Quantcast

Kodėl į įmonės valdymą verta įtraukti darbuotojus?

  • Teksto dydis:

Vis daugiau pažangių verslo įmonių šiandien ne tik skatina darbuotojų įsitraukimą, iniciatyvumą, savo idėjų realizavimą, bet ir įtraukia juos į organizacijai svarbių sprendimų priėmimo procesą. Vadovavimo ir lyderystės ekspertė dr. Alisa Miniotaitė pažymi, kad šiuolaikinės įmonės tampa vis horizontalesnės ir tai joms suteikia nemažų privalumų.

Tuo metu didžiausio Lietuvos darbdavio – lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ vadovė Kristina Meidė sako, kad įvairių grandžių darbuotojų dalyvavimas organizacijos valdyme padeda įmonei augti ir atspindi jos vertybes.

Nuo hierarchijos prie žmonių organizacijos

„Žvelgiant į šių dienų tendencijas pasaulyje, matyti, kad organizacijose mažėja hierarchijos ir vis labiau orientuojamasi į darbuotoją. Tampa aišku, kad žmogiškieji ištekliai – vienas svarbiausių konkurencinių veiksnių. Auga suvokimas, kad svarbiausias tikslinis bet kurios kompanijos segmentas – jos darbuotojai. Jei darbuotojai netiki organizacija, ja netikės ir klientas, bus sunku pasiekti gerų rezultatų. Taigi daugeliu atveju sprendimo įtraukti darbuotojus į įmonės valdymą tikslas – siekis tapti žmonių organizacija“, – sako A. Miniotaitė.

Anot A. Miniotaitės, toks darbuotojų įgalinimas ir įtraukimas labiausiai yra būdingas vadinamosioms žinių organizacijoms, kurių nariai pasižymi sąmoningumu, intelektu, autonomijos siekiu, noru daryti įtaką. Tačiau vis horizontalesnės šiandien tampa daugelio sričių įmonės. Pasaulyje yra pavyzdžių, kai net tradiciškai aukštu hierarchijos lygiu pasižyminčios gamybos įmonės imasi į sprendimų priėmimo procesą įtraukti visų grandžių darbuotojus – nuo valytojų iki mechanikų.

Daugeliu atvejų būtent žemesnių grandžių darbuotojai yra arčiau klientų, girdi jų lūkesčius ir rūpesčius, tad šių darbuotojų įžvalgos gali būti itin svarbios.

„Vis didesnės dalies įmonių praktikuojamas lyderystės pasidalijimas organizacijai neabejotinai suteikia naudos. Turėdami įtakos organizacijoje priimamiems sprendimams, pokyčiams ar galėdami įgyvendinti savo idėjas, darbuotojai yra labiau įsitraukę, motyvuoti ir lojalesni. Be to, dalyvaujant įvairių grandžių ir padalinių darbuotojams įmonė gali priimti geresnius sprendimus. Daugeliu atvejų būtent žemesnių grandžių darbuotojai yra arčiau klientų, girdi jų lūkesčius ir rūpesčius, tad šių darbuotojų įžvalgos gali būti itin svarbios“, – pažymi A. Miniotaitė.

Nauda ir įmonei, ir darbuotojams

Savo ruožtu K. Meidė pasakoja, kad į prekybos tinklo „Maxima“ valdymą žemesnių grandžių darbuotojai įtraukiami jau ne vienerius metus, o jų dalyvavimas priimant reikšmingus sprendimus ne tik atspindi bendrovės vertybes, bet ir duoda apčiuopiamos naudos.

„Vienas iš bendrovės valdymo organų yra Vadovų komitetas, kurio posėdžiuose sprendimo teise be aukščiausios grandies vadovų taip pat dalyvauja ir „Maxima“ parduotuvių direktoriai. Vadovų komitetas sprendžia daugelį įmonei svarbių klausimų, susijusių su investicijomis, finansais, rinkodara, įvairių paslaugų pirkimu, technologijomis, nekilnojamuoju turtu ir kitomis sritimis. Parduotuvių administracijų ir jų darbuotojų balsas turi įtakos aukščiausiame lygmenyje priimamiems sprendimas“, –  sako K. Meidė.

Anot K. Meidės, atitinkamai darbuotojų įsitraukimas yra skatinamas ir atskiruose įmonės padaliniuose. Pavyzdžiui, visi darbuotojai išsakydami savo pastebėjimus ir idėjas gali daryti įtaką atskirų parduotuvių veiklai, prisidėti prie procesų ir rezultatų gerinimo. Tai daryti skatinami visų grandžių darbuotojai. Tokia praktika leidžia darbuotojams geriau save realizuoti, prisidėti prie bendrų tikslų ne tik užtikrinant sklandų kasdienių procesų veikimą, bet ir prisidedant prie operacinių ir strateginių sprendimų priėmimo. Visa tai didina darbuotojų įsitraukimą ir didina įmonės veiklos efektyvumą.

Ne tik parduotuvių darbuotojai prisideda prie vadybos sprendimų, bet ir centrinio administracijos biuro darbuotojai reguliariai dalyvauja iniciatyvose, kurių metu turi galimybę tam tikrą laiką padirbėti parduotuvėse. „Tokiu būdu jie gali iš arti pažinti parduotuvių procesus, į juos geriau įsigilinti. Kartu yra mažinama skirtis tarp įmonės administracijos ir parduotuvių darbuotojų. Tik veikdami išvien galime nuolat augti ir siekti aukštų rezultatų“, – sako K. Meidė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

H

H portretas
Komunistai po revoliucijos tą taip pat darė
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių