Quantcast

Kokius vadovus labiausiai mėgsta pavaldiniai?

  • Teksto dydis:

Vadovo tikslas užtikrinti, kad įmonė veiktų sėkmingai, augtų, nuolat ieškotų naujų galimybių, išnaudotų susiklosčiusias ekonomines situacijas. Tačiau dažnam vadovui ne mažiau svarbu, kokie yra jo ir pavaldinių tarpusavio santykiai bei kokia įmonės personalo nuomonė apie jį.

Daugumai šiuolaikinių vadovų svarbu turėti pripažinimą net tik išorėje, bet ir įmonės viduje – būti geru vadovu darbuotojų akyse. Ne veltui, net ir tuomet, kai vyksta vadovų paieška bei atranka, kartais atsižvelgiama į kandidato buvusių kolegų, pavaldinių atsiliepimus.

Vadovas, kuris ne tik pasiekia puikių rezultatų, pasižymi lyderio savybėmis, bet ir randa bendrą kalbą su pavaldiniais, yra geidžiamas bet kokiame kolektyve ir užsitarnauja puikią reputaciją tarp kolektyvo bei konkurentų. Kokie gi vadovai dažniausiai tampa mėgstamais kolektyvo ir kokiomis savybėmis jie pasižymi?

Organizuotas ir informuojantis darbuotojus vadovas

Geras vadovas visuomet stengiasi planuoti svarbius veiksmus ir apie tai informuoja darbuotojus. Personalas itin vertina tokią darbo vietą ir aplinką, kai žino ką, kada ir kaip turi padaryti bei kokie tolimesni komandos planai. Ir priešingai, – vadovas, kuris praneša apie darbuotojų susirinkimą iki jo likus vos penkioms minutėms, bei nesistengia, kad darbuotojai aiškiai žinotų, ką ir kodėl turi atlikti, kelia nepasitikėjimą ir toli gražu netampa autoritetu. Organizaciniai įgūdžiai yra labai svarbūs dar tuomet, kai atliekama vadovų paieška. Tai, koks kandidato požiūris į komandos darbų planavimą ir informavimą, turi būti vienas iš pagrindinių vadovų atrankos rodiklių.

Geras vadovas visuomet stengiasi planuoti svarbius veiksmus ir apie tai informuoja darbuotojus. Personalas itin vertina tokią darbo vietą ir aplinką, kai žino ką, kada ir kaip turi padaryti bei kokie tolimesni komandos planai.

Vertinantis kolektyvo darną vadovas

Vadovas, kuris nesidomi įmonės mikroklimatu, nekreipia dėmesio į jame esančias problemas ar ginčus, toleruoja (o dar blogiau, kai ir pats dalyvauja) paskalas ilgainiui tampa ne vadovu, bet apkalbų dalimi. Jei jau kolektyve kyla nesklandumų, geras vadovas nenumos į juos ranka, o stengtis korektiškai ir objektyviai juos išspręsti. Tokios savybės dažniausiai lengvai identifikuojamos sudarant kandidatų psichologinį portretą, kai atliekama profesionali vadovų paieška ir atranka.

Mokantis bendrauti, emociškai stabilus vadovas

Tikriausiai daugeliui yra tekę girdėti apie vadovus, kuriems darbuotojai bijo pranešti apie iškilusius darbe nesklandumus ar paprašyti pagalbos susidūrus su neaiškumais. Dažniausiai tokiose įmonėse vyksta dažna personalo kaita, nes daugumai darbuotojų būna nepriimtinas vadovo požiūris į personalą ir įmonėje galiojanti tvarka į vadovą kreiptis tik kritiniu atveju. Kiekvienam, norinčiam būti minimam geru žodžiu vadovui, verta atminti, kad vadovas turi būti tas žmogus, į kurį darbuotojai turėtų kreiptis drąsiai ir gerai nusiteikę. Tai įgyvendinama tik tuomet, kai vadovas moka tinkamai komunikuoti su darbuotojais, visuomet bendrauja ramiai, nesišvaisto priekaištais, kaltinimais ar bausmėmis.

Pasitikintis savimi ir kitais vadovas

Vadovas turi būti pavyzdžiu visiems įmonės darbuotojams. Nepasitikintis savimi, abejojantis dėl priimamų sprendimų vadovas kažin ar gali būti geras pavyzdys. Be to, jei vadovas nepasitiki savo jėgomis, dar sunkiau jo pasitikėjimą pelno ir pavaldiniai. Tokiame kolektyve ilgainiui įsivyrauja abejonių ir jausmo, kad kažkas atlikta negerai ar ne iki galo, atmosfera. Geras ir darbuotojų gerbiamas vadovas tuo tarpu nei kiek neabejoja savo komanda ir savimi. Pas tokį vadovą pavaldiniai drąsiai kreipiasi patarimo ir laiko jį autoritetu, iš kurio ima pavyzdį.

Tad visiems vadovams belieka palinkėti būti tokiais, kad darbuotojai didžiuotųsi turintys tokį vadovą. Tiems, kam aktuali vadovų paieška, labai svarbu įvertinti kandidatų savybes atrankų metu, o ne tuomet, kai vadovas jau priimtas į darbą. Na, o darbuotojams, kuriems vadovauja puikus ir kompetentingas vadovas, verta atsilyginti tuo pačiu – siekti geriausių rezultatų savo pareigose.

Kas svarbu atsirenkant vadovus

Atsirenkant vadovus įmonei svarbu ne tik motyvacija, reikiamos kompetencijos, patirtys, asmeninės savybės, mąstymo gebėjimai, valia, komandinio darbo ir bendravimo gebėjimai. Didesnė svarba priskiriama socialinei, taip pat ir emocinei kompetencijai. Intravertiškas, arogantiškas, konfliktiškas, nejaučiantis situacijos ir komandos „pulso“ vadovas sunkiau sutars su komanda, sunkiau ras bendraminčių, kurie padėtų komandą vesti reikiama linkme. Tokiai įmonei bus sunkiau motyvuoti darbuotojus, siekti rezultatų, išsilaikyti konkurencinėje kovoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių