- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apsauginės veido kaukės ir skydeliai, vienkartinės pirštinės, pertvaros, įvairios dezinfekavimo priemonės, pirkėjų srautų reguliavimas, apmokami COVID-19 tyrimai, darbuotojų draudimas – šioms ir kitoms koronaviruso prevencijos priemonėms lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ nuo pandemijos pradžios 2020-ųjų pavasarį jau skyrė daugiau nei 4 mln. eurų.
„COVID-19 pandemija atnešė kardinalių pokyčių į kiekvieno gyvenimą, ir nors ribojimai bei reikalavimai prekybos sektoriui nuolat keičiasi, savo darbuotojų ir klientų saugumui „Maxima“ visada skiria didžiausią prioritetą. Nuo pat pandemijos pradžios kiekvieną mėnesį papildomai skiriame apie 300 tūkst. eurų, kad būtų užtikrintas saugus apsipirkimas klientams ir saugi darbo aplinka mūsų darbuotojams, kurie kasdien susiduria su realia COVID-19 viruso grėsme“, – sako „Maximos“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.
Sugriežtinta higienos kontrolė
Nuo pat COVID-19 pandemijos pradžios „Maximos“ darbuotojai yra aprūpinti visomis apsaugos priemonėmis: veido kaukėmis, vienkartinėmis pirštinėmis, rankų dezinfekantais. Taip pat pritaikyti kompleksiniai COVID-19 prevencijos sprendimai, kurie padeda užkirsti kelią koronaviruso plitimui. Pavyzdžiui, visose „Maxima“ parduotuvėse dar pirmojo karantino pradžioje buvo sumontuotos organinio stiklo pertvaros, skiriančios darbuotojus nuo pirkėjų, sužymėti saugūs atstumai prie kasų ir vitrinų, pastatytos rankų dezinfekavimo stotelės pirkėjams.
„Žmones apsipirkimo metu skatiname naudoti nemokamai vienkartines pirštines bei dezinfekuoti rankas. Taip pat norime priminti, kad vienkartines veido apsaugos kaukes yra būtina reguliariai keisti. Apsiperkantiems „Maxima“ parduotuvėse yra galimybė nemokamai gauti apsauginę veido kaukę“, – teigia J. Bivainytė.
Tiek pernai pavasarinio karantino metu, tiek rudenį Lietuvoje prasidėjus antrajai koronaviruso bangai, „Maximos“ parduotuvėse įvesti itin sugriežtinti higienos reikalavimai. Po kiekvieno panaudojimo dezinfekuojami pirkinių vežimėliai ir krepšeliai, reguliariai dezinfekuojami ir kiti paviršiai: kasų juostos, prekių susidėjimo zonos, svarstyklės, kortelių skaitytuvai ir pan. Taip pat dezinfekuojami įvairūs paviršiai ir tarnybinėse patalpose. Parduotuvės yra reguliariai valomos šlapiuoju būdu, o jų vėdinimo sistemose padidinta šviežio oro cirkuliacija.
Pirkėjų srautų reguliavimui – 0,7 mln. eurų
Šiuo metu į „Maxima“ parduotuves įeinančių pirkėjų srautai yra stebimi ir reguliuojami, laikantis Vyriausybės reikalavimo, kad vienam pirkėjui užtikrinta būtų ne mažiau 15 kv. m ploto. Srautus stebi ir juos reguliuoja apsaugos darbuotojai.
Ribojimai ir reikalavimai prekybos sektoriui nuolat keičiasi, bet savo darbuotojų ir klientų saugumui „Maxima“ visada skiria didžiausią prioritetą.
Skaičiuojama, kad pirkėjų srautų valdymo ir apsaugos stiprinimo sąnaudos papildomai pernai išaugo apie 700 tūkst. eurų.
Taip pat papildomai srautų stebėjimui „Maxima“ parduotuvėse yra taikomas pirkinių krepšelių ir vežimėlių principas – jų yra tiek, kiek vienu metu parduotuvėje gali būti žmonių.
