- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Luminor“ perspėja: finansiniai sukčiai siuntinėja apgaulingas žinutes bei laiškus
-
„Luminor“ perspėja: finansiniai sukčiai siuntinėja apgaulingas žinutes bei laiškus
-
„Luminor“ perspėja: finansiniai sukčiai siuntinėja apgaulingas žinutes bei laiškus
-
„Luminor“ perspėja: finansiniai sukčiai siuntinėja apgaulingas žinutes bei laiškus
„Luminor“ bankas perspėja klientus apie itin išaugusį „fišingo“ (angl. phishing) atakų skaičių. Finansiniai nusikaltėliai gyventojams siunčia apgaulingas trumpąsias žinutes ir elektroninius laiškus, kuriais siekia išvilioti su prisijungimu prie banko sąskaitos susijusius duomenis. Banko sukčiavimo prevencijos ekspertai primygtinai rekomenduoja žinutėse esančių nuorodų bei priedų laiškuose neatidaryti. Supratę, kad nukentėjote nuo sukčių atakos, nedelsdami kreipkitės į banką ir teisėsaugos institucijas.
„Fišingo“ – finansinio sukčiavimo formos, kuria per suklastotas internetines svetaines siekiama išgauti privačius asmens duomenis – atakų skaičius išaugo žiemos švenčių metu, pažymi „Luminor“ banko sukčiavimo prevencijos ekspertai.
„Šiuo metu sulaukiame klientų pranešimų apie du pagrindinius „fišingo“ atakų scenarijus – pirmuoju siekiama priversti gyventoją atidaryti suklastotą internetinę svetainę, kurios aplinka panaši į mobiliojo banko, ir joje suvesti prisijungimo prie interneto banko duomenis. Antruoju – atidaryti prie elektroninio laiško prisegtą priedą su kenkėjiška programa. Abiejų scenarijų tikslas yra išgauti gyventojo prisijungimo prie banko sąskaitos ar kitus privačius duomenis ir jais pasinaudoti siekiant finansinės naudos. Tiesa, džiugina tai, kad didelė dalis klientų jau moka atpažinti finansinių sukčių atakas ir aktyviai apie tai informuoja banką“, – sakė „Luminor“ banko sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas.
Pasak L. Sadecko, pirmuoju „fišingo“ atakos atveju, kai klientams siunčiamos trumposios žinutės, finansiniai nusikaltėliai informuoja nusikaltimo auką apie neva aptiktą įtartiną veiklą gyventojo banko sąskaitoje. Žinutėje pateikiama nuoroda į suklastotą internetinę svetainę, kurios aplinka yra panaši į mobilųjį banką.
Sukčių suklastotoje svetainėje pateikiami tik prisijungimo prie tariamo mobilaus banko laukeliai – taip nusikaltimo auka skatinama kuo greičiau suvesti savo duomenis. Jei duomenys suvedami, nusikaltėliai nedelsdami mėgina jais pasinaudoti – prisijungti prie tikro interneto banko, inicijuoti mokėjimo operacijas ar aukos vardu sukurti naują „Smart-ID“ paskyrą.
„Luminor“ nuotr.
„Sukčiai kopijuoja oficialių svetainių stilių, išdėstymą. Šiuo atveju suklastota svetainė atrodo itin panaši į „Luminor“ mobilųjį banką. Įtarimą sukelti turėtų žinutėje pateikiama nuoroda – jos galūnė „com“, o ne Lietuvoje veikiančioms bendrovėms įprasta „lt“, naudojami papildomi žodžiai pridėti prie banko pavadinimo. Net jei sulauktumėte žinutės, kurioje pateikiama nuoroda yra identiška jūsų dažnai naudojamai, bet neatpažįstate žinutės siuntėjo – nespauskite jos. Geriau susiraskite interneto svetainę savo naršyklės istorijoje arba svetainės adresą suveskite rankiniu būdu“, – teigė L. Sadeckas.
Antruoju „Luminor“ fiksuojamu sukčiavimo scenarijumi nusikaltėliai banko vardu klientams siunčia elektroninius laiškus su priedais. Anot L. Sadecko, atidarius laiško priedą asmens kompiuteris užkrečiamas kenkėjiška programa, kuri gali rinkti privačius duomenis ar užrakinti kompiuterį tol, kol nusikaltimo auka sutiks sumokėti išpirką nusikaltėliui.
