- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakar Seime vyko neeilinis Neįgaliųjų teisių komisijos (NTK) posėdis, kurį, reaguodami į Susisiekimo ministerijos prašymą iki 2024-ųjų pabaigos pratęsti išimtį, leidžiančią „Lietuvos geležinkeliams“ nepritaikyti traukinių ir peronų žmonėms su negalia, inicijavo opozicijos atstovai. Dar 2007 m. buvo patvirtintas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas, įpareigojantis neįgaliesiems pritaikyti traukinius bei peronus ir geležinkelių kelionės informacijos sistemą.
Posėdyje išklausius susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos paaiškinimus, tapo akivaizdu, kad Susisiekimo ministerija neturi aiškios strategijos ir plano, kaip ir kada šalies geležinkelių sistema bus pritaikyta neįgaliesiems.
„Dar ministro Roko Masiulio vadovavimo metu buvo pradėta kurti ilgalaikė susisiekimo sektoriaus strategija, tačiau J. Narkevičius nežino, nei kokioje stadijoje šis projektas yra dabar, nei kokią dalį šioje strategijoje užima infrastruktūros pritaikymo žmonėms su negalia klausimai. Ministerijos prašymas dar kartą pritaikyti išimtį, leidžiančią ignoruoti žmonių su negalia poreikius ir tarptautinius Lietuvos įsipareigojimus, buvo neatsakingas”, –teigia Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Justas Džiugelis.
„Iš šios situacijos daugiau nei akivaizdu, kad daugelis procesų ir sprendimų buvo vilkinami arba pradėti visai visai neseniai. Šitas valdiškas požiūris ir nulėmė tokią gėdingą situaciją, kai likus vos dviems mėnesiams iki termino pabaigos, Seimas yra pastatomas prieš faktą su prašymais pratęsti ir taip jau ilgą dvylikos metų terminą darbams atlikti. Po komisijos posėdžio taip pat aišku, kad institucijos nesikonsultuoja su neįgaliųjų organizacijomis, didelė dalis praktinių problemų yra arba nežinomos, arba net neidentifikuojamos. Galiausiai glumina ir faktas, kad net ir tokiame kontekste yra randama laiko ir pinigų situaciją dengti PR produktais imituojant pokytį, užuot iš esmės, o ne valdiškai sprendus realias ir kasdien neįgaliuosius žmones kamuojančias bėdas,“ – sako TS-LKD frakcijos narė Ingrida Šimonytė.
Neeilinio NTK posėdžio metu Susisiekimo ministerijos atstovai keletą kartų patys sau prieštaravo, iš pradžių teigdami, kad traukinių ir informacinės sistemos pritaikymui trūksta pinigų, o paskui aiškindamiesi, kad neturi reikiamų atlikti darbų ir priemonių sąrašo.
„Toks mėtymasis įrodo, kad tai – ne pinigų stygiaus problema. Ypač, kai kalbama apie sektorių, besidžiaugiantį rekordiniu pelnu. Tai yra atsakomybės prieš žmones ir noro keisti situaciją trūkumas. Jei ne viešumas, šis klausimas ir toliau būtų sprendžiamas formaliai, vis atidėliojant įsipareigojimų vykdymą. Privalo atsirasti aiškus veiksmų planas“, – įsitikinęs J. Džiugelis.
Seimo NTK nariai įpareigojo Susisiekimo ministeriją ne vėliau, kaip iki lapkričio vidurio pristatyti traukinių, peronų bei informacinės sistemos pritaikymo žmonėms su negalia planą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams1
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos3
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Produkciją Lietuvoje pristato biodujomis varomu vilkiku: per metus 100 tonų sumažins išmetamą CO22
Gėrimų gamintoja „Volfas Engelman“ nuo šiol savo produkciją visoje Lietuvoje pristato biometanu varomu vilkiku. Naujasis sunkvežimis kasdien keliauja iš Kauno į didžiųjų prekybos tinklų, esančių Panevėžyje ir Vilniuje, sa...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių13
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
„LTG Cargo“ pradėjo testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos sistemą
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradėjo lokomotyvuose testuoti išmaniąją nuotolinės diagnostikos įrangą. Planuojama, kad pasiteisinus šiam tęstiniam projektui bendrovė galės sutaupyti iki 1,5 mln. eurų pe...
-
„Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...
-
„Litgrid“ ruošiasi rekonstruoti vieną iš elektros linijų tarp Lietuvos ir Latvijos
Elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ iki 2029 metų ruošiasi rekonstruoti Lietuvos teritorijoje esančią 330 kV elektros linijos tarp Panevėžio ir Latvijoje esančios Aizkrauklės dalį. ...