proc.), arba už daugiau nei 30 eurų (2 proc.).
„Panašūs skaičiai dominavo ir tyrimo dalyvių paklausus, kurią jų maisto raciono dalį sudaro pieno gaminiai. Beveik pusė lietuvių teigė, kad ši dalis siekia iki 30 proc. iš visų jų per savaitę suvalgomų maisto produktų. Tai rodo, kad pieno produktai sudaro nemažą kasdieninio pirkinių krepšelio dalį. Suprasdami jų svarbą šalies gyventojų maisto racione, šių produktų kokybei skiriame išskirtinį dėmesį“, – teigia I. Čiužienė.
Pieno produktų pasirinkimai Lietuvą dalija pusiau
Pieno produktų vartojimo įpročiai skiriasi ir priklausomai nuo apklausos dalyvių gyvenamosios vietos, amžiaus ar net lyties. Įdomu tai, kad brandesnio amžiaus gyventojai (45-80 metų) įvardija labiau mėgstantys varškę, kefyrą, grietinę ir sviestą. Tuo tarpu, jogurtą, pieną ir varškės sūrelius dažniau valgo jaunesni (18-34 metų).
Tuo pat metu, apskrityse įsikūrę šalies gyventojai labiau mėgsta grietinę, sviestą, kefyrą ir pieną, o penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje) gyvenantys žmonės – varškės sūrelius ir jogurtus.
„Panašu, kad Lietuvą pagal pieno produktų vartojimo įpročius galima skelti į dvi dalis – jaunesnius miestų gyventojus ir vyresnius, apskrityse įsikūrusius žmones. Ir nors vidutinio šalies pirkėjo paveikslą nupiešti yra itin sunku, nes kiekvienas iš mūsų – individualus, tačiau didesnis šalies gyventojų supratimas suteikia žinias, reikalingas dar labiau pagerinti jų apsipirkimo patirtį“, – sako I. Čiužienė.
Papildomi žingsniai ir dėl kokybės, ir dėl pirkėjų
Pašnekovės teigimu, „Lidl“ asortimente esančios prekės yra vienintelės Lietuvoje, turinčios tarptautiniu mastu pripažintų kokybės tyrimų lyderių „Eurofins“ suteikiamą ženklą. Juo yra žymimi ne tik šviežios mėsos ir žuvies produktai, bet ir dalis pieno gaminių asortimento.
„Šis ženklas atspindi mūsų norą parodyti pirkėjams, kad juo pažymėtų prekių kokybei skiriame ypatingą dėmesį, o papildomos patikros „Eurofins“ laboratorijoje – dar viena „Lidl“ iniciatyva, kuri padeda užtikrinti siūlomų pieno gaminių šviežumą, skonį ir kokybę. Šių tyrimų metu yra tikrinami gaminių mikrobiologiniai saugos ir kokybės parametrai, jų rūgštingumas, atliekami maistinių verčių tyrimai ir sensorinis vertinimas, kontroliuojamas leistinas sunkiųjų metalų ir toksinų kiekis, tad matydami šį ženklą ant dar didesnio kiekio pieno gaminių, mūsų klientai gali neabejoti aukšta jų kokybe“, – sako „Lidl Lietuva“ vyriausioji asortimento vadovė.
Reprezentatyvią apklausą apie lietuvių pieno produktų vartojimo įpročius 2021 m. sausio mėn. „Lidl“ užsakymu atliko „Norstat“. Jo metu apklausti 801 18-80 metų amžiaus Lietuvos gyventojas.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune baigtas pirmasis „Radio City by CITUS“ etapas
Žaliakalnio karūna tituluojamoje laikinosios sostinės vietoje išskirtinių būsto projektų ir NT paslaugų kompanijos „Citus“ valdomame projekte „Radio City by CITUS“ baigtas pirmasis etapas. Į jį investuota apie 8,3 mln. E...
-
„Tele2“ grupė tvarumą raportuoja skaidriausiai: gavo solidų apdovanojimą
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ grupė sulaukė aukščiausio įvertinimo už skaidrias klimato ataskaitas – operatoriaus ataskaita pripažinta geriausia tarp 133 Stokholmo „OMX Large Cap“ biržos bendrovių. Tok...
-
Ieškoma naujo Statybos inspekcijos vadovo
Paskelbtas naujo Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos vadovo konkursas. ...
-
Kauno „Oktoberfest“ atsisveikina iki kitų metų10
Trečias kartas nemeluoja, o ketvirtas garantuoja. Ketvirtą kartą „Volfas Engelman“ organizuojama „Oktoberfesto“ šventė jau neabejotinai tampa tradiciniu rudens renginiu Kaune. Šventėje dalyvavo Jo Karališkoji D...
-
STT: Ukmergės, Šalčininkų ir Širvintų įmonėse – nepotizmo rizika1
Ukmergės, Šalčininkų ir Širvintų savivaldybių valdomų įmonių vadovų skyrimas be konkursų didina nepotizmo riziką, teigia Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT). ...
-
„Lietuvos geležinkelių“ korporatyvinių reikalų direktorius – A. Zubriakovas
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktoriumi nuo pirmadienio dirba Aleksandas Zubriakovas. ...
-
Pasipelnyti iš vogtų loterijos bilietų nebepavyks – pristatomas unikalus sprendimas4
Loterijos bilietų platinimo tinklą aptarnaujanti įmonė „Perlas Network“ įgyvendina unikalų technologinį sprendimą – momentinės loterijos apskaitos sistemą integruoja į parduotuvių kasų sistemą. Ši inovacija leidžia momen...
-
Vilniaus viešbučiai už TV transliacijas be licencijos turi sumokėti 42 tūkst. eurų1
Teismas įpareigojo sostinėje esančių viešbučių „Radisson Blu Hotel Lietuva“ Vilniuje ir „Best Western Vilnius“ valdytojus sumokėti 42 tūkst. eurų už pažeistas autorių teises – filmus, serialus ir televizij...
-
Neradus tinkamo kandidato vėl ieškoma Žemės ūkio duomenų centro vadovo
Neradus tinkamo kandidato iš naujo skelbiamas Žemės ūkio duomenų centro vadovo konkursas. ...
-
„Liūtukas ir Ko“ sėkmės receptas – 30 metų dėmesio kokybei ir darbuotojams10
Šaldytus koldūnus ir pusgaminius gaminantis „Liūtukas ir Ko“ per pastaruosius tris dešimtmečius augo, plėtėsi ir kėlė šaldytų pusgaminių kartelę. Per veiklos vystymo laiką įmonė užėmė lyderio poziciją ir jos ne...