- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
-
Nauja patirtis maisto pramonėje: produkto idėjas siūlė vartotojai
Įprasta, kad gamybos įmonėse naujų produktų idėjos gimsta uždarame darbuotojų rate, pasitelkiant asmeninę patirtį ir vartotojų apklausų rezultatus. Televizijos ekranuose dar visai neseniai transliuota reklama, kurioje pasaulyje mėgstamo gėrimo receptūrą tobulina ne brandūs specialistai, o pagrindiniai produkto vartotojai – paaugliai. Panašią situaciją Lietuvoje ėmėsi įgyvendinti stambi maisto pramonės įmonė „Mantinga“ ir viena didžiausių aukštųjų mokyklų Lietuvoje – Kauno kolegija.
„Pažinti vartotoją, sukurti naujovę galima nebūtinai visuotinai įprastu būdu. Kartu su Kauno kolegija tam pasirinkome užsienio, ypač Skandinavijos šalyse išpopuliarėjusį, tačiau Lietuvos pramoninkų praktikoje naują metodą – vadinamąjį „hakatoną“. Tai renginys, kurio metu per ribotą laiką dalyviai turi sukurti ir išvystyti produkto koncepciją“, – teigia „Mantingos“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Mantas Agentas.
Produktą kuria vartotojai
Pasak kūrybinių dirbtuvių organizatorių, mintis įtraukti į produkto kūrimą pačius jo vartotojus versle nėra nauja, tačiau būdai tai padaryti – skirtingi. Anot „Mantingos“ atstovų, Kauno kolegijos komandos pateiktas pasiūlymas rengti tokio formato renginį suintrigavo – šios bendradarbiavimo formos įmonė iki šiol nebuvo išbandžiusi. „Turime patirties dirbdami su mokslininkais, o štai su studentais rimtai niekada nedirbome. Vis dėlto galimybė iš pirmų lūpų išgirsti šviežiausias mintis ir pasiūlymus – vertinga informacija įmonei, jautriai reaguojančiai į vartotojų poreikius“, – apsisprendimą dalyvauti projekte komentuoja M. Agentas.
Organizacijos bendromis pastangomis surengė intensyvias kūrybines dirbtuves, kuriose jėgas suvienijo kolegijos studentai, dėstytojai ir įvairių sričių įmonės darbuotojai. Tris dienas atskirose komandose dirbę dalyviai kūrė naujų skonių sumuštinius nuolat skubančiam, aktyviam jaunimui. Verslo statistikos duomenimis, sumuštinius Lietuvoje ir ne tik dažniausiai perka 15-35 metų vartotojai, todėl jaunimo įtraukimas tobulinant produktus – logiškas ir įmonės, ir aukštosios mokyklos žingsnis. Verslo ir mokymo įstaigos bendradarbiavimas gali atnešti vertingos patirties abiems pusėms – viena jų gauna edukacinę naudą, o kita – galimybę giliau pažinti vartotojus.
„Net nesitikėjome, kad gautos idėjos bus tokios artimos mūsų realybei, jas išplėtojus tikrai galima diegti į gamybą. Tą ateityje ir padarysime“, – taip pasiūlymus įvertino M. Agentas, pripažindamas, kad rezultatai viršijo įmonės lūkesčius.
Abipusis laimėjimas
Bendrovės „Mantinga“ vadovybė pasakoja, kad idėjų dirbtuvės leido patenkinti kelis įmonės interesus. Pirmiausiai jie galėjo iš arčiau ir betarpiškai pažinti tikslinės auditorijos įpročius, sužinoti tiesiogiai, kaip skirtingus produktus vertina jaunimas. „Inspiracijų paieškos – ypač svarbus procesas, nes vien per metus į rinką išleidžiame arti 150 naujų produktų. Mūsų kolektyvui tai davė impulsą išsilaisvinti iš tam tikrų normų, pasisėmėme įkvėpimo tolimesniam asortimento vystymui“, – sako „Mantingos“ komercijos direktorė Linutė Žemaitienė, pabrėždama, kad projektas padėjo į produkciją pažvelgti galutinio vartotojo akimis.
Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas.
„Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas“, – sako Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotojas komunikacijai Antanas Vaidelys, akcentuodamas kolegijos studijų filosofiją – rengti tokius specialistus, kurių įgytos aukštojo mokslo žinios yra pritaikomos praktiškai.
Pasak edukologijos specialistų, efektyviausias yra realiomis problemos grįstas mokymas, todėl galimybė studentams dar besimokant narplioti įmonės realijas – tiesiog neįkainojama.
„Šiuolaikinėse įmonėse ypač svarbus gebėjimas susikalbėti skirtingų sričių specialistams, retos profesijos žmogus dirba absoliučiai vienas asmeniškai kurdamas projektą. Todėl kūrybinėse dirbtuvėse geriausio rezultato pasiekė ta komanda, kuri sugebėjo suderinti maisto technologų, vadybos, pakuotės dizaino kūrėjų pasiūlymus“, – pasakoja A. Vaidelys.
Atviri jauniems specialistams
„Šios dirbtuvės – puikus pavyzdys, kaip Lietuvos įmonės gali integruoti jaunimą ir sudominti darbu savo šalies įmonėje. Mes visuomet siekiame būti atviri įvairių specialybių jauniems potencialiems darbuotojams, sudarome sąlygas ne tik atlikti praktiką, bet ir įsidarbinti, tobulėti, augti kartu su besiplečiančia tarptautine įmone“, – sako M. Agentas.
A. Vaidelio nuomone, šis atvejis parodo, kad Lietuvos situacija verslo bendruomenėje keičiasi. Šiandien verslas ne tik reikalauja paruoštų specialistų, bet ir yra pasiruošęs duoti. Prie šiuolaikiškos, kvalifikuotos ir kūrybiškos darbo jėgos ugdymo prisideda ir pats darbdavys, telkiantis reikalingus išteklius, tarp kurių tokiuose projektuose reikšmingi – įmonės skiriamo personalo įsitraukimas į procesus ir jos skiriamas laikas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Derybose su „Rheinmetall“ tariamasi dėl gamyklos statybų pradžios rudenį
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos Lietuvoje statybas siekiama pradėti jau šių metų rudenį, skelbia derybas su koncernu pradėjusi Ekonomikos ir inovacijų ministerija. ...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
„Teleloto“ studija virs podiumu
„Ar gali pasiūti „Teleloto“ palaidinę? Kaip išsinuomoti „Teleloto“ suknelę? Įmanoma nusipirkti „Teleloto“ kojines? Tokius ir panašius klausimus jaunoji dizainerė Karina Panina pastaraisiais metais gi...
-
„Fazer“ svarsto apie pokyčius gamyboje: sieks užtikrinti konkurencingumą Baltijos kepyklų rinkoje3
Greitojo vartojimo produktų įmonių grupė „Fazer“ siekia stiprinti savo pozicijas visose rinkose. Kaip vieną iš strateginių veiksmų, svarsto apie galimybę visas Baltijos šalių kepyklas sujungti į vieną gamybos padalinį Ogr...
-
„Panevėžio statybos trestas“ gavo 156 mln. eurų Ignalinos AE užsakymą2
Viena didžiausių šalyje statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST) gavo 156 mln. eurų vertės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) užsakymą statyti radioaktyviųjų atliekų atliekyną, antradienį pranešė PST. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
LTG pritaikė Vilniaus intermodalinį terminalą NATO kroviniams3
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) Vilniaus intermodaliniame terminale pradės krauti NATO karinius krovinius. Pritaikius terminalą tikimasi sparčiau gabenti krovinius iš Pabradės karinio poligono ir taip mažiau apkrauti kelius, p...
-
Pažintis su chirurgu – iš anksto suplanuota, saugi pacientui4
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Kauno ligoninės Chirurgijos skyriaus vadovas gydytojas Edvinas Dainius sklaido mitus apie pusmečio eiles chirurgo konsultacijai ir ragina pacientus nedelsti – iš anksto suplanuotos operacijos p...
-
„Rheinmetall“ gamyklai reikės naujų elektros pastočių, dujų skirstymo stočių7
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ planuojamą amunicijos gamyklą svarstant statyti Radviliškio rajone, energetikos infrastruktūrą valdančios įmonės sako, kad tokią gamyklą norint prijungti prie jų tinklų gali t...