Pasiteisinusi praktika: profilaktiniai COVID-19 tyrimai
Daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų visoje Lietuvoje turinčioje įmonėje COVID-19 situacijos valdymui paskirta atskira komanda. „Koronaviruso prevencijai užtikrinti yra paskirti atskiri kolegos, kurie kasdien dirba šiuo klausimu. Esame pasitvirtinę vidines tvarkas bei sukūrę procesą, kad prireikus operatyviai įgyvendintume koronaviruso užkardymo veiksmus.
Taip pat glaudžiai bendradarbiaujame su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru (NVSC), patys surenkame ir operatyviai teikiame informaciją apie susirgusių darbuotojų galimus kontaktus bei vadovaujamės NVSC rekomendacijomis“, – pažymėjo „Maximos“ vadovė J. Bivainytė.
Pasak jos, pasiteisinęs sprendimas yra profilaktinis darbuotojų tikrinimas nuo COVID-19 infekcijos, jei pastebimi pasikartojantys susirgimai tuose pačiuose padaliniuose. „Tai yra veiksmingas būdas užkardyti COVID-19 plitimą ir išvengti koronaviruso protrūkio“, – pabrėžė J. Bivainytė. Darbuotojų tyrimus bendrovė apmoka savo lėšomis. Iš viso profilaktiniams „Maximos“ darbuotojų tyrimams pernai skirta per 33 tūkst. eurų.
Tarnybinėse patalpose laikomasi sugriežtintos higienos kontrolės, o parduotuvėje ar kitame padalinyje nustačius COVID-19 atvejį darbuotojui, atliekama pilna patalpų dezinfekcija. Griežtai valdomos ir darbuotojų pamainos, kad skirtingose pamainose dirbantys kolegos neturėtų kontaktų.
Išskirtinis dėmesys – darbuotojams
„Dabartiniu laikotarpiu esame sutelkę itin didelį dėmesį, kad stiprintume darbuotojų sveikatą ir savijautą. Taikome įvairias priemones, kurios padeda užtikrinti ramesnę, sveikesnę ir saugesnę darbo aplinką“, – pažymi „Maximos“ vadovė J. Bivainytė
Darbuotojams yra numatytos papildomos poilsio pertraukėlės, į kasdien patiekiamų šiltų pietų racioną įtraukta daugiau daržovių ir vaisių, taip pat ruošiamos sveikatingos imunitetą stiprinančios arbatos.
Visiems „Maximos“ darbuotojams kasdien po kelis kartus matuojama temperatūra, o jei jie jaučiasi prastai, turi peršalimo ar gripo simptomų, jų prašome likti namuose.
Praėjusių metų pabaigoje, kaip ir kasmet, visi „Maximos“ darbuotojai galėjo nemokamai pasiskiepyti nuo sezoninio gripo. Šia galimybe pasinaudojo beveik 30 proc. darbuotojų. Apmokėti darbuotojų skiepams bendrovė skyrė per 40 tūkst. eurų.
Be to, „Maxima“ buvo viena iš pirmųjų Lietuvos įmonių, kuri dar pernai pavasarį visus savo esamus ir būsimus darbuotojus apdraudė specialiu draudimu nuo COVID-19 ligos. Šis draudimo paketas numato, kad kiekvienam, susirgusiam COVID-19 infekcija ir besigydančiam ligoninėje, bus mokami ligonpinigiai.
Taip pat visi „Maximos“ darbuotojai yra apdrausti papildomu sveikatos draudimu. Jis suteikia galimybę greičiau ir paprasčiau patekti pas medikus tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose. Papildomam darbuotojų sveikatos draudimui skirta 1,5 mln. eurų.
Padidinta ir finansinė motyvacija
Per COVID-19 pandemiją pernai buvo išplėsta darbuotojų premijavimo sistema. Praėjusiais metais „Maximos“ darbuotojams išmokėtas skatinamųjų premijų fondas siekė 15 mln. eurų ir, palyginus su 2019-aisiais, buvo net 44 proc. didesnis. Be įprastų skatinamųjų priedų, pavasarį karantino laikotarpiu papildomai buvo išmokėta 1,5 mln. eurų premijų.
