- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė svarsto, kaip padengti valstybės valdomų "Lietuvos geležinkelių" nuostolius, kasmet patiriamus vežant keleivius vietos maršrutais. Susisiekimo ministerija siūlo valstybės prievolę kompensuoti nuostolius pakeisti į galimybę, atsižvelgus į biudžeto galimybes, be to, siūloma kuo labiau juos mažinti.
"Siūloma, kad būtų iš dalies kompensuojami keleivių vežimo nuostoliai. Kokia dalimi, nepasakyta, reiškia, jeigu iš dalies, kiek galėsi, kompensuosi, tai įstatymo nuostatos nepažeisi. Iš kitos pusės, norėta pasakyti, kad nuostoliai turėtų būti minimalūs. Stengtis, kad būtų minimalūs. Ir jų minimizavimui yra įvairių priemonių - tiek techninių, tiek maršruto optimizavimo. Konkuruoja tarpmiestiniai autobusai ir geležinkeliai, ir reikia pastudijuoti, ar tikrai reikalingi visi maršrutai", - po Vyriausybės pasitarimo žurnalistams sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Ministro patarėjo Ričardo Slapšio teigimu, siūloma, kad galimybė, o ne prievolė kompensuoti keleivių vežimo nuostolius būtų numatyta Geležinkelių kodekse.
"Atsižvelgiant į biudžeto galimybes, kiek tam galima skirti lėšų", - BNSsakė R.Slapšys. Jo teigimu, planuojama atlikti studiją ir įvertinti nuostolingus maršrutus.
"Bus daroma studija, kuri turėtų padėti atsakyti į klausimą, kurie geležinkelių maršrutai dubliuojasi su automobilių keliais, kurie turi būti uždaromi, o kurie - plėtojami", - BNS sakė R.Slapšys.
"Lietuvos geležinkelių" atstovas spaudai Vidmantas Gudas BNS sakė, jog šios veiklos nuostoliai pernai siekė 33,88 mln. eurų, tačiau kol kas bendrovė nekomentuoja, kaip jie bus dengiami.
"Kol kas niekas nepavesta, kol kas išsakyta ir daugiau idėjų, prie šito klausimo grįšime", - sakė R.Sinkevičius. Jo teigimu, keleivių vežimo nuostoliai yra labiau apskaitos klausimas.
"Tai daugiau buhalterinės apskaitos klausimas, ne tiek realybės. Realybę mes visi suprantame. Realybė yra tokia, kad tie nuostoliai yra kompensuoti iš kitų veiklos sričių, bet ne iš valstybės, bet įstatymas numato iš valstybės biudžeto. Tai kur ta skola? Kas skolingas geležinkeliams - Susisiekimo ministerija, Finansų ministerija, kas skolingas ar niekas neskolingas? Tuos buhalterinius dalykus reikia sutvarkyti", - tvirtino R.Sinkevičius.
Anot jo, kasmet valstybei iš biudžeto reikia kompensuoti apie 29 mln. eurų nuostolių, patirtų vežant keleivius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos bankas: bankų pelnas pernai augo du kartus
Lietuvoje veikiantys bankai, neaudituotais duomenimis, pernai uždirbo 986 mln. eurų grynojo pelno – du kartus daugiau nei 2022 metais (491 mln. eurų), ketvirtadienį pranešė Lietuvos bankas (LB). ...
-
Seime – valstybės ir vietos gynybos pramonės ryšius skatinančios pataisos
Seimui ketvirtadienį teikiamos Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisos, kurios leistų į valstybės vykdomą karinės technikos įsigijimą įtraukti Lietuvos įmones. ...
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams2
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos4
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių14
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
„LTG Cargo“ pradėjo testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos sistemą
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo lokomotyvuose testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos įrangą. Planuojama, kad pasiteisinus šiam tęstiniam projektui bendrovė galės sutaupyti iki 1,5 mln. eurų pe...