- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Teisėsaugos ir žiniasklaidos akiratyje atsidūrusios didžiausios valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju vadovu paskirtas naftos ir SGD krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, kuris kartu su dabartiniu susisiekimo ministru Roku Masiuliu yra dirbęs vienoje komandoje, „Klaipėdos naftai“ įgyvendinant suskystintų gamtinių dujų terminalo projektą. M.Bartuška sako tikįs, kad jam pavyks paversti „Lietuvos geležinkelius“ skaidria įmone.
Naujai paskirtai bendrovės valdybai vadovauja nepriklausomas ekspertas ir buvęs energetikos viceministras Romas Švedas. Jie paskirti pirmajame įmonės valdybos posėdyje penktadienį. Tai pirmas kartas nepriklausomos Lietuvos istorijoje, kai naujas ministras taip greitai - per 3 dienas - pakeičia valstybės valdomos įmonės vadovybę.
R.Masiulis: „Lietuvos geležinkeliai“ turi būti skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys
„Pirmoji užduotis M.Bartuškai yra atlikti pilną teisinį ir finansinį auditą, sutvarkyti viešuosius pirkimus, bendradarbiauti su teisėsauga ir „Lietuvos geležinkelius“ paversti tokia įmone, kuria galėtume didžiuotis, kad ji būtų skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys“, - penktadienį spaudos konferencijoje pranešė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
„Reformos yra reikalingos skaidrinant įmonę. Dėl struktūrinių, organizacinių reikalų, ar bus įmonės skaidoma, ar neskaidoma, ar kitos formos, ką daryti su praktikomis, tai pamatysime su laiku. Šiame etape tai yra svarbus klausimas, bet jis antras po situacijos įvertinimo. Pradėjus darbą, gavus daugiau informacijos, bus galima atsakyti“, - apie permainas „Lietuvos geležinkeliuose“ sakė R.Masiulis.
Paklaustas, kodėl taip greitai buvo pakeista „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė, susisiekimo ministras teigė, kad įmonė jau seniai buvo pribrendusi pokyčiams.
„Dėl greitumo tai manau visiems akivaizdu, kad įmonėje situacija yra tokia, kad ji pribrendusi pokyčiams. Esame girdėję ir kad buvę ministrai, mano bendrapavardis Eligijus (E.Masiulis - BNS) yra kalbėjęs apie reformas, ir Rimantas Sinkevičius (buvęs susisiekimo ministras - BNS) buvo kalbėjęs apie reformas „Lietuvos geležinkeliuose“, bet vieni ar kiti dalykai sustabdydavo tas refomras. Aš tą pamoką išmokau, kad jei reikia daryti reformas, jas reikia daryti greitai. Įmonė yra tokioje padėtyje, kad tos reformos yra būtinos“, - sakė R.Masiulis.
Jis teigė kol kas neturintis informacijos apie bendrovės vidaus sandorius.
„Kol kas informacija apie vidaus sandorius nepateikta. Bet pirma užduotis vadovui, kad būtų atliktas teisinis ir finansinis auditas, bendradarbiaujant su Viešųjų pirkimų tarnyba ir su teisėsauga. Rezultatai bus vėliau, bet šiuo metu informacijos dar neturime“, - sakė R.Masiulis.
Pastaruoju metu žiniasklaida kėlė klausimus dėl galimai neskaidrių „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių. Bendrovė šią savaitę žadėjo paviešinti visą informaciją apie juos, tačiau to iki šiol nepadarė, esą dar laukiama antrinių bendrovių valdybų pritarimo viešinti konfidencialią informaciją.
M.Bartuška: tikiu, kad galime pakeisti „Lietuvos geležinkelius“
„Laukia didelis darbas ir ta situacija, kuri yra „Lietuvos geležinkeliuose“, šiandien yra taisytina ir tikiu, kad mes savo darbu galime pakeisti situaciją, pakeisti „Lietuvos geležinkelius“, kad tai būtų skaidri, aiškiais principais valdoma bendrovė ir neštų naudą valstybei“, - kalbėjo M.Bartuška, kuris jau penktadienį bus pristatytas bendrovei.
Jis teigė kol kas negalintis komentuoti konkrečių darbų ir teigė, kad pirmiausiai reikia susipažinti su situacija.
„Mes ryžtingai ir ambicingai žiūrėsime į „Lietuvos geležinkelius“, aktyviai spręsime iššūkius, pasidarysim planą, aptarsim su valdyba. Reikia užtikrinti projektų įgyvendinimą ir manau, kad visus pokyčius ir strateginius tikslus koordinuosime atsakingai. (...) Pirmiausiai reikia įvertinti situaciją, reikia pamatyti struktūrą. Bendras principas, kad sieksime, jog bendrovė veiktų efektyviai, konkurencingai, užtikrinant maksimalius krovinių srautus per Lietuvą ir teikiant kokybiškas paslaugas“, - kalbėjo M.Bartuška.
Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas taip pat teigė, kad įmonė turės atsisakyti šimtų tūkstančių eurų vertės reklamos ir viešinimo sutarčių.
„Jeigu išlaidos nereikalingos, jos, be abejo, bereikalingai patiriamos ir čia klausimo nėra. Bendrovė turi naudotis viešųjų pirkimų principais. Siekiant, kad įmonė būtų konkurencinga, išlaidos turi būti kontroliuojamos. Mes tikrai labai atsakingai tai darysime“, - tikino M.Bartuška, paklaustas, ar bus peržiūrėtos „Lietuvos geležinkelių“ šiemet pasirašytos sutartys.
Gruodžio pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė 455 tūkst. eurų vertės vienerių metų reklamos sutartį su „Publicum“ grupės reklamos agentūra „Ad Love“, o rugpjūtį - 346 tūkst. eurų vertės vienerių metų viešųjų ryšių sutartį su „VIP Viešosios informacijos partneriais“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas23
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą27
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada13
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis4
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade60
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“3
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...