- Valentina Gudienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą dėl VSAT Aviacijos rinktinės sraigtasparnių panaudojimo stichinių nelaimių ir kitų nepaprastųjų situacijų atveju. Bendrovės prašymu VSAT specialistai iš oro padėtų operatyviai nustatyti oro linijų gedimus ir mastą. Tai, pasak ESO atstovų, padėtų greičiau atlikti tikslingus veiksmus ir atkurti elektros energijos tiekimą gyventojams.
Stiprus vėjas, škvalas ar pūgos dažnai miškuose sukelia augančių medžių išvartas, nutraukia tinklų oro linijas ir taip sutrikdo elektros energijos tiekimą, kelia pavojų aplinkiniams. Nustatyti tokių gedimų vietą užtrunka, kadangi inžinieriams tenka nueiti dešimtis kilometrų siekiančius atstumus – ne visuomet prie linijų galima privažiuoti, o privažiavimai būna užversti medžiais.
„Nuosekliai tobuliname reagavimo į gedimus procesus siekiant spartinti gedimų šalinimo laiką. Tai darome pasitelkdami visas prieinamas priemones. Bendradarbiaudami su VSAT nuo šiol galėsime dar operatyviau nustatyti gedimų vietas ir iš karto siųsti brigadas juos tvarkyti. Tai palengvins darbų organizavimą ir leis greičiau atstatyti elektros energijos tiekimą šalies gyventojams“, – teigia ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius Virgilijus Žukauskas.
Pasak ESO atstovo, galimybės apžvelgti elektros oro linijų tinklus iš paukščio skrydžio nauda – itin didelė. Vien šiemet ieškant gedimų po gamtos stichijų iš oro buvo apžiūrėta daugiau nei 1 tūkst. km elektros oro linijų, esančių sunkiausiai pasiekiamose vietovėse. Pasitelkus VSAT Aviacijos rinktinės sraigtasparnius, esant poreikiui žvalgymą iš oro bus galima pradėti dar greičiau ir efektyviau.
Rinktinė budi visą parą ir operatyviai reaguoja į gautus pranešimus dėl neatidėliotino skrydžio poreikio, todėl sraigtasparnis gali pakilti per pusę valandos. Bendradarbiavimo sutartimi įtvirtinta, kad sraigtasparnius nedelsiant pasitelkti galima įvykus avarijai ar kitai neeilinei ar ekstremaliai situacijai, kuri gali sukelti pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba padaryti kitą žalą ESO infrastruktūrai.
„Lietuvoje yra apie 85 tūkst. km elektros oro linijų, o vien vidutinės įtampos linijų miškuose ilgis siekia 5 tūkst. km, kur gamtos stichijų padaryta žala pasitaiko dažniau, o avarijos likvidavimas – sudėtingesnis. Pasitelkus sraigtasparnius galėsime greičiau identifikuoti įvykio vietą ir nustatyti, kokių tikslių priemonių ir pajėgų reikia atkurti elektros tėkmę. Mūsų tikslas, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, – ESO pranešime cituojamas V. Žukauskas.
Šiuo metu VSAT Aviacijos rinktinė eksploatuoja 5 sraigtasparnius – du „Eurocopter 120B Colibri“, du „Eurocopter 135“ ir vieną „Eurocopter 145“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
M. Skuodis apie traukinių pirkimą „Rail Balticai“: svarbiausia, kad statybos nevėluotų
Latvijai paraginus Lietuvą ir Estiją susitarti dėl traukinių europinio geležinkelio linijai „Rail Baltica“ pirkimo, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu svarbiausia rūpintis vėžės statyba. ...
-
Lietuvos oro uostai pristatė, kaip augs Kauno oro uosto pajėgumai
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų model...
-
„Ipanema“ avalynė – tobulas stiliaus ir patogumo derinys kiekvienai progai4
Ar teko girdėti apie prekinį ženklą „Ipanema“? Tai žinomas prekės ženklas, kuris specializuojasi gaminant paplūdimio batelius, paplūdimio šlepetes ir kitus pliažo aksesuarus. Šis prekės ženklas yra labai mėgstamas daugely...
-
Patarimai, kaip įmonėms efektyviai valdyti laisvas lėšas3
Manau, didžiajai daliai sėkmingų verslų anksčiau ar vėliau iškyla dilema, ką daryti su laisvomis įmonės lėšomis? Šis klausimas ypač aktualus šiuo metu, kai globali ekonominė situacija nėra aiški. Dėl to kai kuri...
-
Seną keičia naujas? Skausmo gydymas dabar1
Lėtinis skausmas yra neatskiriama gyvenimo dalis, su juo susiduria milijonai žmonių visame pasaulyje. Nuo senovės civilizacijų su pradiniais ir primityviausiais gydymo metodais iki šiuolaikinės inovatyvios medicinos pagrindinė problema išl...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!2
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Ankstyvųjų bulvių sėklos – jau vagose, pernykštis derlius – dar aruoduose1
Šis pavasaris negaili lietaus. Kai kur Lietuvoje laukai plaukia, o kai kur juose jau dirba žemės ūkio technika ir sodinamos bulvės. Daržininkų aruodai dar saugo pernykštį derlių, kurio iki Velykų tikrai užteks pirkėjams. Tačiau kai ku...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras9
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
Teismas atmetė „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl naujų Vilniaus oro uosto rinkliavų1
Teismas atmetė Airijos ir Vengrijos oro bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skundus dėl 2023 metais padidintų rinkliavų Vilniaus oro uoste, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...