Quantcast

M. Bartuška: tikiuosi paversti „Lietuvos geležinkelius“ skaidria įmone

  • Teksto dydis:

Teisėsaugos ir žiniasklaidos akiratyje atsidūrusios didžiausios valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju vadovu paskirtas naftos ir SGD krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, kuris kartu su dabartiniu susisiekimo ministru Roku Masiuliu yra dirbęs vienoje komandoje, „Klaipėdos naftai“ įgyvendinant suskystintų gamtinių dujų terminalo projektą. M.Bartuška sako tikįs, kad jam pavyks paversti „Lietuvos geležinkelius“ skaidria įmone.

Naujai paskirtai bendrovės valdybai vadovauja nepriklausomas ekspertas ir buvęs energetikos viceministras Romas Švedas. Jie paskirti pirmajame įmonės valdybos posėdyje penktadienį. Tai pirmas kartas nepriklausomos Lietuvos istorijoje, kai naujas ministras taip greitai - per 3 dienas - pakeičia valstybės valdomos įmonės vadovybę. 

R.Masiulis: „Lietuvos geležinkeliai“ turi būti skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys

„Pirmoji užduotis M.Bartuškai yra atlikti pilną teisinį ir finansinį auditą, sutvarkyti viešuosius pirkimus, bendradarbiauti su teisėsauga ir „Lietuvos geležinkelius“ paversti tokia įmone, kuria galėtume didžiuotis, kad ji būtų skaidrumo ir geros praktikos pavyzdys“, - penktadienį spaudos konferencijoje pranešė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Reformos yra reikalingos skaidrinant įmonę. Dėl struktūrinių, organizacinių reikalų, ar bus įmonės skaidoma, ar neskaidoma, ar kitos formos, ką daryti su praktikomis, tai pamatysime su laiku. Šiame etape tai yra svarbus klausimas, bet jis antras po situacijos įvertinimo. Pradėjus darbą, gavus daugiau informacijos, bus galima atsakyti“, - apie permainas „Lietuvos geležinkeliuose“ sakė R.Masiulis.

Paklaustas, kodėl taip greitai buvo pakeista „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė, susisiekimo ministras teigė, kad įmonė jau seniai buvo pribrendusi pokyčiams.

„Dėl greitumo tai manau visiems akivaizdu, kad įmonėje situacija yra tokia, kad ji pribrendusi pokyčiams. Esame girdėję ir kad buvę ministrai, mano bendrapavardis Eligijus (E.Masiulis - BNS) yra kalbėjęs apie reformas, ir Rimantas Sinkevičius (buvęs susisiekimo ministras - BNS) buvo kalbėjęs apie reformas „Lietuvos geležinkeliuose“, bet vieni ar kiti dalykai sustabdydavo tas refomras. Aš tą pamoką išmokau, kad jei reikia daryti reformas, jas reikia daryti greitai. Įmonė yra tokioje padėtyje, kad tos reformos yra būtinos“, - sakė R.Masiulis.

Jis teigė kol kas neturintis informacijos apie bendrovės vidaus sandorius.

„Kol kas informacija apie vidaus sandorius nepateikta. Bet pirma užduotis vadovui, kad būtų atliktas teisinis ir finansinis auditas, bendradarbiaujant su Viešųjų pirkimų tarnyba ir su teisėsauga. Rezultatai bus vėliau, bet šiuo metu informacijos dar neturime“, - sakė R.Masiulis.

Pastaruoju metu žiniasklaida kėlė klausimus dėl galimai neskaidrių „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių. Bendrovė šią savaitę žadėjo paviešinti visą informaciją apie juos, tačiau to iki šiol nepadarė, esą dar laukiama antrinių bendrovių valdybų pritarimo viešinti konfidencialią informaciją.

M.Bartuška: tikiu, kad galime pakeisti „Lietuvos geležinkelius“

„Laukia didelis darbas ir ta situacija, kuri yra „Lietuvos geležinkeliuose“, šiandien yra taisytina ir tikiu, kad mes savo darbu galime pakeisti situaciją, pakeisti „Lietuvos geležinkelius“, kad tai būtų skaidri, aiškiais principais valdoma bendrovė ir neštų naudą valstybei“, - kalbėjo M.Bartuška, kuris jau penktadienį bus pristatytas bendrovei.

Jis teigė kol kas negalintis komentuoti konkrečių darbų ir teigė, kad pirmiausiai reikia susipažinti su situacija.

„Mes ryžtingai ir ambicingai žiūrėsime į „Lietuvos geležinkelius“, aktyviai spręsime iššūkius, pasidarysim planą, aptarsim su valdyba. Reikia užtikrinti projektų įgyvendinimą ir manau, kad visus pokyčius ir strateginius tikslus koordinuosime atsakingai. (...) Pirmiausiai reikia įvertinti situaciją, reikia pamatyti struktūrą. Bendras principas, kad sieksime, jog bendrovė veiktų efektyviai, konkurencingai, užtikrinant maksimalius krovinių srautus per Lietuvą ir teikiant kokybiškas paslaugas“, - kalbėjo M.Bartuška.

Naujasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas taip pat teigė, kad įmonė turės atsisakyti šimtų tūkstančių eurų vertės reklamos ir viešinimo sutarčių.

„Jeigu išlaidos nereikalingos, jos, be abejo, bereikalingai patiriamos ir čia klausimo nėra. Bendrovė turi naudotis viešųjų pirkimų principais. Siekiant, kad įmonė būtų konkurencinga, išlaidos turi būti kontroliuojamos. Mes tikrai labai atsakingai tai darysime“, - tikino M.Bartuška, paklaustas, ar bus peržiūrėtos „Lietuvos geležinkelių“ šiemet pasirašytos sutartys.

Gruodžio pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė 455 tūkst. eurų vertės vienerių metų reklamos sutartį su „Publicum“ grupės reklamos agentūra „Ad Love“, o rugpjūtį - 346 tūkst. eurų vertės vienerių metų viešųjų ryšių sutartį su „VIP Viešosios informacijos partneriais“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

niko

niko portretas
Ar jau ka pasodino?

Faktas

Faktas portretas
Teks ir Šimėną išpirdolinti

saule

saule portretas
Dideles sekmes! Buk tvirtas ir nepalauziamas, saziningas vadovas!
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių