- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Personalo atrankos specialistai neslepia – darbuotojų paklausa didėja, atlyginimai per penkerius metus augo 50 proc., o vien pernai – 15 proc. Tačiau, nepaisant algos dydžio, darbuotojams vis svarbesniais faktoriais tampa laisvesnis darbo grafikas, savirealizacijos galimybės, įdomus kolektyvas bei perspektyvos gilinti savo žinias.
Remiantis atlyginimų tyrimo tinklalapio www.manoalga.lt duomenimis, per pastaruosius penkerius metus daugiau nei 50 proc. atlyginimai augo įmonėse, kurios teikia bankų, finansines, kurjerių ir konsultacijų paslaugas, taip pat ir tose, kurios užsiima elektrotechnikos, tyrimų ir reklamos veikla.
Tuo tarpu daugiau nei 15 proc. per pastaruosius metus atlyginimai augo kurjerių paslaugas teikiančiose, chemijos ir farmacijos pramonės, taip pat transporto įrangą gaminančiose įmonėse bei aviacijoje, kuri vilioja savita romantika.
Anot „CV-Online“ marketingo vadovės Ritos Karavaitienės, didžiausias atlyginimų Lietuvoje vidurkis fiksuotas bankų ir finansų, informacinių technologijų, kompiuterių programavimo ir tinklapių, telekomunikacijų ir pašto bei kurjerių paslaugų sektoriuose.
„Tokiais atlyginimais pasigirti gali įmonės, kuriose dirba daugiau nei 250 darbuotojų“, – sako ji.
Atlyginimų augimu nuo pirmaujančių neatsilieka ir aviacijos sektorius, palengva atsigaunantis po COVID-19 pandemijos. Visgi, antžeminio orlaivių aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ personalo direktorės Astos Jurėnaitės teigimu, aviacijoje lemiami veiksniai yra ne tik atlyginimo dydis, bet ir kasdienybės romantika, nenuobodaus darbo perspektyvos ir įdomios patirtys.
„Juk būtent čia kiekvienas gali tapti tuo, kuris ne tik pasitiks viso pasaulio lyderius ar palydės juos į skrydį, bet ir turės galimybę pabuvoti naktiniame perone, kuris yra visiškai kitoks, nei dieną“, – sako orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ personalo direktorė Asta Jurėnaitė.
Personalo specialistų vertinimu, atlyginimai ir jų augimo rodikliai aviacijos sektoriuje pastaraisiais metais buvo kiek didesni nei rinkos vidurkis.
„Žinoma, atlyginimo dydis, jo augimo sparta ir galimybės priklauso nuo užimamų pareigų ir turimos kvalifikacijos. Kuo labiau specifiniai reikalavimai keliami kandidatui, kuo jų mažiau rinkoje, kuo jų didesnė ar auganti paklausa, tuo spartesnis atlygio augimas“, – pažymėjo „CV-Online“ marketingo vadovės R. Karavaitienė.
„Litcargus“ personalo direktorės teigimu, darbo rinkos situacija aviacijos sektoriuje šiuo metu palengva grįžta į buvusią prieš kelerius metus, tačiau sulaukiama daugiau iniciatyvių ir idėjų turinčių žmonių.
„Anksčiau, kai kuriuos kandidatus atbaidydavo specifinių žinių ir įgūdžių stoka, kitiems iššūkių keldavo itin dinamiškas darbo pobūdis ar darbas pamainomis. Dabar – priešingai: žmonės ieško naujų žinių, kai kurie net nori save išbandyti visiškai naujose gyvenimo rolėse. Suprasdami, kad aviacija išties specifinė sritis, kurioje reikia ypatingų žinių ir įgūdžių bei norėdami pritraukti darbuotojų, kuriame vidines mokymo sistemas, įvairias partnerystes“, – sako ji.
Tiems, kuriuos žavi aviacija, bet galbūt neįsivaizduoja savo kasdienybės ore ar mano, kad darbas šioje srityje ne jiems, „Litcargus“ personalo direktorė patikslina, kad: „Aviacija nėra vien tik orlaiviai, čia labai svarbų vaidmenį atlieka orlaivių antžeminio aptarnavimo įmonės, užtikrinančios sklandžius procesus ir efektyvią visų susijusių elementų sąveiką.“
Anot jos, aviacijos sektorius šiuo metu gana sparčiai vystosi ir auga, nors tam neigiamos įtakos turėjo COVID-19 pandemija, tačiau industrija jau atsigauna ir sklandžiam augimui užtikrinti reikia naujų darbuotojų. Sektorius ypatingas tuo, kad dėl itin plačios paslaugų gamos čia reikia pačių įvairiausių kompetencijų žmonių.
„Be to, turime ir sezoniškumą. Vasaros sezonui labiausiai reikia išvykstančių ir atvykstančių keleivių aptarnavimo agentų, rampos agentų, aviabilietų pardavimo agentų, dispečerių, krovinių ir bagažo tvarkytojų“, – sako A. Jurėnaitė.
Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovės personalo direktorės teigimu, šalies aviacijoje itin trūksta orlaivių antžeminio aptarnavimo ir keleivių aptarnavimo specialistų, kurių neruošia jokia aukštesniojo ar aukštojo mokslo įstaiga Lietuvoje. Tokius darbuotojus „Litcargus“ apmoko įmonės viduje, mokymai trunka nuo savaitės iki mėnesio ir ilgiau.
A. Jurėnaitė pabrėžia, kad šioms pareigoms specialus aviacinis išsilavinimas nėra būtinas, nes visas darbui reikalingas žinias įmonės instruktoriai suteikia pirminių ir tęstinių mokymų metu, daug svarbiau motyvacija ir didelis noras mokytis ir tobulėti. Ji papildo, kad potencialus darbuotojas taip pat turi turėti geras anglų kalbos žinias, nes pagrindinė aviacijos kalba būtent ši. Dar vienas reikšmingas aspektas – saugumas. Oro uostas yra speciali saugumo zona, tad visi darbuotojai, norintys gauti specialius leidimus darbui oro uoste, privalo būti nepriekaištingos reputacijos
„Aviacija, būdama unikalia sritimi, būtent tuo ir žavi. Juk ne kiekvienas turi progą prisiliesti prie aviacijos užkulisių, pamatyti tai, kas keleiviui nematoma, o, svarbiausia, galimybę iškeisti darbą biure į romantiką ir kasdien matyti kylančius ir besileidžiančius lėktuvus“, – sako ji.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas iš naujo spręs, kurios šalies teisme turi būti nagrinėjama „BaltCap“ byla5
Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar investicijų bendrovės „BaltCap“ infrastruktūros fondo įmonių ieškinys dėl Šarūno Stepukonio praloštų dešimčių milijonų eurų grąžinimo turi b...
-
J. Petrauskienę antrai kadencijai siūloma skirti Valstybės duomenų agentūros vadove
Valstybės duomenų agentūros vadove antrai kadencijai siūloma skirti dabartinę įstaigos direktorę Jūratę Petrauskienę. ...
-
IAE valdyboje liko tie patys nepriklausomi nariai bei valstybės tarnautoja
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės (IAE) valdyboje liko tie patys trys nepriklausomi nariai ir valstybės tarnautoja. ...
-
Teismas panaikino 4,8 mln. eurų „Alvoros“ turto areštą
Vilniaus apygardos teismas panaikino strateginio Lietuvos ir Lenkijos dujotiekio (GIPL) statybos pagrindinės rangovės „Alvorai“ 4,8 mln. eurų vertės turto areštą, trečiadienį pranešė „Alvora“. ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė62
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Birželį prasidės Jonavos aplinkkelio I etapo statybos darbai
„Via Lietuva“ praneša Birželį pradėsianti Jonavos aplinkkelio statybų I etapo ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbus. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas1
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
„Amber Grid“ atsakomybę dėl GIPL verčia „Alvorai“, planuoja kreiptis į teismą1
Dujų perdavimo sistemos operatorė „Amber Grid“ atsakomybę dėl Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų rusiškų detalių verčia pagrindinei jo rangovei „Alvorai“ bei planuoja skųsti praėjusią sa...
-
Nuo ko pradėti norint pastoviai gauti dividendus?1
Vis daugiau žmonių susidomi investavimo į akcijas galimybe. Tai ganėtinai rizikingas, tačiau nemažą grąžą generuoti galintis sprendimas. Visgi prieš pradedant investuoti svarbu plėsti savo žinias ir pasidomėti visomis su įmonių akcijomis ...