Iki 15 mln. eurų per praėjusius metus išaugęs skatinamųjų premijų fondas, pasak „Maximos“ vadovės ir šįmet išliks panašaus dydžio. „Skatinamosios premijos yra tik dalis mūsų darbuotojų pastangų įvertinimo. 2021-uosius jau pradėjome didindami bazinius darbuotojų atlyginimus, kuriems skirta beveik 8 mln. eurų“, – pabrėžė J. Bivainytė, „Maximos“ generalinė direktorė.
Be finansinės motyvacijos, bendrovė savo darbuotojams, kurie jaučia baimę ar įtampą, sudaro lanksčias sąlygas išeiti tiek apmokamų, tiek neapmokamų atostogų.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelionių organizatoriai taip pat bus atsakingi už turistų testus2
Vyriausybė posėdyje penktadienį nutarė nustatyti pareigą ne tik vežėjams, bet ir kelionių organizatoriams ir turizmo paslaugų teikėjams užtikrinti, kad į transporto priemones nepatektų keleiviai ar turistai, neturintys atlikto tyrimo COVID-19 liga...
-
Praktiniai patarimai ieškantiems naujo televizoriaus
Renkantis naują televizorių, verta atkreipti dėmesį ne tik į svarbius jo techninius parametrus. Norint išsirinkti tinkamiausią variantą, svarbūs ir praktiniai kriterijai: koks rekomenduojamas televizoriaus dydis, kabinimo būdas, kokie kiti pasi...
-
LVAT pakeitė sprendimą dėl asmeninės atsakomybės dviejų įmonių vadovams
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) sprendimo dalį, kuria bendrovės „Ledevila“ vadovui ir buvusiai „Elmis“ vadovei buvo skirtos asmeninės sankcijos už tai, ...
-
Ketvirtis milijono lietuviškų tulpių „Maximoje“ skelbia pavasarį3
Algimanto Žemaičio gėlininkystės ūkyje šiuo metu – pats darbymetis. Šimtai tūkstančių tulpių iš Alytaus rajone esančių šiltnamių keliauja į „Maximos“ parduotuves visoje Lietuvoje. Šeimos ūkyje ...
-
„Oro navigacija“ tęsia skrydžių valdymo sistemų atnaujinimą
Praėjusią savaitę VĮ „Oro navigacija“ pradėjo teikti skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje naudojantis naująja skrydžių valdymo sistema „iTEC“. Sėkmingai paleidus šią sistemą, Vilniaus aerodromo skrydži...
-
„Limeta“ ir „Graina“ per dvejus metus laimėjo 1,7 tūkst. pirkimų už 58 mln. eurų
Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) tyrime įtariamos įmonės „Limeta“ ir „Graina“ per pastaruosius dvejus metus laimėjo daugiau kaip 1,7 tūkst. viešųjų pirkimų, kurių suma viršija 58 mln. eurų, rodo Vieš...
-
Bendrovė „Toks“ atnaujina 20 proc. tarpmiestinių autobusų reisų
Tolimojo keleivinio transporto kompanija („Toks“) nuo kovo 5 d. atnaujina penktadalį tarpmiestinių reisų. Pirmiausiai bus atnaujinami tie maršrutai, kuriais keliaudavo daugiausiai keleivių. ...
-
„Mano daktaras“ perka atsiliepimų platformą pincetas.lt
Bendrovė „Mano daktaras“, valdanti internetinių registracijų pas gydytojus portalą manodaktaras.lt., pranešė perkanti pacientų atsiliepimų platformą pincetas.lt valdančią bendrovę „Digibitas“. ...
-
Verslo nuomonės lyderių komunikacija pagal sektorius: triumfuoja mažmena ir bankai
Verslo nuomonės lyderių reitingą kasmet sudaranti „Kantar“ bendrovė išanalizavo aktyviausių sektorių ir ekspertų komunikaciją. Šių metų antrąjį pusmetį papildomai į tyrimą įtraukti prekybos ir pramogų centrų bei dega...
-
Kauniečiai dalinasi pirmaisiais atsiliepimais apie „Rekviem“ atsisveikinimo namus12
Kaune įkurti atsisveikinimo namai „Rekviem“ per pirmąjį veiklos mėnesį sulaukė klientų dėmesio ir palankių įvertinimų. Gamtos apsuptyje prie Neries esančių naujos koncepcijos „Rekviem“ atsisveikinimo namų darbuotojai sako,...