Quantcast

„Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaita: nuo atsinaujinančios energetikos iki tvaresnio asortimento

  • Teksto dydis:

„Lidl Lietuva“ skelbia jau antrąją įmonės tvarumo ataskaitą, kurioje gyventojai gali susipažinti su bendrovės progresu įvairiose tvarumo srityse. Tarp svarbiausių pasiekimų – beveik 100 proc. atsinaujinančios elektros energijos vartojimas, šimtatūkstantinė parama įvairioms visuomenės grupėms, dar daugiau tvaresnių produktų, geresnės sąlygos darbuotojams ir kiti.

„Mūsų strategijos dalis – pasiūlyti pirkėjams tvariausią asortimentą ir veikti kuo tvariau kiekviename žingsnyje. Norėdami atvirai parodyti, kaip mums sekasi įgyvendinti šiuos tikslus, pristatome jau antrąją „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitą, kurioje aprašyta 13 temų. Tarp jų – ekosistemų apsauga, rūpestis darbuotojais, išteklių taupymas ir perdirbimas, tvaresnių žaliavų naudojimas produktams gaminti, gyvūnų gerovė ir kitos“, – sakė „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė Rasa Didjurgytė.

Dėmesys aplinkosaugai

Naujausioje ataskaitoje aprašyti svarbiausi „Lidl Lietuva“ pasiekimai, tikslai bei veiklos rodikliai 2020–2021 m. finansiniais bendrovės metais, tai yra nuo 2020 kovo 1 d. iki 2022 vasario 28 d.

„Šiuo laikotarpiu daug pasiekėme mažindami neigiamą poveikį aplinkai. Pavyzdžiui, 2021 m. 99 proc. mūsų visos sunaudotos elektros energijos sudarė atsinaujinančių šaltinių energija. O nuo 2022 m. kovo mėnesio „Lidl Lietuva“ operatyvinė veikla yra neutrali klimatui, nes šiltnamio dujų emisiją, kurios kol kas negalime išvengti, kompensuojame, pasitelkdami specialius klimato projektus“, – sakė R. Didjurgytė.

„Lidl Lietuva“ nuotr.

Svarbu paminėti, kad „Lidl Lietuva“ ne tik perka žaliąją elektros energiją, bet ir gamina ją patys savo saulės elektrinėse, kurių šiuo metu jau turi 14 ir netrukus turės iš viso net 52.

„Taip pat mažinome tam tikrų išteklių naudojimą, pavyzdžiui, popieriaus sunaudojimą kainų leidiniams 2021 m. sumažinome net 44,6 proc. ir mažiname toliau“, – sakė R. Didjurgytė.

„Lidl“ pirmasis iš Lietuvos didžiųjų prekybos tinklų atsisako spausdinto kassavaitinio maisto produktų kainų leidinio. Nuo šių metų gegužės 1 d. visa informacija apie tinkle galiojančias prekių kainas ir vykstančias akcijas pirkėjams bus prieinama patogesniu atnaujintu skaitmeniniu formatu.

Be to, ataskaitiniu laikotarpiu „Lidl“ išsikėlė naujus tikslus dėl tvaresnių žaliavų ir asortimento bei nuosekliai tęsė bendradarbiavimą su pripažintomis tarptautinėmis organizacijomis dėl produktų sertifikavimo, pavyzdžiui, „Fairtrade“, „Rainforest Alliance“ ir kitomis.

Pavyzdžiui, 2021 finansiniais metais tvaresni, sertifikuoti kakavos produktai sudarė 59 proc. šių produktų bendro asortimento, tvaresnės žaliosios, juodosios ir raudonosios arbatos produktai – 25,6 proc., tvaresnės žuvies gaminiai – beveik 47 proc., tvaresnės kavos prekės – taip pat 47 proc.

„Siekdami mažinti neigiamą poveikį aplinkai taip pat daug dėmesio skiriame ir mūsų pesticidų mažinimo programai. Pavyzdžiui, 2021 m. „Lidl Lietuva“ išplėtė sąrašą nepageidaujamų pesticidų, kurių negali naudoti mūsų šviežių vaisių ir daržovių tiekėjai. Tokiu būdu prisidedame ne tik prie biologinės įvairovės tausojimo, bet ir prie produktų saugos vartotojams užtikrinimo“, – sakė R. Didjurgytė.

Filantropija ir gyvūnų gerovė

Minėtu laikotarpiu „Lidl Lietuva“ taip pat svariai prisidėjo prie filantropinių tikslų. Ukrainos pabėgėliams suteikta 200 tūkst. eurų vertės parama, o 2020–2021 finansiniais metais prekybos tinklas kartu su pirkėjais, aukojančiais savo depozitą „Lidl“ taromatuose, surinko virš 173 tūkst. eurų paramos vaikų dienos centrams.

Visos šios lėšos yra reguliariai pervedamos vaikų dienos centrus kuruojančioms organizacijoms – Maltos ordino pagalbos tarnybai, „Gelbėkit vaikus“ ir „Caritas“. Vaikų dienos centrams nuo 2017 m. gruodžio surinkta virš 410 tūkst. eurų.

„Lidl Lietuva“ bendradarbiauja ir su „Maisto banku“. Šiai organizacijai prekybos tinklas reguliariai iš visų parduotuvių Lietuvoje skiria maisto ir kitų produktų. Tokiu būdu remiami sunkiau besiverčiantys žmonės bei mažinamas maisto atliekų kiekis.