Kenkėjiškų programų galimybės praktiškai neribotos – su jomis sukčiai gali išgauti slaptažodžius, pavogti svarbią informaciją ar išvis apriboti jūsų prieigą prie kompiuterio. Jeigu supratote, kad buvote apgautas ir atidarėte sukčių atsiųstą failą, reikėtų nedelsiant kreiptis į informacinių technologijų specialistus, siekiant identifikuoti ar kompiuteryje nėra įdiegta kenkėjiškų programų“, – sakė L. Sadeckas.
„Luminor“ nuotr.
„Luminor“ ekspertai pataria sulaukus SMS žinutės ar elektroninio laiško banko vardu, kuris kelia įtarimą – neatidarinėti jame pateiktų nuorodų, o verčiau susisiekti su „Luminor“ banku oficialiu klientų aptarnavimo telefono numeriu +370 5 239 3444.
„Jeigu sulaukėte sukčių, apsimetančių banko darbuotojais, skambučio, nedelsdami nutraukite pokalbį ir jokiu būdu neatskleiskite asmeninės informacijos apie prisijungimą prie internetinės bankininkystės, mokėjimo kortelę ar Smart‑ID paskyrą. Jeigu kilo įtarimas, kad jūsų internetinės bankininkystės prisijungimai ar kita jautri, su banko sąskaita susijusi informacija, galėjo būti pavogti, kuo greičiau praneškite apie tai „Luminor“ bankui. Jei visgi nutiko taip, jog praradote lėšas dėl galimo sukčiavimo, rekomenduojame nedelsiant kreiptis į teisėsaugos institucijas bei kartu į banką“, – sako „Luminor“ ekspertai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą6
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Teismas atmetė „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl naujų Vilniaus oro uosto rinkliavų1
Teismas atmetė Airijos ir Vengrijos oro bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl 2023 metais padidintų rinkliavų Vilniaus oro uoste, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
Kaip per Velykas dirbs prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ praneša, kad šeštadienį prieš Velykas, kovo 30 d., dirbs pirkėjams įprastu grafiku, o štai šventinį Velykų sekmadienį nedirbs visai. ...
-
Senos, avarinės būklės patalpos Garliavoje atgijo prekybai ir bendruomenės poreikiams1
„Iš lauko – ant stalo“ tokiu šūkiu antrus metus Garliavos miestelio bendruomenę pasitinka „Ūkio sakmės“ turgelis, kuriame ne tik gausus vietinių ūkininkų ir gamintojų produkcijos asortimentas, bet ir edukacin...
-
Apeliacinis teismas pripažino – likviduojamos „Arvi fertis“ bankrotą T. Dudėnas inicijavo tyčia1
Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad likviduojamos bendrovės „Arvi fertis“ bankrotas buvo tyčinis, ir paliko galioti metų pradžioje apygardos teismo priimtą nutartį. Pagal ją buvusiam įmonės vadovui Tomui Dudėnui taip pat metams a...
-
„Žalgiris“ priėmė tvarumo iššūkį – per renginius naudos daugkartinius puodelius2
Po masinių renginių stadionuose bei arenose susikaupia daugybė aplinką teršiančių vienkartinių indų, todėl „Žalgirio“ arenos atstovai pristato alternatyvą – daugkartinio naudojimo puodelius. Prognozuojama, kad įgyvendinus i...
-
Stalo dekoras – ne tik akims, bet ir sielai. Velykų belaukiant...1
Šiandieninės stalo serviravimo tendencijos – tai senovės kilmingųjų palikimas derinamas su naujausiomis dekoravimo madomis. ...
-
Velykinis stalas gali būti ne tik gausus, bet ir stilingas – naujausios dekoro tendencijos
Nors kalendorinis pavasaris jau čia, visi žino – spalvingiausią ir gražiausią metų sezoną pradeda Velykos. Juk būtent ši šventė asocijuojasi su ryškiomis spalvomis, ką tik pražydusiomis gėlėmis ir kitais pavasario akcent...
-
A. Armonaitė lankosi programinės įrangos kūrimo įmonėje: Lietuva gali turėti naują vienaragį10
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė ketvirtadienį lankosi Vilniaus programinės įrangos saulės elektrinėms kūrimo įmonėje „PVcase“. Anot jos, „PVcase“ galėtų tapti trečiuoju Lietuvos „vienaragiu...
-
VPT vadovas: išvada dėl Nacionalinio stadiono koncesijos sutarties – netrukus7
Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) netrukus baigs rašyti išvadą dėl būsimo Nacionalinio stadiono komplekso koncesijos sutarties, žada įstaigos vadovas. Pasak Dariaus Vedricko, išvada bus paviešina šią arba kitą sa...