2022 m. „Maisto bankui“ buvo perduota 364 tonos maisto ir kitų produktų, kurių vertė – daugiau nei 646 tūkst. eurų. „Lidl“ „Maisto bankui“ taip pat skiria finansinę paramą, skirtą produktų surinkimo, vežimo, paskirstymo kaštams padengti.

„Didelį dėmesį skiriame ir gyvūnų gerovei. Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centrui, kuriame gydomi į krantą išmesti išsekę ruonių jaunikliai, kas mėnesį „Lidl Lietuva“ surenka vidutiniškai apie 5 tūkst. eurų. Nuo kiekvieno parduoto „Duok ruoniukui penkis“ daugkartinio maišelio paramai skiriama 0,05 euro. Per visą šios iniciatyvos laikotarpį nuo 2021 m. liepos jau surinkta virš 105 tūkst. eurų“, – sakė R. Didjurgytė. Taip pat „Lidl Lietuva“ siekia, kad iki 2024 m. pabaigos asortimente neliktų narvuose laikomų vištų kiaušinių. O iki 2025 m. pabaigos prekybos tinklas planuoja nustoti naudoti tokius kiaušinius privačių prekių ženklų produktų sudėtyse.

„Lidl Lietuva“ nuotr.

Rūpestis žmonėmis

Neatsiejama socialinės atsakomybės dalis – rūpestis savo darbuotojais, pažymi R. Didjurgytė. 2023 metais jau penktus metus iš eilės „Lidl Lietuva“ buvo įvertinta prestižiniu tarptautiniu geriausių darbdavių „Top Employer“ apdovanojimu. Darbuotojams buvo išplėstas privatus sveikatos draudimas, pakelti atlyginimai, plečiamas finansavimas papildomoms naudoms.

Taip pat „Lidl“ laikosi griežtos nuostatos dėl žmogaus teisių užtikrinimo visose savo tiekimo grandinėse bei skatina jose pragyvenimą užtikrinantį užmokestį ir pajamas bei sąžiningą vertės paskirstymą.

„Ypatingą dėmesį šioje srityje skiriame smulkiesiems ūkininkams ir jų šeimoms. Šiuo tikslu bendradarbiaujame su įvairiomis organizacijomis, pavyzdžiui „Cotton Made in Africa“ ir „Fairtrade“. 2021 finansiniais metais mūsų nuolatiniame ir akcinių prekių asortimente buvo net 130 „Fairtrade“ produktų. Šis skaičius, lyginant su 2020-aisiais, padidėjo daugiau nei dvigubai“, – sakė „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.

Taip pat daug dėmesio skiriama produktų saugai, kokybei bei sveikatai ir aplinkai palankios mitybos skatinimui. „Lidl Lietuva“ toliau įsipareigoja tobulinti savo privačių prekių ženklų produktų sudėtį bei papildyti asortimentą sveikatai palankesniais gaminiais.

„Pavyzdžiui, ir toliau vykdysime dar 2018 m. paskelbtą tikslą iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekių ženklų produktuose tiek pridėtinio cukraus, tiek pridėtinės druskos kiekį sumažinti 20 proc. Be to, išsikėlėme naują tikslą iki tų pačių metų galo palaipsniui didinti viso grūdo produktų kiekį mūsų asortimente“, – teigė R. Didjurgytė. Skaidrumo ir komunikacijos svarba „Lidl Lietuva“ tvarumo ataskaitoje taip pat pažymima, kad „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vertinime bendrovė už savo skaidrumą ir atsakomybę 2021 m. surinko maksimalų balų skaičių. Bendrovė nuolat skiria daug dėmesio teisinės atitikties valdymui, pavyzdžiui, duomenų apsaugai, korupcijos prevencijai ir kitiems.

Per visą „Lidl Lietuva“ gyvavimo laikotarpį įmonėje nenustatytas nė vienas korupcijos atvejis. „Sąžiningumas ir skaidri komunikacija su vartotojais ir partneriais – socialinės atsakomybės pagrindas. Dėl to ne tik viešiname lengvai suprantamu formatu parengtas tvarumo ataskaitas, bet ir reguliariai komunikuojame apie savo darbus tvarumo srityje kitais būdais.

Be to, prašome ir atgalinio ryšio iš visų suinteresuotųjų šalių – mūsų klientų, darbuotojų, partnerių ir kitų. Tai yra, kas du metus vykdome jų apklausas ir atliekame reikšmingumo analizę – aiškinamės, kurios tvarumo sritys suinteresuotosioms šalims yra svarbiausios, ir vertiname, kaip galime jose nuveikti dar daugiau“, – sakė R. Didjurgytė.

Visą tvarumo ataskaitą galima skaityti čia: https://www.lidl.lt/leidinys/tvarumo-ataskaita-2023/ar/0



NAUJAUSI KOMENTARAI

na

na portretas
Tam lidle prie darzoviu vaisiu visada purvina.ir nemaciau kad kas valytu.o nemaisto lentynose nieko nesuprasi viskas suversa ir sumesta belekaip.ir eilė prie kasos nes dazniausiai dirba viena.tai ne pardutuvė o kazkoks....

O

O portretas
A galimybiu pasas dar ten reikalingas?

.

. portretas
kam tas lidl, jei pasidare pienas "margė" o sprandine "utenos mesa". gerai, kad dar nera bmw lietuva, nes butu faros "vilma", kondicionierius "snaigė" ir sedynes "kauno baldai"
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių